Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tiana_76 schreef:
11-11-2018 21:04
Die ga ik morgen bellen, bedankt voor de tip!
Ze hebben ze wel, maar ze zijn niet los te koop. Alleen als give away bij de jubileumeditie. En ik heb het gewone spel al, dus ga geen limited edition kopen alleen voor die poppetjes. Helaas. :|
Tiana_76 schreef:
13-11-2018 19:27
Ze hebben ze wel, maar ze zijn niet los te koop. Alleen als give away bij de jubileumeditie. En ik heb het gewone spel al, dus ga geen limited edition kopen alleen voor die poppetjes. Helaas. :|
Die bedoelde ik ook, die ik op SPSP had zien staan. Foto:
https://summoner.nl/gezelschapsspellen/ ... niversary/

Heb geen rechten helaas maar op de 2e foto staan de poppetjes. Het bord zag er ook heel anders uit (artwork)
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop schreef:
13-11-2018 19:21
Nee bij de zoekwedstrijd van BSM heb ik niets gewonnen (was ook niet te verstaan vond ik!), ik stond er wel! :high5:
Dynasties heb ik gewonnen bij RollTheDice. Als je een paar spellen een cijfer gaf maakte je kans op een spel :lol:
O leuk, ik had ook punten gegeven maar helaas niet gewonnen
LunchLover schreef:
09-11-2018 21:56
Om spoilers te voorkomen wil ik een vraag per PM stellen. Wie van jullie heeft Pandemic Legacy 1 uitgespeeld? En kan mij met iets helpen? Ik snap iets niet in augustus.

:|

Ja, stel de vraag maar via de pm (hopelijk krijg ik die ook).

Is alweer lang geleden dat ik 'm heb gespeeld, dus ik ben wat roestig :)
flip-flop schreef:
13-11-2018 17:26
Kent iemand dynasties (verdeel &heers) ?? heb dit spel zondag gewonnen op SPSP maar ken het niet.
Ja! Ik ben groot fan, superleuk spel. Enige is dat de twee spelers aanpassing niet geweldig is, dus beter om met 3 of 4 te spelen.
Ik heb op spellenspektakel maar een spel gespeeld helaas. We zaten te vaak vast in speelhoeken :) (zoon was mee) en het was druk.

Uit de Essen-stapel nu wel Gugong gespeeld. Erg leuk! Lijkt ingewikkelder dan het is
Lunchlover, sorry, ik heb pandemic legacy nooit gespeeld.

Als er iemand nog op zoek is naar een instapmodel worker placement spel kan ik the River aanraden.
Ik ben gek op worker placement dus ik vind hem zelf te makkelijk, maar juist daardoor is hij ook prima als tussendoortje. Het spel en thema zitten verder prima in elkaar.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alohamora schreef:
14-11-2018 11:01
Ik heb op spellenspektakel maar een spel gespeeld helaas. We zaten te vaak vast in speelhoeken :) (zoon was mee) en het was druk.

Uit de Essen-stapel nu wel Gugong gespeeld. Erg leuk! Lijkt ingewikkelder dan het is
Gugong hebben we een paar rondes gespeeld op SPSP, de uitleg duurde lang!!! en dat schrok ons ook af, maar inderdaad als je eenmaal speelt, dan gaat het al snel vlot. Ik wil hem ook nog wel eens volledig spelen maar ik vind dat op een beurs niet echt kunnen met lange spellen (30min +)

Jammer dat Dynasties met 2 minder is, we spelen vrijwel altijd met 2 en als het met 3 of 4 is, dan is dat met spelers die op het niveau van Carcassonne blijven hangen :frusty:
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop schreef:
14-11-2018 16:07
Gugong hebben we een paar rondes gespeeld op SPSP, de uitleg duurde lang!!! en dat schrok ons ook af, maar inderdaad als je eenmaal speelt, dan gaat het al snel vlot. Ik wil hem ook nog wel eens volledig spelen maar ik vind dat op een beurs niet echt kunnen met lange spellen (30min +)

Jammer dat Dynasties met 2 minder is, we spelen vrijwel altijd met 2 en als het met 3 of 4 is, dan is dat met spelers die op het niveau van Carcassonne blijven hangen :frusty:
Begrijp dat Gugong op een beurs niet lekker uit de verf komt idd (en andere grote spellen)

Ik zou dynasties gewoon eens proberen met twee, misschien vind je het wel leuk
Alohamora schreef:
14-11-2018 11:01

Ik heb ook niet zo veel gespeeld, en ik had geen kind bij me
nlies schreef:
14-11-2018 18:37
Ik heb ook niet zo veel gespeeld, en ik had geen kind bij me
Daar gaat mijn excuus..
Alohamora schreef:
14-11-2018 18:54
Daar gaat mijn excuus..
Ik bedoelde het als troost :hug:
Krullie-wullie schreef:
14-11-2018 10:55
Ja, stel de vraag maar via de pm (hopelijk krijg ik die ook).

Is alweer lang geleden dat ik 'm heb gespeeld, dus ik ben wat roestig :)

Oké ik ga pmen!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Vanavond 2x Nations gedaan en 2x verloren :proud: verder voor het eerst King domino. Ook verloren :rofl:

Gelukkig was het gezellig.
Misschien werd de vraag hier al gesteld maar heeft er iemand een idee of het Trivial Pursuit spel van Friends ook in het Nederlands zal uitgebracht worden??
Mijn Engels kan ermee door maar om te zeggen dat ik er een gezelschapsspel in ga kopen.. Toch liever NL
Ievaajj schreef:
15-11-2018 18:17
Misschien werd de vraag hier al gesteld maar heeft er iemand een idee of het Trivial Pursuit spel van Friends ook in het Nederlands zal uitgebracht worden??
Mijn Engels kan ermee door maar om te zeggen dat ik er een gezelschapsspel in ga kopen.. Toch liever NL
Hasbro even mailen of via social media benaderen?
LunchLover schreef:
15-11-2018 00:13
Vanavond 2x Nations gedaan en 2x verloren :proud: verder voor het eerst King domino. Ook verloren :rofl:

Gelukkig was het gezellig.
Was je op de club?
nlies schreef:
15-11-2018 19:19
Was je op de club?

Ja, heb je gemist!
LunchLover schreef:
15-11-2018 20:23
Ja, heb je gemist!
kon niet, heb je genius nog geprobeerd?
Ik vons spellenspektakel erg leuk, zaterdag met man en kinderen geweest. De kinderen hadden allebei ontzettend genoten, maar we zijn niet aan een spelletje voor onszelf toegekomen omdat ze niet naar het kinderplein wilden.
Op zondag met mijn schoonzus terug gegaan en toen wel wat spellen voor volwassenen kunnen spelen. Maar wat was het druk!
Voor bij opa en oma Max de kat gekocht, voor thuis Muse en The Great Tour, met de kinderen ook al flink gespeeld.
Muse is leuk ja, the great tour ken ik niet.
Ik ga volgende week zondag naar Spel in Antwerpen, dan hebben we de beurzen weer gehad tot Zuiderspel in maart
Is Spel Antwerpen de moeite waard? Minder druk dan Spellenspektakel?
Zuiderspel staat voor ons ook op de planning, duurt nog lang, maar zoontje heeft er al zin in.
nlies schreef:
15-11-2018 20:39
kon niet, heb je genius nog geprobeerd?

Nee, niet meer van gekomen deze week. Misschien dit weekend. :)
Spel Antwerpen is kleiner dan Eindhoven, maar ze hebben ook maar het derde van de bezoekers van Eindhoven. Maar ook genoeg te doen. Er is geen kinderopvang. Adriaensen is de enige verkoper + nog een stand 2de hands. Alle grote uitgevers zijn er ook net als de kleinere en de auteurs die hun eigen spel uitbrengen.
Tiana_76 schreef:
15-11-2018 18:30
Hasbro even mailen of via social media benaderen?
Zou Hasbro dat dan weten?
Kzou niet weten waar te beginnen :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven