Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

vrijdag 4 augustus 2017 om 23:47
Dominion is leuk, het is een carddeckbuilder Je begint dus met 10 kaarten en dat worden er steeds meer. Eerste ronder moet je dus echt vaak kaarten schudden.
verder heb je 25 sets bouwkaarten in de doos, waarvan er ieder spel 10 gebruikt worden. Als je het de eerste keer speelt zou ik een voorbeeldset uit de spelregels gebruiken. heb je de "verkeerde" sets bij elkaar dan kan het spel heel lang gaan duren en saai worden
Hoop dat het duidelijk is, anders hoor ik het wel
verder heb je 25 sets bouwkaarten in de doos, waarvan er ieder spel 10 gebruikt worden. Als je het de eerste keer speelt zou ik een voorbeeldset uit de spelregels gebruiken. heb je de "verkeerde" sets bij elkaar dan kan het spel heel lang gaan duren en saai worden
Hoop dat het duidelijk is, anders hoor ik het wel
zondag 6 augustus 2017 om 13:20
Dat klopt, er staat op de stukjes wat ze kosten, wat er niet op staat hoef je niet te betalenLunchLover schreef: ↑06-08-2017 12:33Vraagje over Patchwork: klopt het dat een stukje geen knopen kost maar alleen tijd? Er staan nl geen knopen op en ik zie er niets over in de uitleg. Nox verteld er ook niets over...
zondag 6 augustus 2017 om 16:27
speluitleg:
https://www.bing.com/videos/search?q=ri ... &FORM=VIRE
Als de kinderen het leuk vinden elkaar dwars te zitten: Ja
Je moet een beetje kunnen plannen, maar zelfs dan kun je behoorlijk uit de boot vallen als je tegenstander net iets anders heeft gedaan dan jij verwacht had. bijvoorbeeld jij denkt dat je tegenstander gaat bewegen en kiest daarom de springactie, maar je tegenstander besluit voor dat hij zelf gaat bewegen eerst de andere tegenstander te beletten zijn beurt te spelen, In dat geval loopt heel jouw planning in de soep want dan is het maar de vraag of je je volgende acties kunt uitspelen.
Het is een grappig spel

zondag 6 augustus 2017 om 18:51
je mag meerdere stenen leggen maar die moeten wel in dezelfde rij liggen dus niet zoals rummycubblauwuiltje schreef: ↑06-08-2017 18:44Qwirkle vraagje: mag je per beurt een of meerdere tegels leggen of mag je meerdere ' zetten' doen tot je niet meer kunt zoals bv bij rummycubben?
je mag bijvoorbeeld 3 sterren aanleggen aan een andere ster zodat je een rij van 3 sterren en een van 2 hebt
misschien maakt het filmpje het duidelijk
https://www.youtube.com/watch?v=bqbgiKcMsLs
als dit filmpje niet duidelijk is, er zijn er nog veel meer

maandag 7 augustus 2017 om 23:29
Carcassonne krijgt een tweede kans. Nu even in bruikleen van vrienden. We lijken er enigszins warm voor te lopen nadat we het samen hebben gespeeld.
Man heeft afgelopen weekend bij Bruna (2e reis/pockt spel gratis) "Scotland Yard de jacht op mister X" en "Wie heeft het gedaan?" gekocht. Eerste indruk is niet verkeerd. Voor de afwisseling leuke en kleine spellen voor 2 personen.
flip-flop wijzigde dit bericht op 08-08-2017 00:14
Reden: spelfout
Reden: spelfout
1.29% gewijzigd
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
maandag 7 augustus 2017 om 23:58
O fijn als je een spel kunt lenen, soms moet je een spel wat meer kans geven, voor je echt een oordeel kunt geven. Ook al zijn de recensies nog zo goed, dan nog kun jij het niets vinden. maar dat geldt ook voor boeken en films. Ik vind het dus altijd best moeilijk om wat aan te raden als ik iemand niet goed ken. Het helpt natuurlijk wel als je al weet wat voor soort spellen in de kast staan en natuurlijk vaker op tafel komen
donderdag 10 augustus 2017 om 10:13
donderdag 10 augustus 2017 om 19:09
Ik ben weer een paar keer in de verleiding geweest om spelletjes te kopen voor niet al te hoge prijzen, maar ik heb nu echt genoeg spellen in de kast.
Potion Explosion (22,50)
Can't Stop (1,50)
Escape Room (19)
Ik heb wel eens gehoord dat de eerste uitbreiding van Carcassonne de leukste zou moeten zijn, maar ik heb geen uitbreidingen.
Die goede oude Schotland Yard heb ik ook laten staan. Heb ik wel eens gespeeld als kind, maar weer die vervelende minimale 3 spelers...
Potion Explosion (22,50)
Can't Stop (1,50)
Escape Room (19)
Ik heb wel eens gehoord dat de eerste uitbreiding van Carcassonne de leukste zou moeten zijn, maar ik heb geen uitbreidingen.
Die goede oude Schotland Yard heb ik ook laten staan. Heb ik wel eens gespeeld als kind, maar weer die vervelende minimale 3 spelers...
Het Viva forum is papaja.

donderdag 10 augustus 2017 om 20:24
@ Nymphadora, dat is het "vervelende" met spellen. Je wilt er steeds bij, vooral als je ze dan voor ene leuke prijs kunt krijgen
Ik vind de nieuwprijs van Potion Explosion echt wel hoog, aardig spel maar of je het vaak zal spelen, denk het niet, leuk tussendoortje
Can't stop leuk spelletje zeker voor die prijs,
@ snug Nee nooit gespeeld
Ik vind de nieuwprijs van Potion Explosion echt wel hoog, aardig spel maar of je het vaak zal spelen, denk het niet, leuk tussendoortje
Can't stop leuk spelletje zeker voor die prijs,
@ snug Nee nooit gespeeld
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:31
Wij hebben kooplieden en bouwmeesters, de toevoeging van waren en varken (extra punten voor boeren) geeft soms een leuke twist bij de puntentelling aan het eind.
Let even op: volgens mij hebben ze de stukken vernieuwd, dus als je een qua afbeelding bijpassende uitbreiding wil moet je zoeken via marktplaats.

Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:32
Goeie tip Neweve.
Wij hebben Port Royal voor het eerst gedaan. Best aardig maar niet zo leuk als onze andere aankopen. De geluk factor speelt best een grote rol in het spel. Te groot als je het mij vraagt. Ik had eerst bij Nox moeten kijken. Zijn twee sterren zijn wel terecht.
Wij hebben Port Royal voor het eerst gedaan. Best aardig maar niet zo leuk als onze andere aankopen. De geluk factor speelt best een grote rol in het spel. Te groot als je het mij vraagt. Ik had eerst bij Nox moeten kijken. Zijn twee sterren zijn wel terecht.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:36