Beestjes in bed
zaterdag 9 mei 2020 om 19:58
Daar zit je dan, je baby van een paar dagen oud, te voeden in bed. En dan loopt er plots een klein beestje over je arm, inmiddels er al meerdere gezien (en vermoord
). Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn. De kenmerken:
-Een speldenprik groot, ik denk nog geen millimeter.
-Donker bruin of zwart van kleur.
-Lopen over mijn huid/dekbed, van springen is nog geen bewijs.
-Lijken een voorkeur te hebben voor het vrouwelijke geslacht (of man voelt/ziet ze niet)
Wie heeft er een idee wat het zijn zodat ik uit kan zoeken hoe ik ze eg krijg...? Bedwantsen zijn uitgesloten, die zijn veel groter (aldus google).
-Een speldenprik groot, ik denk nog geen millimeter.
-Donker bruin of zwart van kleur.
-Lopen over mijn huid/dekbed, van springen is nog geen bewijs.
-Lijken een voorkeur te hebben voor het vrouwelijke geslacht (of man voelt/ziet ze niet)
Wie heeft er een idee wat het zijn zodat ik uit kan zoeken hoe ik ze eg krijg...? Bedwantsen zijn uitgesloten, die zijn veel groter (aldus google).
flip-flop wijzigde dit bericht op 09-05-2020 20:07
4.96% gewijzigd
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
zondag 10 mei 2020 om 19:54
Hahaha, nee geen schaamluis!
Ik heb ze inmiddels ook op andere plekken in huis gespot. O.a. beneden (tijdens het voeden) en op de babykamer. We hebben idd wel een nestje van het één of ander in de dakgoot zitten (maar hebben hoorbaar nog jongen), dan lijkt het toch vogelmijt te zijn.
Ik heb ze inmiddels ook op andere plekken in huis gespot. O.a. beneden (tijdens het voeden) en op de babykamer. We hebben idd wel een nestje van het één of ander in de dakgoot zitten (maar hebben hoorbaar nog jongen), dan lijkt het toch vogelmijt te zijn.
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
maandag 11 mei 2020 om 11:51
Wat Fiona zegt! Je kan proberen (hielp hier goed) om de looproutes van de mijten te vinden en daar meerdere keren per dag goed te stofzuigen. Daarmee waren ze hier binnen een paar dagen weg. En proberen de plek van het nest zo achter te laten dat er volgend jaar niet weer een nestje gemaakt wordt, dan komt het probleem ook niet terug
maandag 11 mei 2020 om 14:22
Oh help. Voor t eerst sinds de bevalling op zolder geweest en de vloer ziet zwart van de beestjes!!! De trap en de paal waar de treden aan vast zitten hebben allemaal plekken met hoopjes beestjes
Het zullen vast ook de hormonen zijn maar ik weet nu niet waar ik moet beginnen. Er hing allemaal 'schone' was op zolder die man net had opgevouwe , waaromder de luiers van de kleine. Beddengoed en handdoeken kan allemaal opnieuw. Man heeft net gedweild en na 5min krioelde het alweer
Bestrijder bellen is denk ik de enige optie.
Snap trouwens niet dat man en kraamzorg dit niet hebben gezien op zolder. Je kunt er niet omheen daar!!
Het zullen vast ook de hormonen zijn maar ik weet nu niet waar ik moet beginnen. Er hing allemaal 'schone' was op zolder die man net had opgevouwe , waaromder de luiers van de kleine. Beddengoed en handdoeken kan allemaal opnieuw. Man heeft net gedweild en na 5min krioelde het alweer
Snap trouwens niet dat man en kraamzorg dit niet hebben gezien op zolder. Je kunt er niet omheen daar!!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
maandag 11 mei 2020 om 14:46
Wat verschrikkelijk, krijg al jeuk bij de gedachte. Op onderstaande site kun je misschien het beestje herkennen, deze site heeft ook een chatfunctie waar je misschien vragen kunt stellen. Succes!
https://www.meldpuntongedierte.nl/
https://www.meldpuntongedierte.nl/
maandag 11 mei 2020 om 15:03
Oh getverflip-flop schreef: ↑11-05-2020 14:22Oh help. Voor t eerst sinds de bevalling op zolder geweest en de vloer ziet zwart van de beestjes!!! De trap en de paal waar de treden aan vast zitten hebben allemaal plekken met hoopjes beestjes![]()
Het zullen vast ook de hormonen zijn maar ik weet nu niet waar ik moet beginnen. Er hing allemaal 'schone' was op zolder die man net had opgevouwe , waaromder de luiers van de kleine. Beddengoed en handdoeken kan allemaal opnieuw. Man heeft net gedweild en na 5min krioelde het alweer![]()