bezichtiging flatje

27-12-2013 04:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon op een best klein kamertje.

Nu reageer ik elke week op woningen via woonnet.

Ik heb volgende week een bezichtiging

Het is een studio.

Mijn eerste bezichtiging dus ik dacht ik ga samen met mijn moeder.

Nu wilt ze me broertje van 7 ook meenemen( naar de bezichtiging.)

Is dit niet te overdreven?
Om hem mee te laten denken of omdat het vakantie is en hij dus vrij is van school?
Wil

En het is vakantie....
Niet overdreven, wel een beetje raar vind ik. Ook niet echt handig als je rustig wilt kijken.
Hoezo raar? Het is vakantie en als je als moeder geen oppas hebt, dan houd het op. 7 jaar is te jong om alleen thuis te blijven.
Waarom raar? Toch leuk als zo'n jochie ook ziet waar zijn zus komt te wonen? En wellicht wil zijn moeder hem niet alleen laten he, hij is pas zeven.
Fijn dat je moeder mee wilt om te gaan kijken. Het is niet de meest handige oplossing, maar je broertje kan best mee. Neem wat speelgoed of een boekje mee, zodat hij zich ook kan vermaken. En leg uit dat jullie het huis gaan bekijken en dat dit wel even kan duren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Leuk toch joh voor je broertje zijn grote zus die gaat verhuizen en hij mag mee het huis 'keuren'

Maak er iets gezelligs van. Tuurlijk mag hij mee!!
Waar moet broertje anders naar toe? Alleen thuis blijven? Daar is hij toch veel te klein voor? Wees een trotse grote zus en laat hem zien waar je misschien gaat wonen!

Altijd goed om met zijn 2tjes naar een huis te gaan kijken, 2 zien meer dan 1. Je moeder let waarschijnlijk op andere dingen dan jij!
WilT

als je moeder geen oppas HEBT

Ook goedemorgen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 27 december 2013 @ 09:30:

WilT

als je moeder geen oppas HEBT

Ook goedemorgen.
Ik zou zoiets toch altijd alleen willen doen want de persoonlijke mening van je gezelschap werkt verwarrend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Iets anders zou het zijn als ze daar zelf ook gaan wonen. Dan doet het ertoe. Ik vond het zelf erg bevrijdend om mijn eigen gang te gaan; al die problemen die mijn ouders voorzagen zijn nooit gekomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 27 december 2013 @ 09:45:

Ik zou zoiets toch altijd alleen willen doen want de persoonlijke mening van je gezelschap werkt verwarrend.

Ik deed het liever samen. Maar goed, mijn ouders zien juist overal oplossingen en mogelijkheden waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen.

Maar broertje thuislaten lijkt me sowieso geen optie. Neem anders wat leuks voor hem mee om zich te vermaken, kan je met je moeder bezig zijn met de bezichtiging.
Jeetje, wat een luxeprobleem.

Die studio is hoogstwaarschijnlijk leeg, dus er kan niet veel kapot. Je bent in een kwartiertje klaar met kijken. Dat overleeft een zevenjarige echt wel hoor. Het is geen peuter die je moet bezighouden met blokken en autootjes.

Maar ik vermoed dat je denkt dat de eigenaar het raar zal vinden als je met zoveel mensen op de stoep staat? In dat geval; mensen denken over het algemeen weinig als het gaat om wat anderen doen/aantrekken/zeggen, tenzij het om extremen gaat.
Het is vakantie; kan hij niet een uurtje bij een vriendje/buurkind spelen ofzo?
Een bezichtiging, zeker van een studio, duurt ook weer niet zo lang hoor. Ik denk dat broertje oud genoeg is om het leuk te vinden. Betrek hem er een beetje bij zodat hij zich "groot" voelt, dat werkt het beste. Het is ook helemaal niet ongebruikelijk dat er meerdere mensen meekomen naar een bezichtiging, dus overdreven is het zeker niet.
Als het een rustig broertje is zou ik hem meenemen. Als het een onrustig, schreeuwend, rondrennend, aandachtvragend, overal aanzittend broertje is, dan zou ik vragen of hij naar een vriendje mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven