Behangzoektocht!

26-03-2010 16:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek behang dat overheersend paars is met de kleur turquoise erin verwerkt...ik kom er met google niet echt uit en mijn ogen staan scheel...evenzo voor gordijnen, trouwens...wie kan me helpen? heeft iemand voorbeelden?

thnx!
Ik zou eens gaan kijken bij een zaak als Decokay o.id. In ieder geval een 'behangzaak'. Daar hebben ze de wereld aan boeken met behang van zo'n beetje alle verschillende merken waar vast jou kleuren wel tussen zullen zitten. En daar kun je dan meteen je gordijnen bij uitzoeken.

Succes met je zoektocht
In een goede verf- en behangwinkel hebben ze stapels boeken met voorbeelden. Kan je vaak ook nog mee naar huis krijgen om uit te zoeken of het past bij jouw interieur.
Deze vond ik op de eijffinger-site:

Bedoel je zoiets? Of heb je een heel andere stijl in je hoofd? Waarom zoek je specifiek deze kleuren? (Dat zoekt wat makkelijker denk ik)
Deze komt uit dezelfde lijn (Bindi):

Of deze:

Designers Guild

Osborne

Cole and Son

Erg mooi behang te krijgen bij De Ru in de van Woustraat in Amsterdam. Echt een top winkel en ze kunnen van alles bestellen!
Sommige behangetjes van Osborne and Little en Cole and Son zijn echt zó mooi. Jammer dat ze zo duur zijn, het is echt kunst aan de muur.
dankjewel, hier kan ik wel even mee vooruit denk ik!
Wat een prachtige kleuren Ann Liv . Ben gewoon even blijven hangen om te genieten (net nodig na een pittig dagje)
In de winkels zoals roobol en kwantum en leen bakker, en de duurdere behangwinkels kun je toch veel makkelijker zoeken?

heb je de stof erbij, zie je gelijk of het goed bij elkaar past.

En als je bij kwantum bent geweest hoef je niet meer naar karwei, want die hebben de zelfe collectie.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Enneaaa schreef op 26 maart 2010 @ 17:32:

Wat een prachtige kleuren Ann Liv . Ben gewoon even blijven hangen om te genieten (net nodig na een pittig dagje) Fijn! Heb je het mooie plaatjes-topic op entertainment al ontdekt? Zie hier. Ik weet niet of het je smaak is, maar ik word er altijd érg vrolijk van.
quote:nlies schreef op 26 maart 2010 @ 17:35:

En als je bij kwantum bent geweest hoef je niet meer naar karwei, want die hebben de zelfe collectie.Volgens mij hebben zij juist helemaal niet dezelfde collectie. Bedoel je misschien Gamma en Karwei?
quote:Enneaaa schreef op 26 maart 2010 @ 17:32:

Wat een prachtige kleuren Ann Liv . Ben gewoon even blijven hangen om te genieten (net nodig na een pittig dagje) Dat had ik ook! haha!
quote:Ann Liv schreef op 26 maart 2010 @ 18:18:

[...]

Volgens mij hebben zij juist helemaal niet dezelfde collectie. Bedoel je misschien Gamma en Karwei?zou ook kunnen, sorry voor de verwarring
[quote]Ann Liv schreef op 26 maart 2010 @ 18:18:

[...]

foutje
quote:nlies schreef op 27 maart 2010 @ 13:34:

[...]

zou ook kunnen, sorry voor de verwarring
de links zijn leuk! Alleen de kleurencombi is slecht te vinden....damn!
quote:twijfelnaam schreef op 27 maart 2010 @ 15:28:

de links zijn leuk! Alleen de kleurencombi is slecht te vinden....damn!Maar wat zoek je dan precies? Niet in de Oosterse sfeer van Eijffinger? Of minder fel? Dat zou meezoeken wat makkelijker maken.
tja...dat weet ik niet precies, alleen dat de combi zo moet zijn...vind dat behang namelijk allemaal heel mooi...pff tis moeilijk!
Hoe komt het dat je specifiek deze combinatie zoekt? Moet het ergens bijpassen of heb je het al eens gezien? Heb je een stijl waar het bij moet passen? (wat voor meubels heb je bijvoorbeeld?) Vind je donkere kleuren mooi of juist feller? Heb je een idee wat voor patroon je mooi vindt? (simpel, met bloemen, strepen, etc)

Je zou ipv behang ook een wandschildering kunnen maken, dan kun je precies de kleuren kiezen die jij wil.
nou het is dus voor de keuken, maar nou zag ik dus ook een overheersend turkoois behang met een donkerpaars werkje en dat vink dan ook weer heel mooi!

Een wandschildering heb ik al aan gedacht, maar ik vind dat dan weer zonde om het op een muur te maken, heb het dan graag in een lijstje haha! Uiteindelijk wil ik een keukenblok in lichte houtkleur, weet nog niet welke soort, en de eethoek wil ik vervangen voor een ronde tafel, zodat ik al mijn muren kan gebruiken...de stoelen zijn van riet en dat blijft zo ivm de katten...

ik ben er dus nog niet helemaal uit wat het mooiste zou zijn, het mag niet te druk en mannetje moet het ook wel mooi vinden...de prints...ik vind héél veel mooi, dus het is maar net wat ik zie....pff ik dacht: zo gedaan!
Lastig hè Twijfelnaam? Hoe ziet dat laatste behangetje eruit, heb je daar een plaatje van?

Als ik jou was zou ik gewoon eens wat boeken door gaan bladeren. Bij de neutrale kleuren die jij noemt in je keuken, kan volgens mij in principe alles, dus dan is het echt een kwestie van smaak... Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven