bezuinigen op kleren kinderen

27-03-2013 16:39 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
hi dames, ik heb mijn neefje gezien vndaag en hij had een jas aan die minstens 2 maten te groot is voor hem. Mijn nicht geeft aan dat hij deze jas volgnd jaar ook aan kan. Maar eerlijk gezegd het stond voor geen meter. Maar ze spaart zo veel geld uit zegt ze. Doen jullie dit ook zo?
niet zo snel nee. Ik koop wel vaak uitverkoop en dan op de groei zodat ze het de winter/zomer erna aankunnen, dat scheelt ook. Dat doe ik liever dan kind in 2 maten te groot laten lopen.

Maar goed, ieder zijn ding.
quote:kraaltje1 schreef op 27 maart 2013 @ 16:41:

niet zo snel nee. Ik koop wel vaak uitverkoop en dan op de groei zodat ze het de winter/zomer erna aankunnen, dat scheelt ook. Dat doe ik liever dan kind in 2 maten te groot laten lopen.

Maar goed, ieder zijn ding.ja precies zokoop ik ook altijd
Nee, dat doe ik niet.

Soms zit zoon net eventjes tussen 2 maten in, dan krijgt hij de 'grotere' maat aan en sla ik de mouwen of de onderkant van zijn broek even om, maar dat komt bijna niet voor.

2 maten groter kopen is echt overdreven en staat zo slobberig.
Nee, doe ik niet zo. Maar je neefje zal er geen trauma van oplopen toch?
Toen mijn dochters winterjas anderhalve maand geleden stuk ging, heb ik nieuwe gekocht in een maat groter dan ze nu heeft. Twee winterjassen in één seizoen is me te gek.
ik zelf niet (koop tweedehands) maar ken het wel van het schoolplein
Niet zo te groot dat het niet staat maar ik koop wel groter ja. Kindjes groeien zo vreselijk snel dat als je iets passend koopt je iedere winter wel twee jassen moet aanschaffen. Mouwtjes omvouwen vind ik geen probleem echt verzuipen vind ik wat anders. Maar de maten zijn ook steeds moeilijker. Het gaat niet per één maat maar van 104 ga je meteen naar 110. Dat pakt niet altijd goed uit helaas maar zoals gezegd precies pas is geen doen.
Ja, dat doe ik ook. Niet omdat we financieel krap zitten, maar gewoon omdat ik het zonde van het geld vind. Je kunt het bezuinigen noemen, ik noem het slim.

Ik doe trouwens 1 maat te groot, geen 2.
Ik doe het niet, maar zoon gaat er komende zomer vrees ik wel zo bijlopen. Heb namelijk online een jas voor hem besteld die te groot blijkt te zijn (outlet, terugsturen en ruilen voor een kleinere maat kon niet). Ik wou ze dan maar voor volgend jaar wegleggen, maar hij is helemaal dol op z'n jas, dus....
2 maten te groot? ja dat doe ik ook wel:in plaats van maat 128 (wat precies zou passen) krijgen ze een jas maat 140. En ja die is in het begin heel erg groot maar die gaat idd twee winters mee. En de derde winter soms zelfs nog als reserve jas.

Jassen zijn zo verschrikkelijk duur, die ga ik echt niet op de maat kopen. In september moet je tegelijk met winterjassen, ook nog eens winterschoenen kopen en dure winterkleding. Is een behoorlijke aanslag op het budget!

Maar ik moet zeggen dat ik niet vind dat het er raar uit ziet. Het zit ruim, dat wel.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Had ze hem pas gekocht?

Ik zou in maart niet een precies-pas winterjas meer kopen, idd liever op de groei.

Maar als het kind al vanaf september in deze jas loopt vind ik het idd sneu.
Nee ik doe dat niet.

Maar beter te groot dan te klein of kapot toch?
quote:Moonlight82 schreef op 27 maart 2013 @ 16:58:

Had ze hem pas gekocht?

Ik zou in maart niet een precies-pas winterjas meer kopen, idd liever op de groei.

Maar als het kind al vanaf september in deze jas loopt vind ik het idd sneu.nee kindje loopt al een hele poos in deze jas,
Ik zie het wel meer, maar ik maak me daar niet druk om. Ieder zo zijn ding. Mijn dochter heeft veel 2e hands kleding. Dat zal een ander ook wel wat van vinden
quote:nina1966 schreef op woensdag 27 maart 2013 16:49 Niet zo te groot dat het niet staat maar ik koop wel groter ja. Kindjes groeien zo vreselijk snel dat als je iets passend koopt je iedere winter wel twee jassen moet aanschaffen. Mouwtjes omvouwen vind ik geen probleem echt verzuipen vind ik wat anders. Maar de maten zijn ook steeds moeilijker. Het gaat niet per één maat maar van 104 ga je meteen naar 110. Dat pakt niet altijd goed uit helaas maar zoals gezegd precies pas is geen doen.Zo gaat het hier idd ook.
Ik koop wel af en toe een maatje groter, maar twee maten groter niet. Grote kans dat het kledingstuk dan stuk/verwassen is tegen de tijd dat het past, en dat moet je dus alsnog iets nieuws kopen.
Moet iedereen lekker zelf weten. Ik koop nooit veel te groot, hooguit ietsje ruim, liever dan dat het net aan zit. Dan zijn ze er zo uit. Niet dat dat bij ons een ramp is want ik heb 3 meiden dus ik schuif het zo door. Maar als je kleding nou heel groot koopt in de hoop er over twee jaar nog plezier van te hebben, dan vergeet je volgens mij dat kinderkleding razendsnel slijt. Het ziet er tegen die tijd toch gewoon niet meer uit? Zelfs jassen hebben hier veel te lijden. Dus nee, ik zou het niet doen.
Als we goedkope kleding zien die te groot is, kopen we dat. Altijd gedaan. Ik heb altijd een kast vol "op de groei". En ze groeien soms ineens, in een nacht lijkt het wel.

Als je mooie schoentjes moet kopen als de oude te klein zijn ben je duur uit. Net als met een winterjas. Maar ik houd het wel achter de hand tot het past.
Oh en tweedehands is juist leuk toch. Als het er nog goed uitziet vind ik er niks mis mee. Ik koop zelf ook op MP, in tweedehands winkeltjes, kledingbeurzen en ik krijg soms wat van mijn zussen en nichten. Andersom geef ik ook vaak wat aan anderen, zij blij, ik blij.
Schoenen koop ik nooit "op voorraad"omdat je nooit weet of de maat tegen de tijd dat het seizoen ervoor aanbreekt, nog goed is. Er zit hier een grote merkschoenen outlet waar ik al vaak leuke goede schoenen voor weinig heb gekocht. Ik let wel op kwaliteit.
Nee, dat doe ik niet, ik koop wel eens iets in een grotere maat, maar dan krijgen ze het nog niet aan.

Als ze tussen twee maten in zitten koop ik wel de grotere maat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Tja, toen ik zoons winterjas kocht afgelopen herfst was die een maat te groot, nu is ie echt een maat te klein. Ziet er inderdaad niet uit. Ga ik voor de paar weken dat hij hem nog aan moet een nieuwe kopen? Nou neuh. Andersom kan ik me ook voorstellen dat je er soms op rekent dat iets snel genoeg gaat passen en dat niet gebeurt.
Toch geen ernstig probleem lijkt me?
Dat doet een kennis van me ook, haar kinderen lopen altijd in veel te ruime kleren, lijken wel zakken. Kinderen zijn erg tenger.

Zij denkt dat ze dan goedkoper is want de kleren kunnen ze volgend jaar weer aan, maar als je een jaar verder bent, zijn de kleren verwassen, kapot, vuil en gewoon niet meer leuk/mooi/netjes/knap etc.

Ik koop op de maat of misschien een maatje groter maar verder niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven