Blikjes op hout lijmen

06-08-2013 11:47 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij vertellen met welke lijm in conservenblikken op gelakt hout kan lijmen?

Ik ben creabea aan het zijn vandaag

Ze moeten goed stevig zitten. M'n zoon van 2 zal er wel aan gaan staan trekken eerst. ( ik ga z'n potloodjes erin zetten)

Wie kan mij adviseren?
Vastschroeven.
Ja maar hoe dan? Gaatje in blikje lukt me wel maar kan er natuurlijk niet met een schroevendraaier in het om vast te schroeven..
quote:jetfreggel30 schreef op 06 augustus 2013 @ 12:07:

Ja maar hoe dan? Gaatje in blikje lukt me wel maar kan er natuurlijk niet met een schroevendraaier in het om vast te schroeven..Niet? Hoe diep zijn die blikjes dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alleslijm
Dan schroef je hem toch vast vanaf de onderkant? Moertje op de schroef in het blik om ongelukken te voorkomen en klaar is kees.
http://www.pattex.nl/nl/lijmwijzer.html

zegt: Pattex 100% Crystal

Pattex 100% Crystal is een kristalheldere montagelijm geschikt voor alle grote montageklussen in en rondom het huis. De kristalheldere formule is geschikt voor alle materialen en alle omstandigheden. Door de flexibele formule is het ook geschikt voor afdichten.

Maar ik zou voor schroeven gaan :-)
Ff offtopic.. TO: wat een geweldige avatar heb jij... Ik vind Marcha en de beer zo schattig getekend!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik snap de verwarring. Maar ik wil de blikjes met de zijkant tegen een hangende houten plank aan bevestigen. Zodat er hangende pennenbakjes ontstaan
Tnx Biol, ik ben al heel lang fan van jouw avatar
Vastspijkeren? Als je de spijker bovenin tegen de rand doet en dan schuin omlaag spijkert, moet dat toch lukken?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Hmm Claude.. Misschien dat schuin schroevend wel kan werken..
Gaatje erin borennen schroef er vanaf de binnenkant blik instoppen en met een moertje aan de houtkant vastmaken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik denk dat je met een schuine schroef een groter stukje metaal hebt uitsteken waar peuter zijn handje aan kan openhalen. Een spijker kun je plat slaan, een schroef niet. Of minder makkelijk.
Een haakje aan de plank vastzetten (of twee) en een gaatje in het blik maken, aan de zijkant, zodat je het blik aan het haakje kan hangen.

Als je een beetje laag die gaatjes maakt, dan kan je zoon er waarschijnlijk niet zijn vingers aan bezeren.
Moeten dan wel 2 haakjes per blik zijn (en dat is precies mikken), want anders draait het blikje ondersteboven.
Je zou ook nog voor lijm uit het lijmpistool kunnen gaan. Maar dat is niet zo sterk dat je eraan kan gaan hangen.
Pattex montage kit of zo? Ik moet gelijk denken aan die reclame waar een basketballer aan een vastgelijmde basket hangt.
Het is gelukt met schroefjes.

Twee gaatjes vlak naast elkaar gemaakt in het blik. Toen twee kleine schroefjes rechtstreeks in het hout gedraaid.

Lijkt goed te zitten maar zoon mag het straks nog testen.

Dank iedereen voor de ideeën!
Je kunt beter kiezen voor glazen potjes, en deze met slangenklemmen monteren op een houten plankje.

quote:jetfreggel30 schreef op 06 augustus 2013 @ 13:00:

Ik snap de verwarring. Maar ik wil de blikjes met de zijkant tegen een hangende houten plank aan bevestigen. Zodat er hangende pennenbakjes ontstaanHééééé! Waar ken ik dat idee van? Geinig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:waarbij schreef op 06 augustus 2013 @ 18:06:

Je kunt beter kiezen voor glazen potjes, en deze met slangenklemmen monteren op een houten plankje.

[afbeelding]Ook leuk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven