Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb er we eentje die ik echt weer verkocht heb (of geen idee meer wat ik er mee gedaan heb, maar hij staat niet meer in mijn kast) zo stom vond ik 'm





Maar verder zijn er inderdaad ook vooral ontzettend veel leuke 999 games
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 10 mei 2017 @ 06:16:

[...]



Thanks! Nooit aan gedacht om voor speluitleg op YouTube te kijken. Stom , heb een uitbreiding in de kast liggen omdat mijn vaste spelletjes speler en ik de uitleg niet helemaal duidelijk vinden. Ik ga eens speuren naar de uitleg!Haha. Doen wij tegenwoordig altijd bij grotere spellen. Ik lees eigenlijk geen spelregels meer. De man van Spellenzolder legt het uit voor we beginnen te spelen. En af en toe zoeken we nog iets op in de regels.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maisnon3 schreef op 09 mei 2017 @ 22:26:

Onze favorieten op dit moment zijn er vele. Maar echt veel gespeeld worden

-7 wonders (twee spelers en meer spelers variant)

- Dominion

- Race for the galaxy (kaartspel en dobbelspel)





Ah, dan heb ik een vraag voor jou

Wij hebben 7 Wonders en spelen dat ook regelmatig met z'n tweeën (in tegenstelling tot wat anderen hier schreven vind ik het best ok om met de neutrale stad te spelen). Zou 7 Wonders Duel dan nog een leuke aanvulling zijn? Of heb je dan toch twee keer van hetzelfde? Duel heb ik nog nooit zelf gespeeld, wel meegekeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 09 mei 2017 @ 23:27:

Djeez, heb jij een geldboom in de tuin??? Haha nee, maar we waren al een tijdje aan het sparen om een keer 'iets leuks' te gaan doen, een weekendje weg ofzo. Maar ik ben de komende periode aan huis gebonden i.v.m. een blessure en we zijn dol op spellen. Dus er is collectief besloten om het budget dan maar een keer hiervoor in te zetten, hebben we er ook een stuk langer plezier van. (Tenminste, dat hoop ik. Voorlopig zijn we er wel even zoet mee!)
Alle reacties Link kopieren
Keltis is ook leuk, ook voor kinderen makkelijk op te pikken. Als kleiner spelletje keltis to go. kaartjes met steentjes omdraaien, bij jezelf wegleggen of open terugleggen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 10 mei 2017 @ 06:16:

[...]



Thanks! Nooit aan gedacht om voor speluitleg op YouTube te kijken. Stom , heb een uitbreiding in de kast liggen omdat mijn vaste spelletjes speler en ik de uitleg niet helemaal duidelijk vinden. Ik ga eens speuren naar de uitleg!Ook handig om voor aanschaf al te kijken of het iets voor je is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:NymphadoraTonks schreef op 09 mei 2017 @ 22:22:

Dobble zou je ook via aliexpress kunnen kopen. Dan heb je de Engelse versie 'spot it' voor 4 euro. Staat toch geen tekst op de kaartjes. Ben wel benieuwd naar de kwaliteit



Bedankt voor deze tip, heb hem voor 6,50 kunnen kopen (bij de goedkopere zat er geen doosje omheen). Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Voor de volgende vakantie op zoek naar een spel dat niet al te lang duurt en ook op kleine tafeltjes kan gespeeld worden. Paar miskopen op dat vlak gedaan de laatste tijd (genre Habemus Papam, Skibe, Port Royal. Die waren eigenlijk uitgepakt allemaal te groot/ingewikkeld om vlot op een terrasje kunnen gespeeld worden).



Crooks is kantje boordje (omdat je er toch een groot oppervlakte voor nodig hebt). Idem met Saboteur (en dat vindt ook maar 3/4 van het gezelschap leuk) en Qwirkle, de kaartversie.



Wat wel handig is: Love Letters, zoals ik al eerder schreef (momenteel absolute nummer 1). Boonanza, Metropolis (heel lang de favoriet geweest), de kaart of dobbelvariant van Catan, Kakkerlakken (vinden we minder), Macchiavelli, Dievenbende (maar die vinden we niet zo leuk) en Guillotine (Leuk!)



Staan nu op mijn lijstje:

-Munchkin

-Totem

-De Grote Dalmuti

-Sushi go



Welk van die vier voldoet aan de criteria en is leuk?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
-
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic.

Onze spellen:



- Schaakspel

- Damspel

- Backgammon

- Memory 2 x van Ravensburger

- Madspel

- Zeeslag

- Risk

- Cluedo

- Rolit spel



- Carcassonne

Hiervan hebben wij de uitbreiding + kooplieden en bouwmeesters

- Kolonisten van Catan:

Hiervan hebben wij de basis bordspel + uitbreiding naar 6 spelers / steden en ridders + uitbreiding naar 6 spelers / zeevaarders + uitbreiding naar 6 spelers. Ook hebben wij de kaartspel Kolonisten van Catan + uitbreiding politiek en intrige. Daarnaast nog de dobbelspel Kolonisten van Catan



6 verschillende edities van Monopoly.

Barricade. Zie plaatje, eerder in dit topic.



1 x triviant familie

1 x triviant genus

1 x triviant take away & hapklaar kaartspel editie

1 x triviant team editie (voor feestjes)



Pictionary voor feestjes

Hints voor feestjes

Wildlife + uitbreiding met DVD voor feestjes



Het is eerder een verzameling dan dat we actief bezig zijn.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:EevF schreef op 09 mei 2017 @ 20:52:

[...]





Dead of winter

Jaaaa dead of winter is hier favoriet!

Ticket to ride vind ik ook leuk. Saboteur en loveletter voor tussendoor. En we spelen nu vrij veel escape room, the game.

Elke maand spelen we een dag Kingdom Death, duurt nog wel even voor we daar mee klaar zijn.

Ik heb hier al vaker gehoord van lost cities en probeer het ergens te vinden, maar ik kan alleen de Chinese versie vinden. Zo nog maar eens op marktplaats kijken.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook erg van spelletjes. Heb zelf niet zo'n uitgebreide collectie, maar zit in een spellenclub dus daardoor kan ik mee profiteren van de voorraad van de meer fanatieke leden



Mijn favorieten:

- Ticket to Ride

- Dominion

- Stenen Tijdperk

- Alien Frontiers



Leuk in grotere groep: Codenames Pictures (of de gewone Codenames)

Leuk voor fantasierijke volwassenen: Fairytale Gloom + Spyfall

Snelle kaartspelletjes: Nox en Pingu Party
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
+ aanvulling.



Wat leuk dat je in een spellenclub zit, belgali.



Er was een periode dat wij met vrienden regelmatig speldagen hadden. Inclusief lekkere hapjes/drankjes en warm/koud buffet.

Dat was erg gezellig. Meedoen was leuker dan winnen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
...
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke topic!

Ik heb veel spellen en speel voornamelijk met 2 personen.

- patchwork

- regenwormen

- 7 geiten

- Carcassonne (de versie met het rad van fortuin, maakt het een stuk leuker met 2!)

- The game (die artwork maakt het zo onaantrekkelijk, maar erg leuk spel!)

- Boonanza: Al Caboon

- Gubs

- etc. etc. etc. :D een hele kast vol



Maar tips voor leuke spellen die met 2 personen te spelen zijn, zijn altijd welkom. (zeker nu ik met 37 weken zwanger, niet heel mobiel meer ben )
Splendor vind ik met twee ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
quixx

quinto

traxx

keltis to go

allemaal makkelijke spelletjes voor op reis. White goblin games heeft een serie to go spellen gemaakt, allemaal makkelijk meenemen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Koekiemonster26 schreef op 10 mei 2017 @ 14:59:

Wat een leuke topic!

Ik heb veel spellen en speel voornamelijk met 2 personen.

- patchwork

- regenwormen

- 7 geiten

- Carcassonne (de versie met het rad van fortuin, maakt het een stuk leuker met 2!)

- The game (die artwork maakt het zo onaantrekkelijk, maar erg leuk spel!)

- Boonanza: Al Caboon

- Gubs

- etc. etc. etc. :D een hele kast vol



Maar tips voor leuke spellen die met 2 personen te spelen zijn, zijn altijd welkom. (zeker nu ik met 37 weken zwanger, niet heel mobiel meer ben )



Imperial settlers is voor 2-4 maar eigenlijk het leukste met 2

targui is 2 persoons

en ik heb net op de rommelmarkt Architecton op de kop getikt. geen idee of het wat is, zo miet dan gaat het terug
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Leuk topic! Dus even een post om wat te volgen voor als ik weer een verlanglijstje moet maken.



Favorieten hier zijn:

- Bezzerwizzer

- Skye

- Patchwork

- Machiavelli

- Munchkin

- Ticket to ride

- Scattergories (helaas niet meer te krijgen in Nederland)
Alle reacties Link kopieren
ik ga direct eens wat spellen in een tas stoppen voor de club vanavond. vertel morgen wel wat er gespeeld is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Veel plezier Nlies!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Nlies. Ben benieuwd of er morgen nog een forum is komt een nieuw forum...



We hebben net Dominion gespeeld. Duurde behoorlijk lang, iig veel langer dan de 30 minuten volgens de doos :p komt vast ook omdat we het voor het eerst speelden. Moet het nog een paar keer spelen om er echt iets over te kunnen zeggen. Mijn dochter vindt het een leuk spel.



Ik denk dat ik nog wat extra vlotte spellen als qwixx en skip-bo nodig heb. Ik zie me geen twee potjes Dominion achter elkaar spelen iig.
Het Viva forum is papaja.
Binnenkort ken je de regels en kaarten uit je hoofd en speelt t echt lekker vlot weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 09 mei 2017 @ 22:30:

[...]



Steam is een soort Ticket to ride: je bouwt treinroutes, maar in plaats van punten voor de lange routes krijg je punten voor het vervoeren van grondstoffen van de ene stad naar de andere. Hoe meer knooppunten je passeert (max 6), hoe meer punten. Bouwen kost ook weer geld. Ik speel het nu een tijdje digitaal, wilde het ook eens met echte spelers proberen.



[afbeelding]Het ziet er behoorlijk ingewikkeld uit
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven