Ben graag alleen, vreemd?
zaterdag 29 januari 2011 om 12:32
Ik ben iemand die graag alleen is. Ik heb een drukke full-time baan en in het weekend doe ik graag dingen in mijn uppie. Lezen, freubelen en wandelen. Ik had het er pas met een collega over en die vond dat opmerkelijk. Zij propt al haar vrije tijd vol met bezoekjes en afspraken. Ik heb een handjevol goede vrienden die ik regelmatig zie, maar toch verheug ik me altijd op "me-time." Ook vind ik het fijn om lekker gewoon thuis te zijn met mijn man, zonder dat we iets bijzonders gaan doen. Ben benieuwd hoe jullie je vrije tijd besteden en wat je prettig vindt. Van hot naar her of lekker ff rust.
zondag 30 januari 2011 om 23:52
quote:frats schreef op 29 januari 2011 @ 12:41:
@Ienimini; Soms heb ik wel het gevoel dat ik meer met anderen zou moeten doen, waarschijnlijk 'omdat het zo hoort'. Dus ik blijf gewoon lekker zo doorgaan. :-)Wie vind dat dat zo hoort? je vrienden? de maatschappij? Gewoon lekker doen waar jij je zelf goed bij voelt. Vrienden/vriendinnen van mij struikelden in het begin weleens over het feit dat ik niet meteen terug sms, of bel, of dat ik een mail soms pas een week (of 2) later beantwoord. Dat ze liever vaker met me willen afspreken oid. Ik heb ze snel uit hun droom geholpen. Echte vriendschap gaat niet over de frequentie dat je mekaar " moet" zien vind ik. Ik ben nu eenmaal wat liever op mezelf, en vind het heerlijk om op te gaan in de dingen die ik doe (creatief bezig zijn bv.) Ik wil een vriendschap niet aan regels en banden leggen, omdat dat zo " hoort". Het gaat om de oprechte intentie naar elkaar toe. Ik begrijp hun, en hun begrijpen mij nu ook en respecteren dat. Zoniet, dan is het voor mij betreft geen vriendschap omdat ik mezelf dan niet zou kunnen zijn. Zij weten ook als ik bel, of iets af wil spreken, dat ik daar oprecht ook onzettend veel zin in heb dan..en neem ik ook uitgebreid de tijd ervoor en geniet ik er ook met volle teugen van. Iemand zit in mijn hart of niet, daar kan geen regeltje tegenop.
@Ienimini; Soms heb ik wel het gevoel dat ik meer met anderen zou moeten doen, waarschijnlijk 'omdat het zo hoort'. Dus ik blijf gewoon lekker zo doorgaan. :-)Wie vind dat dat zo hoort? je vrienden? de maatschappij? Gewoon lekker doen waar jij je zelf goed bij voelt. Vrienden/vriendinnen van mij struikelden in het begin weleens over het feit dat ik niet meteen terug sms, of bel, of dat ik een mail soms pas een week (of 2) later beantwoord. Dat ze liever vaker met me willen afspreken oid. Ik heb ze snel uit hun droom geholpen. Echte vriendschap gaat niet over de frequentie dat je mekaar " moet" zien vind ik. Ik ben nu eenmaal wat liever op mezelf, en vind het heerlijk om op te gaan in de dingen die ik doe (creatief bezig zijn bv.) Ik wil een vriendschap niet aan regels en banden leggen, omdat dat zo " hoort". Het gaat om de oprechte intentie naar elkaar toe. Ik begrijp hun, en hun begrijpen mij nu ook en respecteren dat. Zoniet, dan is het voor mij betreft geen vriendschap omdat ik mezelf dan niet zou kunnen zijn. Zij weten ook als ik bel, of iets af wil spreken, dat ik daar oprecht ook onzettend veel zin in heb dan..en neem ik ook uitgebreid de tijd ervoor en geniet ik er ook met volle teugen van. Iemand zit in mijn hart of niet, daar kan geen regeltje tegenop.
maandag 31 januari 2011 om 10:33
ik vindt het ook heerlijk om lekker thuis te zijn in het weekend met mijn vriend en de katten.
Lekker thuis rommelen met een muziekje op de achtgrond.
Dan kan ik echt van bijkomen als ik maandag weer fris en fruitig op mijn werk moet verschijnen.
Mijn werk is erg druk en ik doe er ook nog een opleiding bij dat is allemaal al meer als genoeg.
Lekker thuis rommelen met een muziekje op de achtgrond.
Dan kan ik echt van bijkomen als ik maandag weer fris en fruitig op mijn werk moet verschijnen.
Mijn werk is erg druk en ik doe er ook nog een opleiding bij dat is allemaal al meer als genoeg.
maandag 31 januari 2011 om 17:07
Heel herkenbaar. Ik ben ook graag thuis, alleen of met man. Ik vind het heerlijk om met vrienden lekker te tafelen en een verjaardagvisite af en toe is ook prima, maar elk weekend van de ene naar de andere afspraak en/of feestje rennen, is absoluut niet mijn ding. Ik probeer het bij 1 afspraak per weekend te houden (vrijdagavond of zaterdagavond) en de rest van het weekend is gewoon voor mij/voor ons. Ik merk ook in mijn omgeving dat je eigenlijk alleen maar meetelt als je een bomvolle agenda hebt en je avonden/weekenden helemaal volgepland zijn. Nou, daar doe ik mooi niet aan mee. Als ik soms aangeef dat ik een avond niet wil omdat ik gewoon niet WIL (in plaats van dat ik niet KAN) dan is daar vaak weinig begrip voor. Maar het is nog steeds mijn leven, mijn tijd is kostbaar en ik bepaal toch echt zelf hoe ik die tijd besteed.
maandag 31 januari 2011 om 17:13
Ik ben ook graag alleen.
Het gaat bij mij met vlagen eigenlijk, soms vind ik het prettig om veel sociale activiteiten te hebben, soms vind ik het prettig om gewoon een beetje te rommelen in huis.
Wel heb ik er moeite mee dat te zeggen, soms. Als mensen vragen: "heb je vrijdagavond wat te doen?" vind ik het moeilijk om te zeggen dat ik dan op de bank TV wil kijken, alleen.
Of als ze vragen of ik een leuk weekend gehad heb. Jawel, maar wat ik gedaan heb? Boodschappen en de was.
Mensen denken soms ook dat als je (nog) niks gepland hebt, dat betekent dat je dus tijd voor ze hebt. Bij mij werkt dat niet zo.
Het gaat bij mij met vlagen eigenlijk, soms vind ik het prettig om veel sociale activiteiten te hebben, soms vind ik het prettig om gewoon een beetje te rommelen in huis.
Wel heb ik er moeite mee dat te zeggen, soms. Als mensen vragen: "heb je vrijdagavond wat te doen?" vind ik het moeilijk om te zeggen dat ik dan op de bank TV wil kijken, alleen.
Of als ze vragen of ik een leuk weekend gehad heb. Jawel, maar wat ik gedaan heb? Boodschappen en de was.
Mensen denken soms ook dat als je (nog) niks gepland hebt, dat betekent dat je dus tijd voor ze hebt. Bij mij werkt dat niet zo.
maandag 31 januari 2011 om 19:27
quote:Moonlight82 schreef op 31 januari 2011 @ 17:13:
Ik ben ook graag alleen.
Ik geef dan vaak een wat ontwijkend antwoord in de trant van 'volgens mij had ik dan al plannen of moet ik even nakijken'. Dan heb ik nog even bedenktijd of ik m'n avondje bank hangen wil laten doorgaan of niet. Als ik geen zin heb, dan zeg ik dat ik inderdaad andere plannen heb, wat die dan zijn laat ik in het midden (zij hoeven niet te weten dat ik lekker thuis blijf, maar het is wel een plan
)
Bij goede vrienden en familie ben iktrouwens wel gewoon eerlijk en zeg ik ja, blijf lekker thuis (in andere woorden: geen zin)
Ik ben ook graag alleen.
Ik geef dan vaak een wat ontwijkend antwoord in de trant van 'volgens mij had ik dan al plannen of moet ik even nakijken'. Dan heb ik nog even bedenktijd of ik m'n avondje bank hangen wil laten doorgaan of niet. Als ik geen zin heb, dan zeg ik dat ik inderdaad andere plannen heb, wat die dan zijn laat ik in het midden (zij hoeven niet te weten dat ik lekker thuis blijf, maar het is wel een plan
Bij goede vrienden en familie ben iktrouwens wel gewoon eerlijk en zeg ik ja, blijf lekker thuis (in andere woorden: geen zin)
maandag 31 januari 2011 om 20:41
Hier nog een! Ik probeer in ieder geval de zondag zoveel mogelijk vrij te houden van verplichtingen. Dat deed ik toen ik nog single was (woon nu samen) en vond ik ook heerlijk. Gewoon, lekker niksen. Lijkt me helemaal niets om in het weekend ook nog zoveel te moeten.
Dat lekker niks doen we nu fijn met zijn twee
Vind het soms zelfs heerlijk als vriend een avondje weg is en ik lekker het huis vor mezelf heb.
Wat ik me afvraag: ik heb weinig moeite met nee zeggen omdat ik gewoon geen zin heb. Maar ik zie rondom me zoveel mensen stressen omdat ze dit of dat ´moeten´, terwijl ik dan denk: maar je kunt toch ook nee zeggen? Je legt het jezelf toch op? Je hóeft toch geen twee keer per week te sporten, naar muziekles of naar de verjaardag van je achternichtje?
Herkenbaar?
Dat lekker niks doen we nu fijn met zijn twee
Wat ik me afvraag: ik heb weinig moeite met nee zeggen omdat ik gewoon geen zin heb. Maar ik zie rondom me zoveel mensen stressen omdat ze dit of dat ´moeten´, terwijl ik dan denk: maar je kunt toch ook nee zeggen? Je legt het jezelf toch op? Je hóeft toch geen twee keer per week te sporten, naar muziekles of naar de verjaardag van je achternichtje?
Herkenbaar?
maandag 31 januari 2011 om 21:34
Ik zie het toch ff anders, ik ben alleen, geen man/vriend en vind het heerlijk om me-time te hebben en mijn ding te kunnen doen, naast drukke baan en hobby, heerlijk niet afspreken met vrienden, familie, maar lekker thuis aanrommelen.
Wanneer je met je man samen bent, ben je niet alleen................
Wanneer je met je man samen bent, ben je niet alleen................
maandag 31 januari 2011 om 22:20
Ook ik ben graag alleen hoor. Vermaak me prima. Af en toe wat afspreken vind ik gezellig maar het geeft mij een heel onrustig gevoel als mijn hele weekend is volgepland. Ik 'moet' gewoon rust / tijd voor mezelf hebben. Snap nooit zo goed dat mensen zo de behoefte hebben om de hele tijd maar onder de mensen te zijn en van hot naar her te rennen, is een avondje alleen op de bank dan zó erg / not done vraag ik mij dan af..