bezuinigen op kleren kinderen
woensdag 27 maart 2013 om 16:39
woensdag 27 maart 2013 om 16:42
woensdag 27 maart 2013 om 16:49
Niet zo te groot dat het niet staat maar ik koop wel groter ja. Kindjes groeien zo vreselijk snel dat als je iets passend koopt je iedere winter wel twee jassen moet aanschaffen. Mouwtjes omvouwen vind ik geen probleem echt verzuipen vind ik wat anders. Maar de maten zijn ook steeds moeilijker. Het gaat niet per één maat maar van 104 ga je meteen naar 110. Dat pakt niet altijd goed uit helaas maar zoals gezegd precies pas is geen doen.
woensdag 27 maart 2013 om 16:51
Ik doe het niet, maar zoon gaat er komende zomer vrees ik wel zo bijlopen. Heb namelijk online een jas voor hem besteld die te groot blijkt te zijn (outlet, terugsturen en ruilen voor een kleinere maat kon niet). Ik wou ze dan maar voor volgend jaar wegleggen, maar hij is helemaal dol op z'n jas, dus....
woensdag 27 maart 2013 om 16:55
2 maten te groot? ja dat doe ik ook wel:in plaats van maat 128 (wat precies zou passen) krijgen ze een jas maat 140. En ja die is in het begin heel erg groot maar die gaat idd twee winters mee. En de derde winter soms zelfs nog als reserve jas.
Jassen zijn zo verschrikkelijk duur, die ga ik echt niet op de maat kopen. In september moet je tegelijk met winterjassen, ook nog eens winterschoenen kopen en dure winterkleding. Is een behoorlijke aanslag op het budget!
Maar ik moet zeggen dat ik niet vind dat het er raar uit ziet. Het zit ruim, dat wel.
Jassen zijn zo verschrikkelijk duur, die ga ik echt niet op de maat kopen. In september moet je tegelijk met winterjassen, ook nog eens winterschoenen kopen en dure winterkleding. Is een behoorlijke aanslag op het budget!
Maar ik moet zeggen dat ik niet vind dat het er raar uit ziet. Het zit ruim, dat wel.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
woensdag 27 maart 2013 om 16:59
woensdag 27 maart 2013 om 17:15
quote:nina1966 schreef op woensdag 27 maart 2013 16:49 Niet zo te groot dat het niet staat maar ik koop wel groter ja. Kindjes groeien zo vreselijk snel dat als je iets passend koopt je iedere winter wel twee jassen moet aanschaffen. Mouwtjes omvouwen vind ik geen probleem echt verzuipen vind ik wat anders. Maar de maten zijn ook steeds moeilijker. Het gaat niet per één maat maar van 104 ga je meteen naar 110. Dat pakt niet altijd goed uit helaas maar zoals gezegd precies pas is geen doen.Zo gaat het hier idd ook.
woensdag 27 maart 2013 om 17:20
Moet iedereen lekker zelf weten. Ik koop nooit veel te groot, hooguit ietsje ruim, liever dan dat het net aan zit. Dan zijn ze er zo uit. Niet dat dat bij ons een ramp is want ik heb 3 meiden dus ik schuif het zo door. Maar als je kleding nou heel groot koopt in de hoop er over twee jaar nog plezier van te hebben, dan vergeet je volgens mij dat kinderkleding razendsnel slijt. Het ziet er tegen die tijd toch gewoon niet meer uit? Zelfs jassen hebben hier veel te lijden. Dus nee, ik zou het niet doen.
woensdag 27 maart 2013 om 17:22
Als we goedkope kleding zien die te groot is, kopen we dat. Altijd gedaan. Ik heb altijd een kast vol "op de groei". En ze groeien soms ineens, in een nacht lijkt het wel.
Als je mooie schoentjes moet kopen als de oude te klein zijn ben je duur uit. Net als met een winterjas. Maar ik houd het wel achter de hand tot het past.
Als je mooie schoentjes moet kopen als de oude te klein zijn ben je duur uit. Net als met een winterjas. Maar ik houd het wel achter de hand tot het past.
woensdag 27 maart 2013 om 17:22
woensdag 27 maart 2013 om 17:23
woensdag 27 maart 2013 om 17:32
woensdag 27 maart 2013 om 17:33
Tja, toen ik zoons winterjas kocht afgelopen herfst was die een maat te groot, nu is ie echt een maat te klein. Ziet er inderdaad niet uit. Ga ik voor de paar weken dat hij hem nog aan moet een nieuwe kopen? Nou neuh. Andersom kan ik me ook voorstellen dat je er soms op rekent dat iets snel genoeg gaat passen en dat niet gebeurt.
woensdag 27 maart 2013 om 17:42
Dat doet een kennis van me ook, haar kinderen lopen altijd in veel te ruime kleren, lijken wel zakken. Kinderen zijn erg tenger.
Zij denkt dat ze dan goedkoper is want de kleren kunnen ze volgend jaar weer aan, maar als je een jaar verder bent, zijn de kleren verwassen, kapot, vuil en gewoon niet meer leuk/mooi/netjes/knap etc.
Ik koop op de maat of misschien een maatje groter maar verder niet.
Zij denkt dat ze dan goedkoper is want de kleren kunnen ze volgend jaar weer aan, maar als je een jaar verder bent, zijn de kleren verwassen, kapot, vuil en gewoon niet meer leuk/mooi/netjes/knap etc.
Ik koop op de maat of misschien een maatje groter maar verder niet.