bloed in oortje kat

21-08-2012 17:14 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat kwam net even knuffelen en nu zag ik in het ene oortje helderrood bloed, op twee kleine plekjes.

In het andere oortje zag ik donkerbruine vlekjes, kon niet zien of het (opgedroogd) bloed was want ze rende weer snel weg (aan oren zitten vind ze niet leuk).

Toen bedacht ik me dat ze laatste tijd best vaak met haar pootje aan/in haar oor krabt. Dan riep ik altijd voor de gein oh nee vlooien. Maar die lijkt ze nu niet te hebben, ik zie ze niet.

Zou dat donkerbruine oorsmeer zijn? Kan dat jeuk oid veroorzaken? Kan ze naast vlooien luizen oid hebben? Ik ga ervan uit dat het bloed in het ene oortje van het krabben is.

Het is maar een heel klein beetje bloed gewoon een puntje, niet dat haar hele oor vol bloed zit.

Ik geef zielsveel om haar maar wil eerst hier even checken voordat ik weer naar de DA ren en 40 euro voor 2 min, nee er is niks aan de hand mevrouw mag betalen.

Wat zou het kunnen zijn? Maken jullie de oren van kat wel eens schoon? Is dat uberhaupt nodig?
Ik heb sphynxen, en bij hen is oren schoonmaken noodzakelijk. Als ik dat niet doe raken de oren geïrriteerd en gaan ze er inderdaad aan zitten krabben.
Is ze door een andere kat gebeten?

Ik zou hier zeker niet voor naar de dierenarts gaan hoor,een klein beetje bloed (misschien)

Als het nou morgen dik en rood is,en ze er lamlendig van is,vind ik een ander verhaal.

Dierenarts is toch al zo duur.

Ik maak de oren van mijn honden wel schoon,van mijn katten niet,maar ik kijk ze wel regelmatig na op mijten of andere zwarte muk.
misschien oormijt, wel handig als je de dierenarts even laat kijken ipv forummers in hun glazen bol
Nee ze is niet gebeten, komt zelden buiten.

Dierenarts is inderdaad duur ja, maar ik wil ook niet dat ze straks een of andere infectie krijgt als ik te lang wacht.

Feeks, ik heb oormijt even gegoogled... lijkt er wel op. Rare is dat ze in het oortje waar ze meestal aan krabt en waar het bloed is niet die bruine bolletjes heeft zitten maar het andere oortje zit er vol mee. Het zit best diep.
Zou heel goed oormijt kunnen zijn. Op Medpets.nl kun je daar spul voor kopen (Otimectin). Stronghold kan ook, kun je bij mijn dierenarts over the counter kopen, dus zonder consult, weet niet of alle dierenartsen dat zo doen.
Ik denk ook aan oormijt. Niet zelf gaan prutsen in zijn oortje als je niet zo stevige hand hebt en zorg er vooral voor dat je niet uitschiet, want dan kun je een beschadiging aan het trommelvlies veroorzaken. Hou dus de muis van je hand voor de opening van het oor als je er iets in spuit.

Maar liever nog: ga even naar je DA, want wij weten niet zeker of het oormijt is én hij kan je goed uitleggen hoe je zoiets goed kunt inspuiten.
Als het dat is dan ga ik liever toch langs de dierenarts, dan weet ik zeker dat het zo is. Ik durf dat niet zo goed om dan iets ergens te kopen en dat te gebruiken.

Is het zo net als bij vlooien dat je ook het hele huis moet ontsmetten of hoe werkt zoiets? Ze komt overal en ligt ook bij mij op bed. Heb ik nu mijten in mijn bed (ieeeh)? Naast al die mijten die er sowieso al in leven dan. Maar moet ik haar bedje/mandje bijvoorbeeld nog ontsmetten omdat ze anders na behandeling weer terugkruipen?
Nee, je hoeft dan niets anders te ontsmetten, maar het is wel enorm besmettelijk voor andere katten die dicht in haar buurt komen. Dus die moeten dan ook een kuurtje krijgen.
quote:iris1969 schreef op 21 augustus 2012 @ 17:46:

Nee, je hoeft dan niets anders te ontsmetten, maar het is wel enorm besmettelijk voor andere katten die dicht in haar buurt komen. Dus die moeten dan ook een kuurtje krijgen.

Das ook niet helemaal waar,heb hier 3 katten,waarvan 1 zeer regelmatig oormijt heeft, en de anderen nooit.

De ene die het heeft is wel de enige die buiten komt,misschien loopt ze het daar op.

Had ook 2 honden waarvan 1 het regelmatig had,en de andere nooit.
quote:ladytruckster schreef op 21 augustus 2012 @ 17:48:

[...]

Das ook niet helemaal waar,heb hier 3 katten,waarvan 1 zeer regelmatig oormijt heeft, en de anderen nooit.

De ene die het heeft is wel de enige die buiten komt,misschien loopt ze het daar op.

Had ook 2 honden waarvan 1 het regelmatig had,en de andere nooit.Klopt, want de ene kat is er gevoeliger voor dan de andere, maar zeker weten doe je dat de eerste keer nooit, dus dan is een (preventief) kuurtje van de andere katten wel aan te raden.
Klinkt inderdaad als oormijt, blijkt behoorlijk vervelend/pijnlijk voor beesten te zijn. Een van onze honden heeft dit gehad en de andere hond moest toen ook medicijnen krijgen omdat het zo besmettelijk is.

Zeker niet zelf gaan klooien met hulpmiddelen/medicijnen, hiermee moet je echt even naar de dierenarts (ook natuurlijk om te laten checken of het uberhaupt wel oormijt is).

Sterkte met je poezemoes!
Ik heb maar een kat dus geen kans (hier binnen op besmettingsgevaar) maar kan ze dat ook zelf ontwikkelen of alleen overkrijgen? Ze is af en toe heel even buiten 10 min maar voornamelijk binnen. Kan ze dat dan toch oplopen?

Ga naar de dierenarts, hopelijk is ze er snel vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven