Bidet

23-12-2013 08:52 22 berichten
Zojuist valt mijn oog op de reclame onderin in beeld van het Viva-forum.

Een toilet dat tevens de aars grondig uitspoelt. Nu slaat direct mijn fantasie op hol en moet ik denken aan het gevoel van een keiharde, koude straal water tegen kont en doos op het moment dat je half-duf je ochtendplasje (of Grote Drol na de 2e kop koffie) op de pot doet.

Klatert het in het water waarin je zojuist je plas hebt laten gaan terug waardoor je alsnog viezig wordt?

Maar de vraag die mij écht bezighoudt is de temperatuur.

Iemand ervaring en/of belangstelling in deze pot? En wie wil deze ervaring delen?
Wij hadden er vroeger eentje, bij mijn ouders. Maar ik heb dus nooit geweten waar die nou eigenlijk voor bedoeld was. Wij wasten onze voeten erin en noemden 'm dan ook: voeten-wc
quote:NYC schreef op 23 december 2013 @ 09:00:

Wij hadden er vroeger eentje, bij mijn ouders. Maar ik heb dus nooit geweten waar die nou eigenlijk voor bedoeld was. Wij wasten onze voeten erin en noemden 'm dan ook: voeten-wc

Inderdaad!

Ik kwam vroeger nogal eens in Parijs en daar vond ik het altijd prachtig als klein kind; zo'n kinderbadje.
Wij hebben een toilet met ingebouwd bidet en zou echt niet anders meer willen.

Het is een simpele en dus alleen koud water maar nee hij spettert niet terug via de pot ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 23 december 2013 @ 09:00:

Wij hadden er vroeger eentje, bij mijn ouders. Maar ik heb dus nooit geweten waar die nou eigenlijk voor bedoeld was. Wij wasten onze voeten erin en noemden 'm dan ook: voeten-wcHaha, maar nu weet je het toch wel? Mijn vriendin heeft er een op de badkamer en is er nog steeds van overtuigd dat het is om je voeten te wassen.
quote:Bergje65 schreef op 23 december 2013 @ 09:10:

[...]

Haha, maar nu weet je het toch wel? Mijn vriendin heeft er een op de badkamer en is er nog steeds van overtuigd dat het is om je voeten te wassen.Haha, ja sinds mijn 12e al wel hoor maar daarvoor kende ik andere functies dan "voeten wassen" niet.
quote:Pretzel66 schreef op 23 december 2013 @ 09:08:

Wij hebben een toilet met ingebouwd bidet en zou echt niet anders meer willen.

Het is een simpele en dus alleen koud water maar nee hij spettert niet terug via de pot ;)

Maar is dat niet heeeeeeeeeeeeeeel erg AAAAAAAAAAAH! zo'n plons tegen je kont aan?

Ik ben een koukleum hoor. -)
In Japan (tokyo) zijn de toiletten bijna standaard met douche uitgerust. Met lauw water, mannen en vrouwensproeistand en zelfs een fohn om alles weer droog te blazen. Wc bril is ook verwarmd, zelfs in openbare toiletten. Er zit ook een knop op om muziek af te spelen om jouw darmgeluiden te overstemmen.

Ik kan je zeggen dat je daar heel makkelijk aan gewend raakt en dat de koude kale pot thuis dan opeens enorm tegenvalt.
.
Nee valt reuze mee hoor en het is gewoon een lekker fris gevoel ben nog altijd blij met mijn pot !
Lijkt me heerlijk, die toiletten in Japan.
Maar hoe droog je dan na?
Even deppen met toiletpapier .
Forzero, dat vraag ik me dus altijd af van die toiletten in Tunesië/Egypte waar geen papier hangt maar enkel een waterslang....
Nemesis., 10 minuten geleden

Lijkt me heerlijk, die toiletten in Japan.

Is het ook. Misschien nog wel lekkerder dan de sushi

Een toilet met alleen een slang vind ik vreselijk. Dat mensen hun kont afvegen met hun handen kan er bij mij niet in. Nog erger: een ton water waar je met een vies bakje water uit moet scheppen. Als zoveelste.
.
Hahaha Impala

Ik voel me meestal toch niet echt helemaal fris zonder douche na toiletbezigheden. We lopen in Nederland wat dat betreft echt mateloos achter.
Hmm oke. Vooropgesteld; het lijkt me heerlijk fris.

Maar met toiletpapier heb ik van die visioenen dat ik dan allemaal van die kleine stukjes gescheurd papier aan m'n vingers en kont heb hangen.

Die moet nog op mijn things to do lijstje
quote:impala schreef op 23 december 2013 @ 09:18:

In Japan (tokyo) zijn de toiletten bijna standaard met douche uitgerust. Met lauw water, mannen en vrouwensproeistand en zelfs een fohn om alles weer droog te blazen. Wc bril is ook verwarmd, zelfs in openbare toiletten. Er zit ook een knop op om muziek af te spelen om jouw darmgeluiden te overstemmen.

Ik kan je zeggen dat je daar heel makkelijk aan gewend raakt en dat de koude kale pot thuis dan opeens enorm tegenvalt.Heerluk!
Vriend gebruikt thuis een plastic kan om na te spoelen en daarna een handdoekje. Hij vind het ook vies dat wij alleen afvegen. Maar ik kan die koude plens niet aan en t wordt ook een groot waterballet.

wat zou zo'n Japanse wc eigenlijk kosten?
.
Bij mijn ouders is ie met lauw water volgens mij. En als je het 's ochtends niet trekt kun je hem ook gewoon niet open draaien.
@ Impala : in mijn jeugd deden de buren en hun kinderen dat ook. Zij waren van Indische afkomst en het heette : 'tjehbokken'.

Zelf heb ik ook ervaring met zo'n 'spuitende WC' en het is echt heerlijk. Het was in een hotel en ik zat iedere keer scháterend op de WC!
Wat Impala zegt over die toiletten in Japan. In het begin wisten we niet eens waar alle knopjes voor dienden, en durfden we nergens aan te komen, maar daar waren we snel genoeg achter.
Ik gebruik de botol cebok zelf ook, geleerd van mijn Indische familie. Ik vind dat prettig en fris. Als er geen water is, neem ik altijd vochtig toiletpapier mee, want dat voelt ook schoner. Nu heb ik ook echt altijd last van mijn buik, dus het is soms ook een rotzooitje en dus echt nodig om te wassen (sorry voor het vieze verhaal!), helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven