Beestjes in bed

09-05-2020 19:58 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zit je dan, je baby van een paar dagen oud, te voeden in bed. En dan loopt er plots een klein beestje over je arm, inmiddels er al meerdere gezien (en vermoord :twisted: ). Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn. De kenmerken:
-Een speldenprik groot, ik denk nog geen millimeter.
-Donker bruin of zwart van kleur.
-Lopen over mijn huid/dekbed, van springen is nog geen bewijs.
-Lijken een voorkeur te hebben voor het vrouwelijke geslacht (of man voelt/ziet ze niet)

Wie heeft er een idee wat het zijn zodat ik uit kan zoeken hoe ik ze eg krijg...? Bedwantsen zijn uitgesloten, die zijn veel groter (aldus google).
flip-flop wijzigde dit bericht op 09-05-2020 20:07
4.96% gewijzigd
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Iedereen heeft toch wel eens een willekeurig beestje over zich heen lopen? Zolang je ze niet stelselmatig ziet en/of gebeten bent, lijkt me er niks aan de hand
Is het er maar eentje? Dan kan het een teek zijn.
Beestje of beestjeS?
Oh nee zeker niet eenmalig, excuus zal ff verduidelijken
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Foto maken en naar ongedierte bestrijding. Zij kunnen vaak snel zien watvoor beestje het is. Ik dacht ooit bedwantsen te hebben maar n.a.v. foto bleek het om een ander beestje te gaan.
mick87 schreef:
09-05-2020 20:07
Foto maken en naar ongedierte bestrijding. Zij kunnen vaak snel zien watvoor beestje het is. Ik dacht ooit bedwantsen te hebben maar n.a.v. foto bleek het om een ander beestje te gaan.
Welk beestje dan???

Foto maken geprobeerd maar lukt niet, krijg m niet scherp op t mormel.. te klein denk ik?
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Google eens op stofkevers. Lijkt het daar op?
Vliegt het ook?
Op elk potje past dekseltje, maar als dat niet past dan heb je altijd nog afdekfolie.
Ik vond onder andere een powder post beetle. Lijkt hij daar op? Zitten ze alleen in bed of ben je ze ook op andere plekken tegen gekomen.

Dit topic doet met trouwens denken aan dat topic over beestjes in borsthaar :cry:
Vogelmijt? Hadden wij een paar jaar geleden ook last van toen we met de ramen open sliepen. Man zag ze ook nooit, ik met de nachtvoedingen wel... bleken afkomstig uit het tortelduivennest in de dakgoot waarvan het ouderpaar hun jong in onze tuin had laten neerstorten :facepalm:
Ehm bed afhalen 90 graden was en heeel goed (laten) stofzuigen ?
Til je matras eens op, misschien zitten er meer.
Heb je huisdieren? De vlooien van de kat kunnen ook wel eens meeliften naar je bed.
Nee niet zien vliegen.
Powder post beetle lijkt er niet op. En, iehhhh borstbeestjes :@@:
Vogelmijten lijken er tot nu toe t meeste op, maar we hebben geen beetjes of jeuk en dat hoort er wel bij.
Uiteraard is t beddengoed heet gewassen en is er al een paar x gestofzuigd.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Oh, geen beten/jeuk, dat scheelt! Ik werd er niet goed van, was blij dat onze dochter het verst van het raam af lag, kwamen die beestjes niet tot aan haar bedje. Heb je enig idee of er een nestje in de buurt van je slaapkamerraam zou kunnen zitten?
Tapijtkevers?
¡Apagando las luces!
Bedwantsen ?
Niet geschoten is altijd mis
Henben jullie kippen of duiven in de buurt?
Papier visjes of zilvervisjes?
Doreia* schreef:
09-05-2020 21:01
Papier visjes of zilvervisjes?
Ze zijn nog geen mm groot schrijft TO. ;-D
Ik dacht ook meteen aan vogelmijt, ook gezien het jaargetijde. Hebben jullie ergens rondom het huis een leeg vogelnest? Wij hadden ooit jonge meeuwtjes vlakbij huis en toen ze uitvlogen zat ons hele huis vol. Ik had wel kleine beten op mijn benen, maar het jeukte niet erg. Mijn man werd helemaal niet gebeten.
Ik heb een keer een maand jeuk gehad omdat ik werd gebeten door vogelmijt. De rest van het gezin ook denk ik maar die hadden geen allergische reactie.
Je hebt wel goede ogen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Schaamluis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven