Bemiddelingssites poetsvrouw?

10-04-2011 13:13 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een poetsvrouw! Heb al in mijn omgeving rondgevraagd, maar niemand weet iemand of diegene die een poetsvrouw weten, heeft de dame geen plek meer. Nu ben ik aan het google-en geslagen, en kwam ik twee bemiddelingssites tegen (schoonmaaktster punt nl en ikzoekeenschoonmaakster punt nl) Dit lijkt me best handig, want via MP of een briefje in de supermarkt weet je nooit wie je in huis haalt. Mijn vraag is, hebben jullie ervaringen met deze sites? Succesverhalen?
Wat klinkt dat denigrerend!

Ik wil graag een huishoudelijke hulp, als je het zo stelt krijg je vast snel iemand.

Behalve via internet kun je ook in supermarkten kaartjes ophangen!
Wellicht moet ik interieurverzorgster zeggen dan? Klinkt nog beter dan huishoudelijke hulp
Ja inderdaad, zeer denigrerend. Je hoeft haar geen interieurverzorgster te noemen, maar het kan een beetje minder.
Absoluut niet denigrerend bedoeld hoor!
Heb je geen vriendinnen met puberdochters? Ik heb het jarenlang gedaan als bijbaan...

1x met z'n tweeen het huis door om te zien wat je exact moet doen.. Vaste prijs per x afspreken.. En dan nog een dag..

Ik poetste op vrijdag.. Een huis van 2 verdiepingen met open keuken, woonkamer, hal, toilet, badkamer, logeerkamer, kastenkamer, en slaapkamer.. Ik stofte, stofzuigde en dweilde alles.

Dat deed ik vlot in 2 uur en langzaam met muziek aan in 3 uur (eigen keuze). Daar kreeg ik 15 euro per x voor..

En soms lag er wat extra's..
Wat is er nou denigrerend aan poetsvrouw? Hoogstwaarschijnlijk zoek je een vrouw die komt poetsen.
quote:Poof schreef op 10 april 2011 @ 14:10:

Wat is er nou denigrerend aan poetsvrouw? Hoogstwaarschijnlijk zoek je een vrouw die komt poetsen.

Ik noem mijn interieurverzorgster 'schoonmaakmeisje'. Ze is een meisje & maakt schoon
Misschien is het ook regionaal gebonden? Ik hoor hier (zuid-Nederland) de term poetsvrouw heel veel terwijl waar ik oorspronkelijk vandaan kom iedereen het over huishoudelijke hulp heeft.

Als je in een studentenstad woont: oproep in een studentenblaadje?
Volgens de cup a soup reclame 'Iedereen is manager' is ze

Mopmanager.
Het maakt helemaal geen verschil via welke site je een schoonmaker vind.
quote:sugarmiss schreef op 10 april 2011 @ 15:05:

Het maakt helemaal geen verschil via welke site je een schoonmaker vind.Oh? Hoezo niet? MP is nou niet de beste plek hoor
De beste schoonmaaksters vind je in het ziekenhuis!

Hang daar maar een kaartje op.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Inderdaad is het woord 'poetsvrouw' of kortweg 'poets' helemaal niet vreemd hier in het zuiden des landsch... Niks denigrerends aan.

Ik lees even mee TO, zoek ook een poets!
Ik kom inderdaad uit het zuiden des lands. Iedereen zegt hier poetsvrouw.

Al noem ik haar werkster, schoonmaakster, huishoudster, hulp, poetsvrouw, ze doen allemaal hetzelfde!

MP ben ik inderdaad een beetje huiverig, je weet nooit wie je in huis haalt. Met een bemiddelingsbedrijf heb je toch nog iets om op terug te vallen. Al is het nog vervelend als er iets verdwijnt! (en voordat iedereen weer erover valt: nee het wil niet zeggen dat zo maar iedereen steelt, maar je haalt toch een vreemde in huis)

Ziekenhuis is een tip, wellicht daar eens proberen.
Met werkster.nl heb ik ervaring. Binnen 2 weken begon ze (had ook iemand anders binnen een dag gekund maar ik had een aantal voorwaarden) en ze bevalt me prima. Ik krijg maandelijks een factuur en als ze niet bevalt heb ik zo een ander.
Zie QR
quote:leveline1 schreef op 10 april 2011 @ 16:13:

MP ben ik inderdaad een beetje huiverig, je weet nooit wie je in huis haalt. Met een bemiddelingsbedrijf heb je toch nog iets om op terug te vallen. Al is het nog vervelend als er iets verdwijnt! (en voordat iedereen weer erover valt: nee het wil niet zeggen dat zo maar iedereen steelt, maar je haalt toch een vreemde in huis)Twee (zeer dierbare, waarvan 1 een erfstuk) gouden ringen van me gejat door schoonmaakster via MP. Dat was de laatste keer
quote:kaasfondue schreef op 10 april 2011 @ 18:38:

Met werkster.nl heb ik ervaring. Binnen 2 weken begon ze (had ook iemand anders binnen een dag gekund maar ik had een aantal voorwaarden) en ze bevalt me prima. Ik krijg maandelijks een factuur en als ze niet bevalt heb ik zo een ander.

Keek net even op hun site maar zie dat ze een uurtarief hebben van ¤ 16,50 per uur. Dat vind ik wel heel duur. Hier in de buurt zijn genoeg mensen te vinden die het voor ¤ 10,00 per uur willen doen.

Bovendien zag ik op hun site dat ze de schoonmaakster wel screenen maar geen verantwoordelijkheid nemen als er toch iets wordt gestolen en zelfs niet als er per ongeluk iets stuk wordt gemaakt. Vraag me ook af wat ze onder screenen verstaan.
16,50 per uur is idd veel!

De andere site vraag wel eenmalig bemiddelingskosten, en dan betaal je 12.50 per uur.

Lief zegt dat hij wel iemand voor me kan vinden, zonder zo'n site... Heb hem één week gegeven, en dan meld ik me aan.

Laat hier nog wel even weten of het gelukt is en wat de ervaringen zijn met de site!
Ik heb zelf 2 adresjes. Ik had een advertentie op marktplaats gezet en mensen van 2 adresjes hebben erop gereageerd.

Je moet toch ook een beetje vertrouwen hebben in elkaar.

Toevallig bij het ene adresje kennen die mensen mn schoonouders weer..

maar dat andere adresje kende ik niet. Ik heb de huissleutel van hun, wat ik eerst zelf wel vreemd vond. Maar die mensen zeiden ook.. "je moet wel vertrouwen hebben in de mensen"

Er kan altijd een verkeerd iemand tussen zitten.

Bij alle 2 de adresjes weten ze waar ik woon, waar ik werk etc. Dus ik zou zeggen, dan kan er niet zoveel mis gaan!

Krijg trouwens bij alle twee 10 euro per uur.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Voor ¤ 16,50 is het wel wit, hier in de regio poetsen ze voor ¤ 15,- zwart. Het kost me ¤ 200,- per maand maar ik ben er erg blij mee en ik heb geen kans op gedoe. Ik geef haar geen sleutel maar laat haar binnen en ik heb verder geen persoonlijke binding met haar, zij wel met mij geloof ik
Zie QR
Maar de mensen die haar geen sleutel geven, jullie zijn er dan steeds bij ofzo, terwijl zij schoonmaakt?

Dat lijkt mij heel ongemakkelijk.. Daarnaast werk ik fulltime en zou ik het niet fijn vinden om 's avonds iemand nog een paar uur aan de poets te hebben..

Ik zou haar dus ook gewoon een sleutel geven..

Ben ook nog steeds op zoek trouwens naar iemand, via die bemiddelingssites vind ik wel heel duur, dus hoop eigenlijk dat ik via-via iemand vind die betrouwbaar is.
foutje
Zie QR
....
Zie QR
Vraag bij buren/bekenden waar zij hun hulp vandaan hebben.

Waarom werkt een briefje bij de supermarkt niet, trouwens? Je haalt toch altijd een relatief onbekende in huis?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven