bezorgd om buurtkat

19-10-2013 22:12 35 berichten
Ik heb een vraagje, ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet.

Bij mij op de galerij woont enkele deuren verder een mevrouw die een kater heeft. Beestje is liever buiten als binnen en loopt dan ook geregeld over de galerij. komt ook bij mij binnen ( wat ik heel gezellig vind omdat ik zelf geen huisdieren heb) om te kroelen of om te kijken of er wat weg te halen is.

Een tijdje terug zag ik dat beestje ineens buiten beneden rond de flat zwerven. Ben gaan vragen ofdat zij hem kwijt was en ze zei van wel. Kater mee naar boven gehaald en alles was goed. dacht ik.

De dag erop zie ik die kater weer beneden rond zwerven.

gisteren een praatje gemaakt met haar. zij vertelde dat hij in huis plaste ( waarop ik enkele tips gaf omdat wij thuis ook plassers gehad hebben en dat opgelost hebben) maar ze zegt dat ze nu een goede oplossing heeft want afstaan of asiel wilt ze niet dan is ze de kat kwijt. de beste oplossing nu is namelijk de kater blijft buiten zwerven en komt zelf bij vrienden van haar eten schooien als hij honger heeft.

Ze zegt dat ze misschien kat weer in het weekend binnen haalt maar dat ze dit beter vind. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moest ben toen maar naar binnen gegaan.

Toch blijft het in mijn hoofd spoken en vind het eigenlijk wel sneu voor het beestje. wat zeggen jullie?

hebben jullie tips? of ideeën?

weet ook niet goed wat ik hier eigenlijk mee wil. wilde het even kwijt.
quote:iones schreef op 20 oktober 2013 @ 10:29:

Dit is nou weer typisch zo'n vorm van "dierenliefde' waar het dier zelf geen zak aan heeft.

Hoe kun je nou half werk willen doen? Die kat persé willen houden, wetende dat hem tekort wordt gedaan. Dat iemand zoiets überhaupt wil.....

ik hoop dat er iemand in de buurt is die meer voor dat beestje kan betekenen.

ja idd ik snap t ook niet. neem dan geen dier.

hoop ook dat er iemand is die m ziet zwerven en in huis neemt.
Alle reacties Link kopieren
Zo lief is die buurvrouw dus niet dat die kat alleen maar in haar gang mag, vanwege haar meubels.

Ze heeft in mijn ogen gewoon geen recht op een huisdier.
Ja ik weet dat een kater in huis plast om zijn theriorium afbakert,

maar als het toch zo'n probleem is, zou er eens naar de dierenarts moeten gaan misschien is het wel dat ze een blaasonsteking heeft. Maar effe een andere vraag, kijk die me vrouw wel nog naar die kat als die buiten zwerft of heeft ze nu geen belangsteling meer voor haar kan...! Dan kan je beter de kat proberen in te vangen en toch naar het dierenasiel te brengen of de dierenambulance bellen en zeg dan gewoon dat hij u toe is gelopen... Ik zeg dat omdat ik zelf een groot aantal zwerfkatten verzorg! Ik zorg dat ze 2x per dag een schone slaapplaats hebben en ze krijgen van mij 2x per dag eten en in de winter 3x en dat de ik . en als ze mij een beetje vertouwen dat ik ze kan aaien en oppaken dan breng ik ze naar de dierenarts die ze goed nakijken en meteen castereed of steriliseert. en dan worden ze weer op de vast slaap en voer plek terug geplaast. en dat doe ik allemaal uit mijn eigen beurs ( heb zelfs 2 a 3 kranten wijken genomen om hun te kunnen onderhouden). En geloof mij maar deze poezen en katten die zijn ook door mensen gedumpt of aan zijn lot over laten. ben bezig met iest prive voor op aan het richten. gr van Diddelina24
leven wat te leven is en andere mensen of dieren helpen
Ik vind het zo mooi als mensen voor (zwerf) dieren zorgen. Echt diep respect. Ik heb laatst nog een donatie gedaan aan een vrouw die alleen maar zieke katten of zwerfdieren verzorgt.

Succes @diddelina24 .. hoop dat er meer mensen net als jij zijn

Ik hoop dat het goed komt met die kat.
de buurvrouw beweerd dat ze hem savonds opzoekt en gaat knuffelen. Maar ik zie die kat zelden meer hier lopen.

dus ik weet het niet, ben zelf al enkele keren gaan lopen en kijken of ik m zag maar niets, hopelijk heeft kat een nieuw tehuis gevonden.

wel erg goed wat je doet diddelina voor die katten.

fijn dat er iemand anders om kijkt naar die "zwervers"
Mag inderdaad hopen dat de kat een ander huis heeft gevonden, want wat heb je aan een baasje dat je savonds even buiten komt opzoeken om te knuffelen en je daarna weer achterlaat.
quote:mevrkimkim schreef op 26 oktober 2013 @ 14:02:

de buurvrouw beweerd dat ze hem savonds opzoekt en gaat knuffelen. Maar ik zie die kat zelden meer hier lopen.

dus ik weet het niet, ben zelf al enkele keren gaan lopen en kijken of ik m zag maar niets, hopelijk heeft kat een nieuw tehuis gevonden.

wel erg goed wat je doet diddelina voor die katten.

fijn dat er iemand anders om kijkt naar die "zwervers"

Jaaa, knuffelen, dát is wat hij nodig heeft! Welke kat geeft er nou om een droge veilige plek met een fatsoenlijke hap eten?

Dom wijf, die buurvrouw van jou....

Ik hoop echt dat hij op een goede plek terecht is gekomen.
Hoi Kimkim, hoe staat het met het katje?
Kim, ik heb je een vriendenverzoek gedaan, ik kan wellicht helpen
Ach arm beest. Als je 'm echt niet zelf wil adopteren laat 'm dan ophalen. Zo is het toch ook zielig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven