Bezorgd om de hond

16-07-2011 11:06 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezorgd om onze hond. Gisterochtend liep hij vanuit het niets ineens mank. Hij gebruikte een achterpootje niet meer. We dachten eerst nog dat hij iets tussen zn tenen had of een wondje oid maar konden dat niet zo snel vinden dus naar de dierenarts. Zij draaide aan zijn heup en hij begon vreselijk te krijsen. Volgens dierenarts heeft hij zich verstapt of overbelast. Pijnstillers mee en rust houden.

Maar nu ben ik zo bang dat er iets anders ergs is. Hij heeft een lange rug (is een kruising tussen een teckel en iets anders) en ik ben nu heel erg bang voor een hernia of HD. Hij is pas 4 en ik wil hem nog lang niet kwijt!

Op de pijnstillers doet hij het nu beter (logisch lijkt me). Hij wil graag weer spelen maar dat doen we maar niet. Ik loop kleine stukjes met hem en dan zet hij de eerste stappen nog op 3 pootjes en vervolgens loopt hij alsof er niets aan de hand is. Vooral op de kiezelstenen bij ons huis loopt hij nog voorzichtig. Op het gras is er niets aan de hand. Ik zie alleen wel dat hij zn poot nog wat wiebelig neerzet. En vraag me dan weer af of dat normaal is , gezien de pijnstilling?

Ik realiseerde me vanmorgen ook ineens dat de huisarts niets gezegd heeft over afbouwen van de pijnstillers. Ik heb voor 10 dagen mee gekregen maar als ik 10 dagen lang iets tegen de pijn geef dan zien we toch ook niet of het vanzelf beter gaat of dat het door de pijnstillers beter gaat?

Hij mankeert nooit iets en ik heb ook niet veel verstand van dit soort dingen. Is er iemand die dit ook wel eens mee heeft gemaakt en waarbij het achteraf vanzelf weer goed kwam?
Het moet tijd hebben om te genezen, daar zijn die pijnstillers voor. Kijk het gewoon even aan, als het over 10 dagen nog niet weg is als je met die pillen bent gestopt, dan kan de dierenarts altijd nog verder kijken, maar nu ben je te snel met je zorg.

Heb vertrouwen.
Lisbeth even ademhalen en een

Als een hond zich goed verstapt kan hij daar best wel echt heel veel pijn aan hebben.

Als een hond HD zou hebben dan loopt hij niet van de ene op de andere dag mank, dat gaan meestal geleidelijk.

Verstappen klinkt echt heel aannemelijk hoor.

Mocht je het nou niet vertrouwen dan bel te toch gewoon de DA nog even?

Komt goed...echt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
O ja....en ga NIET met hem rennen

Hou hem gewoon maar even heel kort de komende dagen

Plassen, poepen en weer naar binnen.

Als jij je kniebanden hebt gescheurd/verrekt ga je ook niet hardlopen toch?

En nee, 10 dagen niet uitgebreid uit is niet zielig, is voor zijn/haar eigen herstel
Dank jullie wel!! Fijn zeg, zo snel reacties! Ik zit echt even in de rats . Ik vind het zo zielig om hem te zien sukkelen

Ik doe zeker rustig aan met hem.Alleen plassen aan de lijn en dan weer naar binnen. Net sprong hij in een onbewaakt ogenblik op de bank. Ik probeer steeds heel goed op te letten en ik kijk even niet en hup. Shit.

Vorige week waren we in het bos en toen begon hij ineens aan zn pootje te likken. Gekeken , niets. Een paar dagen later tijdens een wandeling dacht ik even : sleept ie nou met zn achterpoot? Maar niets meer gezien. Ik denk dat het dus al een week speelde.

Hij is verder heel blij en vrolijk maar ik weet wel dat honden een hoge pijngrens hebben.

Pfff (sorry hoor, ik ben nu eenmaal erg gek op dat beest), adem in , adem uit en nogmaals bedankt meiden!
Hou je ons wel op de hoogte van zijn herstel?

Tis wel herkenbaar hoor, ik hang ook altijd gelijk in de gordijnen als mijn hond ineens mankt, en dat doe hij nogal eens want hij is niet zo heel handig...
Pijnstillers zijn ook vaak ontstekingsremmend, daarom is het wel vrij gebruikelijk om een langere kuur voor te schrijven.
Gewoon het advies van de DA opvolgen, je volgt toch ook het advies van de HA op als je zelf iets mankeert?

Snap wel dat je je zorgen maakt hoor, de mijne mankt ook wel eens plotseling en han zit ik ook op de kast.

Ik zou die 10 dagen even uitzitten mits het niet erger wordt en na de kuur eens kijken hoe het dan met je hond gaat.

Sterkte!
alle gebruikte pijnstillers voor de hond zijn ook ontstekingsremmend, maw ze brengen het probleem ook tot rusy. zeker niet afbouwen en gewoon de volledige 10 dgn blijven geven.
Vertrouw op de DA, niet teveel zorgen maken gelijk.
Heel erg bedankt voor jullie reacties! En fijn dat het herkenbaar is :-).

Meneer ligt al een tijdje met alle vier zn poten in de lucht te snurken. Ik laat hem lekker. Zo saai dat hij even niet zo veel mag maar ja, voor zn eigen best wil.

Wij gaan volgend weekend een weekendje weg. En daar maak ik me wel zorgen om. Hij gaat naar mn vriendin, zn vaste oppas al van pup af aan. Het idee dat ik hem "ziek" bij anderen laat vind ik niet zo fijn. Maar goed, is pas over een paar dagen. Even afwachten.

Bedankt!
Succes met het rustig houden van je hond. Zelf heeft hij daar dankzij de pijnstillers vast andere ideeën over.

Om hem toch moe te krijgen zou je hem kunnen laten zoeken naar bijvoorbeeld een verstopt speeltje. Dat is lichamelijk niet belastend, maar doordat ze zich goed moeten concentreren worden honden daar wel erg moe van.

Hieronder een link naar een site met nog meer ideeën voor spelletjes waar ze vooral mentaal behoorlijk moe van worden. De eerste spelletjes (behendigheid in de kamer) zou ik overslaan.

Hondenspelletjes

Sterkte en succes!
Hoi meiden,

Tja, ik maak me toch wel een beetje zorgen hoor. Vanmorgen, net na de pijnstilling, begon ie ineens door de kamer te rennen en met zn speelgoed te gooien. Zielig maar toch gestopt, niet goed voor hem. Net even een plas laten doen, keurig aan de lijn. Hij sjokt eerst een beetje, wiebelig, en dan loopt ie wel door. vervolgens ziet hij een kat en wil gaan rennen en trekt dan toch zn pootje op.

Is dit wel goed , ondanks de medicatie? Zou hij niet juist niets moeten voelen? En hoe ga ik dan verbetering zien? Want door die pijnstilling weet ik natuurlijk helemaal niet hoe het echt gaat.

Iemand enig idee of wil ik te snel? De dierenarts zei dat het met een paar dagen over moest zijn, dat was vrijdag. Maar het is dus niet over want hij trekt nog steeds zn poot op en sjokt een beetje.

Natuurlijk ga ik met hem terug naar de dierenarts als het niet overgaat maar ik hoop gewoon zo dat het wel vanzelf overgaat. Ik ben gewoon bang dat er echt iets goed mis is. Vooral omdat hij nooit iets heeft.

Thanks again :-)
Lisbeth, hoe is het met je hondje?

De mijne verstapte zich vanmorgen en ik moest ineens aan jou denken....

Het feit dat hij wil spelen betekent in ieder geval dat hij zich niet slecht voelt.

Maar beperk hem wel in het spelen hoor!

En logisch dat het nog niet over is

Ik heb ook een week door de heuvels van Limburg hardgelopen afgelopen week en mijn spierpijn is ook nog niet weg hoor

Ik sta smorgens ook nog als een oud wijf op.

Dus een verstapping is ook echt niet met een paar dagen helemaal over...
Hoi, hoe is het met je hond, helaas heb ik ongeveer het zelfde probleem maar met andere afloop, onze hond loopt al zijn hele leven raar,is nu 9 maar erg afgetakeld de laatste dagen, lijkt ook of hij er geen zin meer in heeft,gisteren met hem naar dierenarts geweest heeft bloed afgenomen komt de uitslag vanmiddag of morgen, helaas zie je dat ie momenteel erg ongelukkig is, dus als er niks uit bloedonderzoek komt krijgt hij een spuitje, ik vind het een erg moeilijke beslissing, hoop ook dat de dierenarts vandaag belt want kan het slecht aanzien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven