Boerderij kopen. Mensen met ervaring?
zaterdag 10 augustus 2013 om 20:13
Jippie wij hebben ons huis verkocht ! Tijd voor een volgende stap. We overwegen de aankoop van een boerderij. Uiteraard volgt eerst een bouwkundig rapport en taxatie, maar we zijn alvast aan het dromen geslagen en het huis in gedachte aan het inrichten. Nu zijn er aan een zijde van de woning een aantal kleine raampjes. De eigenaar heeft hier niks voor, maar dat zouden wij wel graag willen. Zijn er mensen met ideeën hiervoor? Had ook al even gegoogled maar nog niks gevonden.
Alle ervaringen van het wonen in een boerderij(rieten kap) zijn welkom.
Alle ervaringen van het wonen in een boerderij(rieten kap) zijn welkom.
zondag 11 augustus 2013 om 11:38
Ha ha ha gelukkig schrijf je er nog wel bij dat het geen kommer en kwel is Mrs. S. Zou bijna anders denken.
Onze boerderij heeft best aardig grond (zoals hierboven de m² omschreven, maar ook weer niet zo mega veel). We hebben geen boomgaard ofzo. Gewoon mooie groene tuin. Veel gras en perkjes hier en daar. Dat zou toch te doen moeten zijn? Of heb ik nog teveel de roze bril op?
De boerenwoning is oud maar willen we mooi fris en nieuw maken van binnen. Wanden aansmeren, nieuwe vloeren, keuken, badkamer enz. De voordeur zou voor ons wel de plek zijn waar we mensen ontvangen. Hij moet dus echt wat ruimer. Iets hoger en breder. De achterdeur is overigens nog lager. Daar moet je echt bukken om erdoor te gaan. Eenmal binnen is er niks aan de hand qua hoogte.
Heeft iemand ervaring met zo'n dakliften?
Onze boerderij heeft best aardig grond (zoals hierboven de m² omschreven, maar ook weer niet zo mega veel). We hebben geen boomgaard ofzo. Gewoon mooie groene tuin. Veel gras en perkjes hier en daar. Dat zou toch te doen moeten zijn? Of heb ik nog teveel de roze bril op?
De boerenwoning is oud maar willen we mooi fris en nieuw maken van binnen. Wanden aansmeren, nieuwe vloeren, keuken, badkamer enz. De voordeur zou voor ons wel de plek zijn waar we mensen ontvangen. Hij moet dus echt wat ruimer. Iets hoger en breder. De achterdeur is overigens nog lager. Daar moet je echt bukken om erdoor te gaan. Eenmal binnen is er niks aan de hand qua hoogte.
Heeft iemand ervaring met zo'n dakliften?
zondag 11 augustus 2013 om 12:05
qua schilderwerk ligt aan de woning hoor, heb hier minder schilderwerk dan mijn oude huis, en alles alleen beneden dus kunnen dat zelf doen, boven velux dakramen dus geen onderhoud, vroeger moesten wij echt een schilder laten komen om de bovenste etages te schilderen hoop meer geld kwijt omdat er een steiger ed gehuurd moest worden, zwembad en jacuzzi onderhoud kost misschien een half uur tot een uur in de week en je kan je tuin zo maken dat je niet zo heel veel hoeft te schoffelen e.d. maar ik denk niet dat je op een boerderij wilt wonen om alleen maar in een stoel te zitten, , ga zo weer op de grasmaaier ( 10.000 m2 gras ) ipod op en gas geven maar
meeste werk ( omdat ik dat niet leuk vind) is het verwijderen van de bladeren in de herst, wij hebben heel veel bomen dus ook heel veel bladeren bah verheug mij daar niet op...
heb ook een hoop dieren dat kost veel tijd (pony's 10 honden, katten varkens en geiten
heb ook een hoop dieren dat kost veel tijd (pony's 10 honden, katten varkens en geiten