Bankendilemma.

27-05-2012 17:48 49 berichten
Het is zo ver, ik kan een mooie leren bank bestellen. Nu zit ik alleen met een dilemma. Ik heb twee banken uitgezocht, de eerste is een hele veilige keuze waarvan ik weet dat de prijs/kwaliteit verhouding heel erg goed is. Dat is de Kivik van Ikea, deze dus.

http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/kivik--zitsbank__0115163_PE268375_S4.JPG

Met hocker.

http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/kivik-voetenbank__0115155_PE268367_S4.JPG

Nu komt het dilemma. Een prachtige bank gevonden, maar ben onbekend met de leverancier en heb geen flauw idee wat ik qua kwaliteit kan verwachten. De prijsjes zijn zacht, te zacht misschien, met de kans dat ik over een tijdje weer naar een nieuwe bank op zoek moet. Het is deze.

http://www.zitmaxx.eu/meubel/images/bankleder.jpg

Wat zouden jullie doen, een veilige bank nemen waar je heel lang plezier van hebt? Of zouden jullie voor de mooiste kiezen, voor een veel te zacht prijsje en wel zien waar het schip strandt?
Ik zou gaan voor de bank die het lekkerst zit en het mooiste is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor geen van de twee gaan, maar goed. Je zult er toch gewoon op moeten gaan zitten? Ga hem uitproberen, bestel niet alleen van internet! Dan voel je toch hoe de bank zit?

Ik zou gaan voor de bank die je het mooiste vindt. En ik zou misschien juist niet gaan voor Ikea, omdat ik die kwaliteit helemaal niet zo hoog vind, en bovendien heeft iedereen die banken. Ik vind het leuker om een beetje apartere meubels te kopen en niet exact hetzelfde als de buren ook hebben staan.
Zeg maar Spijker.
Ik zou voor de bovenste kiezen als je wilt dat hij lang meegaat. Waar je op moet letten, en dan denk ik aan de onderste bank, is of het om zgn. splitleer gaat, dat gaat veel minder lang mee. Op het eerste gezicht zie je het niet. Behalve mijn boekenkasten heb ik niets van Ikea maar ik weet wel dat ze over het algemeen heel degelijk spul verkopen.
verba volant, scripta manent.
MarianneDavids schreef op 27 mei 2012 @ 17:54:

Ik zou voor de bovenste kiezen als je wilt dat hij lang meegaat. Waar je op moet letten, en dan denk ik aan de onderste bank, is of het om zgn. splitleer gaat, dat gaat veel minder lang mee. Op het eerste gezicht zie je het niet. Behalve mijn boekenkasten heb ik niets van Ikea maar ik weet wel dat ze over het algemeen heel degelijk spul verkopen.
Inderdaad, op splitleer zit ik niet te wachten. Dan heb je kans dat als je er in gezeten hebt dat het ineens een rommelbank is, waar het model helemaal is verkreukeld.
MarianneDavids schreef op 27 mei 2012 @ 17:54:

Ik snap wat je bedoelt, maar dat mijn buren eventueel ook zo'n bank hebben, boeit me eerlijk gezegd niet. :)
Wie is de leverancier van de andere bank? Staat ie aangemeld bij waarborggarantie? ( of hoe noem je zo ietshttp://www.zorgkledingsjop.nl/img/logo_thuiswaarborg_large.jpg
redband schreef op 27 mei 2012 @ 17:59:

Wie is de leverancier van de andere bank? Staat ie aangemeld bij waarborggarantie? ( of hoe noem je zo iets?
Zitmaxx. Goede vraag, niet eens op gelet. Dank je. :)
gaan voor de ikea bank, veel leuker model.

ik heb al jaren een witte van ikea, blijft erg mooi ook de vorm.

en de service is geweldig.

ze hebben twee flesjes ervoor een voor reiniging en een voor de witte kleur.

heb het bijna nog nooit hoeven gebruiken. Een natte zeem erover is voldoende.
ik vind de Ikeabank sowieso mooier....

Maar (heeft niks met je vraag te maken misschien). kwaliteit heeft een prijskaartje. Elf jaar geleden kochten wij een (voor ons doen) dure leren bank. 2,5 zits voor 2000 gulden. En nu is hij nog steeds in topstaat. (even afgezien van de kattenkrabbels. Verder is het leer nog heel mooi en de bank is ook niet ingezakt of zo)
Ze zijn CBW erkend. Ik weet niet of dat iets belangrijks zegt.
Cateautje schreef op 27 mei 2012 @ 17:58:

[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar dat mijn buren eventueel ook zo'n bank hebben, boeit me eerlijk gezegd niet. :)
Wat mijn buren hebben boeit me ook niet, ik moest bij de onderste bank even denken aan Seats & Sofa's, daar worden (bij wijze van spreken) meer bankstellen teruggebracht dan geleverd.
verba volant, scripta manent.
Dat kwaliteit een prijskaartje heeft klopt lang niet altijd. Schoonouders hebben jaren terug hele dure, leren banken gekocht. Fabrikant ging failliet en na 4 jaar waren ze doorgezakt. Geen poot om op te staan dus helaas. Dat duur dus altijd beter is klopt niet.

Overigens vind ik de ikea-bank mooier. Model is moderner en meer tijdloos. Die andere vind ik zo oudbollig.
Geen van beide zou ik nemen en dat heeft niets met smaak te maken, maar:

Een Ikeabank vind ik van erg slechte kwaliteit.

Ze zijn niet duur, maar gaan snel kapot en zien er snel lelijk uit.

De andere bank weet je niets van.

Als je een nieuwe bank koopt, koop er een die je in de winkel ziet en voelt. En die bij een bekende winkel wordt gekocht die goede kwaliteit verkoopt.

Ikea heeft prima spullen zoals kasten en tafels, maar banken moet je daar net niet kopen.
Starshine schreef op 27 mei 2012 @ 18:01:

ik vind de Ikeabank sowieso mooier....

Maar (heeft niks met je vraag te maken misschien). kwaliteit heeft een prijskaartje. Elf jaar geleden kochten wij een (voor ons doen) dure leren bank. 2,5 zits voor 2000 gulden. En nu is hij nog steeds in topstaat. (even afgezien van de kattenkrabbels. Verder is het leer nog heel mooi en de bank is ook niet ingezakt of zo)
Ik heb een budget van 1200 euro. Kan je een leuke bank van kopen, maar geen 'e'en in topklasse, dat besef. Maar wil dan wel het onderste uit de kan, haha. Misschien dat ik daar met die Kivik het dichtst mee in de buurt kom.
Ik ben eigenlijk wel verbaast dat je tussen deze 2 twijfelt, want behalve dat ze allebei wit zijn, zijn ze zó verschillend. Ik vind de bovenste strak en modern, en de onderste meer klassiek/romantisch. Hoe is de rest van je inrichting?
Zeg maar Spijker.
dit is http://www.lauwers-projecten.nl/images/foto-erkend-cbw.jpg
Cateautje schreef op 27 mei 2012 @ 18:06:

[...]

Ik heb een budget van 1200 euro. Kan je een leuke bank van kopen, maar geen 'e'en in topklasse, dat besef. Maar wil dan wel het onderste uit de kan, haha. Misschien dat ik daar met die Kivik het dichtst mee in de buurt kom.
Of misschien wel een duur merk maar dan tweedehands?
Zeg maar Spijker.
Ivetje schreef op 27 mei 2012 @ 18:05:

Dat kwaliteit een prijskaartje heeft klopt lang niet altijd. Schoonouders hebben jaren terug hele dure, leren banken gekocht. Fabrikant ging failliet en na 4 jaar waren ze doorgezakt. Geen poot om op te staan dus helaas. Dat duur dus altijd beter is klopt niet.

Overigens vind ik de ikea-bank mooier. Model is moderner en meer tijdloos. Die andere vind ik zo oudbollig.
Misschien niet de modernste bank, is waar, maar ik dacht aan een bank waar ik me heerlijk op kan draperen. Die armleuningen zien er zo uitnodigend uit. X-D
Heb je proef gezeten op beide banken?
Ik vind de tweede gezelliger staan. Je moet er echt op gaan zitten voor je een bankstel koopt.
it's a big club and you ain't in it
spijk-er schreef op 27 mei 2012 @ 18:06:

Ik ben eigenlijk wel verbaast dat je tussen deze 2 twijfelt, want behalve dat ze allebei wit zijn, zijn ze zó verschillend. Ik vind de bovenste strak en modern, en de onderste meer klassiek/romantisch. Hoe is de rest van je inrichting?
Mijn huis is een mix tussen modern en art nouveau, dus het kan allebei. Het hele huis is in 80 verschillende kleuren creme, met een frans antiek blauwe muur en een taupe karpet.
De tweede bank lijkt de zitting zo diep. Ik weet niet of je lang bent?
spijk-er schreef op 27 mei 2012 @ 18:07:

[...]

Of misschien wel een duur merk maar dan tweedehands?
Dat wil ik liever niet. :)
redband schreef op 27 mei 2012 @ 18:08:

Heb je proef gezeten op beide banken?
Alleen op de Kivik. Voor de andere moet ik naar Ter Aar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven