Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

dinsdag 13 november 2018 om 19:27
dinsdag 13 november 2018 om 21:43
Die bedoelde ik ook, die ik op SPSP had zien staan. Foto:
https://summoner.nl/gezelschapsspellen/ ... niversary/
Heb geen rechten helaas maar op de 2e foto staan de poppetjes. Het bord zag er ook heel anders uit (artwork)
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
dinsdag 13 november 2018 om 23:49
O leuk, ik had ook punten gegeven maar helaas niet gewonnen
woensdag 14 november 2018 om 10:55
LunchLover schreef: ↑09-11-2018 21:56Om spoilers te voorkomen wil ik een vraag per PM stellen. Wie van jullie heeft Pandemic Legacy 1 uitgespeeld? En kan mij met iets helpen? Ik snap iets niet in augustus.
![]()
Ja, stel de vraag maar via de pm (hopelijk krijg ik die ook).
Is alweer lang geleden dat ik 'm heb gespeeld, dus ik ben wat roestig

woensdag 14 november 2018 om 11:00
woensdag 14 november 2018 om 15:39
Lunchlover, sorry, ik heb pandemic legacy nooit gespeeld.
Als er iemand nog op zoek is naar een instapmodel worker placement spel kan ik the River aanraden.
Ik ben gek op worker placement dus ik vind hem zelf te makkelijk, maar juist daardoor is hij ook prima als tussendoortje. Het spel en thema zitten verder prima in elkaar.
Als er iemand nog op zoek is naar een instapmodel worker placement spel kan ik the River aanraden.
Ik ben gek op worker placement dus ik vind hem zelf te makkelijk, maar juist daardoor is hij ook prima als tussendoortje. Het spel en thema zitten verder prima in elkaar.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
woensdag 14 november 2018 om 16:07
Gugong hebben we een paar rondes gespeeld op SPSP, de uitleg duurde lang!!! en dat schrok ons ook af, maar inderdaad als je eenmaal speelt, dan gaat het al snel vlot. Ik wil hem ook nog wel eens volledig spelen maar ik vind dat op een beurs niet echt kunnen met lange spellen (30min +)
Jammer dat Dynasties met 2 minder is, we spelen vrijwel altijd met 2 en als het met 3 of 4 is, dan is dat met spelers die op het niveau van Carcassonne blijven hangen

flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
woensdag 14 november 2018 om 18:37
Begrijp dat Gugong op een beurs niet lekker uit de verf komt idd (en andere grote spellen)flip-flop schreef: ↑14-11-2018 16:07Gugong hebben we een paar rondes gespeeld op SPSP, de uitleg duurde lang!!! en dat schrok ons ook af, maar inderdaad als je eenmaal speelt, dan gaat het al snel vlot. Ik wil hem ook nog wel eens volledig spelen maar ik vind dat op een beurs niet echt kunnen met lange spellen (30min +)
Jammer dat Dynasties met 2 minder is, we spelen vrijwel altijd met 2 en als het met 3 of 4 is, dan is dat met spelers die op het niveau van Carcassonne blijven hangen![]()
Ik zou dynasties gewoon eens proberen met twee, misschien vind je het wel leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:37
Ik heb ook niet zo veel gespeeld, en ik had geen kind bij me
donderdag 15 november 2018 om 00:03
Krullie-wullie schreef: ↑14-11-2018 10:55Ja, stel de vraag maar via de pm (hopelijk krijg ik die ook).
Is alweer lang geleden dat ik 'm heb gespeeld, dus ik ben wat roestig![]()
Oké ik ga pmen!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
donderdag 15 november 2018 om 18:17

donderdag 15 november 2018 om 18:30
Hasbro even mailen of via social media benaderen?
donderdag 15 november 2018 om 19:19
Was je op de club?LunchLover schreef: ↑15-11-2018 00:13Vanavond 2x Nations gedaan en 2x verlorenverder voor het eerst King domino. Ook verloren
![]()
Gelukkig was het gezellig.
donderdag 15 november 2018 om 20:39
kon niet, heb je genius nog geprobeerd?
donderdag 15 november 2018 om 22:11
Ik vons spellenspektakel erg leuk, zaterdag met man en kinderen geweest. De kinderen hadden allebei ontzettend genoten, maar we zijn niet aan een spelletje voor onszelf toegekomen omdat ze niet naar het kinderplein wilden.
Op zondag met mijn schoonzus terug gegaan en toen wel wat spellen voor volwassenen kunnen spelen. Maar wat was het druk!
Voor bij opa en oma Max de kat gekocht, voor thuis Muse en The Great Tour, met de kinderen ook al flink gespeeld.
Op zondag met mijn schoonzus terug gegaan en toen wel wat spellen voor volwassenen kunnen spelen. Maar wat was het druk!
Voor bij opa en oma Max de kat gekocht, voor thuis Muse en The Great Tour, met de kinderen ook al flink gespeeld.
donderdag 15 november 2018 om 23:11
Spel Antwerpen is kleiner dan Eindhoven, maar ze hebben ook maar het derde van de bezoekers van Eindhoven. Maar ook genoeg te doen. Er is geen kinderopvang. Adriaensen is de enige verkoper + nog een stand 2de hands. Alle grote uitgevers zijn er ook net als de kleinere en de auteurs die hun eigen spel uitbrengen.