Bankendilemma.

27-05-2012 17:48 49 berichten
Het is zo ver, ik kan een mooie leren bank bestellen. Nu zit ik alleen met een dilemma. Ik heb twee banken uitgezocht, de eerste is een hele veilige keuze waarvan ik weet dat de prijs/kwaliteit verhouding heel erg goed is. Dat is de Kivik van Ikea, deze dus.

http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/kivik--zitsbank__0115163_PE268375_S4.JPG

Met hocker.

http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/kivik-voetenbank__0115155_PE268367_S4.JPG

Nu komt het dilemma. Een prachtige bank gevonden, maar ben onbekend met de leverancier en heb geen flauw idee wat ik qua kwaliteit kan verwachten. De prijsjes zijn zacht, te zacht misschien, met de kans dat ik over een tijdje weer naar een nieuwe bank op zoek moet. Het is deze.

http://www.zitmaxx.eu/meubel/images/bankleder.jpg

Wat zouden jullie doen, een veilige bank nemen waar je heel lang plezier van hebt? Of zouden jullie voor de mooiste kiezen, voor een veel te zacht prijsje en wel zien waar het schip strandt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: op naar Ter Aar. Je moet zo'n bank toch echt IRL zien om te weten of hij mooi is of niet.
Zeg maar Spijker.
redband schreef op 27 mei 2012 @ 18:10:

De tweede bank lijkt de zitting zo diep. Ik weet niet of je lang bent?
Dat is met de Kivik het geval, hij is net iets te hoog en te diep, maar ik heb vorige week op een bank gezeten die helemaal perfect was voor mijn lengte ( ik word oud :-$ ) Ik moest vechten om er uit te komen.
spijk-er schreef op 27 mei 2012 @ 17:54:

Ik zou voor geen van de twee gaan, maar goed. Je zult er toch gewoon op moeten gaan zitten? Ga hem uitproberen, bestel niet alleen van internet! Dan voel je toch hoe de bank zit?

Ik zou gaan voor de bank die je het mooiste vindt. En ik zou misschien juist niet gaan voor Ikea, omdat ik die kwaliteit helemaal niet zo hoog vind, en bovendien heeft iedereen die banken. Ik vind het leuker om een beetje apartere meubels te kopen en niet exact hetzelfde als de buren ook hebben staan.
Inderdaad kan je via internet niet het werkelijke gevoel van de bank beleven, daarom is het verstandig om een keer de banken te gaan proberen. En wat betreft de Ikea vind ik de kwaliteit helemaal niet verkeerd. Good luck!
googel even op ervaringen met die winkel.
redband schreef op 27 mei 2012 @ 18:15:

googel even op ervaringen met die winkel.
:lampje:
En, hou er ook rekening mee, of ie door de trappengat heen kan, ( weet niet of je op een bovenwoning woont)
redband schreef op 27 mei 2012 @ 18:21:

En, hou er ook rekening mee, of ie door de trappengat heen kan, ( weet niet of je op een bovenwoning woont)
Lift en ruime toegang :)
Whaha, zit je te googelen en wat komt er naar boven? Het viva forum ;-)
Ivetje schreef op 27 mei 2012 @ 18:05:

Dat kwaliteit een prijskaartje heeft klopt lang niet altijd. Schoonouders hebben jaren terug hele dure, leren banken gekocht. Fabrikant ging failliet en na 4 jaar waren ze doorgezakt. Geen poot om op te staan dus helaas. Dat duur dus altijd beter is klopt niet.

nee lang niet altijd natuurlijk, dat weet ik ook wel. Maar wij hebben bepaald geen miskoop gedaan toen, ook al was de bank een rib uit ons lijf toen.

Ik weet niet wat de bank van Cateautje kost, maar een leren bank voor 300 euro is meestal niet veel soeps.
De meningen zijn verdeeld over Zitmaxx. Of ze prijzen de winkel de hemel in of hij wordt helemaal afgebrand, dus dat is ook geen echt informatie.
redband schreef op 27 mei 2012 @ 18:24:

Whaha, zit je te googelen en wat komt er naar boven? Het viva forum ;-)
X-D
Ik vind de tweede bank echt spuuglelijk, dus zou dan sowieso voor de eerste gaan.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ja, ik hou persoonlijk niet van Ikea banken.
Als de bank een naam heeft kun je nog even kijken of je daar recensies over kunt vinden. En ik zou zeker eerst even gaan proefzitten :) .
Zo zie je maar, over smaak valt niet te twisten. :)

Ik twist er ook weleens over, maar het is bij voorbaat een verloren zaak.
Ik weet niet wat het prijs verschil is, maar als het aanzienlijk is, kan je ook denken nu de helft, dus hoef ik er ook maar half zo lang mee te doen (moet je wel zo sterk zijn de andere helft op je spaarrekening te laten staan.)

Ik heb ooit een bankstel gekocht bij profijtmeubel, kostte geen drol en ik heb er 10 jaar mee gedaan, stoffen bank....en daarna is ie naar een nichtje gegaan en daar staat ie nog steeds. Bekleding ietsje valer maar zit nog heerlijk. Kwestie van geluk.

ik heb nu de karlstad van ikea, 2 jaar en hij zit, ligt, slaapt nog steeds heerlijk en ziet er top uit (3 kinderen thuis...).

eingelijk niet echt een advies....sterkte ermee!!
vlindertje3 schreef op 27 mei 2012 @ 18:35:

Ik weet niet wat het prijs verschil is, maar als het aanzienlijk is, kan je ook denken nu de helft, dus hoef ik er ook maar half zo lang mee te doen (moet je wel zo sterk zijn de andere helft op je spaarrekening te laten staan.)

Ik heb ooit een bankstel gekocht bij profijtmeubel, kostte geen drol en ik heb er 10 jaar mee gedaan, stoffen bank....en daarna is ie naar een nichtje gegaan en daar staat ie nog steeds. Bekleding ietsje valer maar zit nog heerlijk. Kwestie van geluk.

ik heb nu de karlstad van ikea, 2 jaar en hij zit, ligt, slaapt nog steeds heerlijk en ziet er top uit (3 kinderen thuis...).

eingelijk niet echt een advies....sterkte ermee!!
Wat ik nu heb staan komt ook bij Profijt vandaan, maar is na 7 jaar toch echt op. Het ziet er op zich nog wel netjes uit, maar de zitkussens zijn op en de rugkussens bieden geen enkele steun meer. Ik hang er in en dat wil ik met mijn huidige aankoop voorkomen.
bankhangen op zich is dan wel weer lekker.. X-D

Maar niet meer op kunnen staan niet.. toch een kwestie van geluk denk ik, maar dat helpt jou niet met je keuze.

Ik had hiervoor (na de bank van profijt en voor mijn bank nu) een heeeeeele dure bank uitgekozen door ex...zag er na 2 jaar niet uit met de kids, helemaal kaal. Was heel dik leer, volgens verkoper zo'n goede kwaliteit..yeah right...

Hummmm moeilijk hoor, ik heb er toen eigenlijk niet over nagedacht, budget klopte en de bank vond ik mooi en genoeg zitplaatsen.
ik zou voor de ikeabank gaan,redenen zijn hier al genoemd...
Bank 1 :-D. gaan wij ook bestellen na de zomer, maar wel een zwarte omdat we over wit-licht leer niet zulke goede verhalen hebben gehoord. We hebben veel winkels afgelopen maanden bezocht en op banken gezeten, maar dit is de enige waarop we goed blijven zitten, (veel banken vind ik te diep, dan zit je al scheef achterover en glij je langzaam naar beneden, heel irritant), en die lekker stevig is. Plus dat we het model mooi vinden.
Hou er met wit wel rekening mee dat je donkere vlekken krijgt. Schoonouders hadden dus ook een witte bank. Je kon goed zien waar ze zelf altijd zaten. Daar was de zitting wat grijzig (broeken die agfeven enzo) en de armleuning ook. Schoonvader heeft daar altijd zijn arm op liggen en dat geeft gewoon af. Kreeg je ook niet meer schoon. En dit was dus al binnen 4 jaar zo. Denk daar dus wel goed over na.
tantetilly schreef op 28 mei 2012 @ 08:57:

Bank 1 :-D. gaan wij ook bestellen na de zomer, maar wel een zwarte omdat we over wit-licht leer niet zulke goede verhalen hebben gehoord. We hebben veel winkels afgelopen maanden bezocht en op banken gezeten, maar dit is de enige waarop we goed blijven zitten, (veel banken vind ik te diep, dan zit je al scheef achterover en glij je langzaam naar beneden, heel irritant), en die lekker stevig is. Plus dat we het model mooi vinden.
Heb al 7 jaar een witlicht leren banken staan en ik verzeker je, er is niets mis mee. Eén keer in de week een sopdoek er over en hij is weer als nieuw. Het bankstel is het grootste meubelstuk in je huis, om dat in zwart te nemen vind ik persoonlijk haast intimiderend, 2 van die grote zwarte blokken in de kamer. Zou ik toch nog eens over nadenken. :)
Ivetje schreef op 28 mei 2012 @ 09:18:

Hou er met wit wel rekening mee dat je donkere vlekken krijgt. Schoonouders hadden dus ook een witte bank. Je kon goed zien waar ze zelf altijd zaten. Daar was de zitting wat grijzig (broeken die agfeven enzo) en de armleuning ook. Schoonvader heeft daar altijd zijn arm op liggen en dat geeft gewoon af. Kreeg je ook niet meer schoon. En dit was dus al binnen 4 jaar zo. Denk daar dus wel goed over na.
Nooit last van gehad. :)
Misschien komt dat wel omdat ik geen spijkerbroeken draag, die willen nog weleens afgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven