Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 27 december 2017 om 10:45
woensdag 27 december 2017 om 11:10
Ugh.. ja dat merk ik nu al!
De eerste keer Tikal gespeeld. Gelukkig is die niet meer heel makkelijk te krijgen, anders...

donderdag 28 december 2017 om 20:09
Ik heb hem ook gevonden online! Hij kwam vandaag binnen!

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
donderdag 28 december 2017 om 20:17
donderdag 28 december 2017 om 21:49
http://adriaensen-speciaalzaak.be/index ... &results=1lushcooking schreef: ↑28-12-2017 20:17Weet iemand of Bunny Kingdom nog te koop is ergens? Ik heb hem laatst gespeeld met iemand die hem tijdens Spiel gekocht had, maar eigenlijk wil ik hem zelf ook wel graag hebben, ik kan hem alleen niet vinden (of er staat uitverkocht bij).
Is in Antwerpen lijkt er nog te zijn
donderdag 28 december 2017 om 21:55
Heeft er iemand een tip?
Ik zou een spel willen kopen om met oudjaar met twee te spelen.
We zijn geen doorwinterde spelers.
Dus liefst niet te ingewikkeld, zodat we er die avond al plezier aan beleven.
De vriendin waarmee ik het zou spelen, houdt van yahtze, ik vroeger van monopolie.
Ook liefst niet overdreven duur of ingewikkeld om er aan te geraken.
Suggesties meer dan welkom
Ik zou een spel willen kopen om met oudjaar met twee te spelen.
We zijn geen doorwinterde spelers.
Dus liefst niet te ingewikkeld, zodat we er die avond al plezier aan beleven.
De vriendin waarmee ik het zou spelen, houdt van yahtze, ik vroeger van monopolie.
Ook liefst niet overdreven duur of ingewikkeld om er aan te geraken.
Suggesties meer dan welkom

donderdag 28 december 2017 om 22:05
@aliva:
Als je van dobbelspelletjes houdt is quixx, quinto of 21 leuk. Dit zijn allemaal spelletjes van een kwartiertje en met 2 tot 4 of 6 te spelen.
Als je van woordspellen houdt is codenames duet leuk
puzzelspellen; ubongo duet voor 2, of Cottage Garden, en de hit al enige tijd bij de puzzelspellen voor 2 is patchwork.
En dan ook nog The Game: dat is een cooperatief spel, dus je speelt samen tegen het spel, en je kunt het ook alleen spelen.
Van de meeste spellen kun je wel een you-tube filmpje vinden als je googled op naam spel + nox spellenzolder+ speluitleg.
Er zijn andere filmpjes ook, maar deze is al heel lang bezig dus heeft er heel veel
succes met zoeken en veel plezier met spelen
Als je van dobbelspelletjes houdt is quixx, quinto of 21 leuk. Dit zijn allemaal spelletjes van een kwartiertje en met 2 tot 4 of 6 te spelen.
Als je van woordspellen houdt is codenames duet leuk
puzzelspellen; ubongo duet voor 2, of Cottage Garden, en de hit al enige tijd bij de puzzelspellen voor 2 is patchwork.
En dan ook nog The Game: dat is een cooperatief spel, dus je speelt samen tegen het spel, en je kunt het ook alleen spelen.
Van de meeste spellen kun je wel een you-tube filmpje vinden als je googled op naam spel + nox spellenzolder+ speluitleg.
Er zijn andere filmpjes ook, maar deze is al heel lang bezig dus heeft er heel veel
succes met zoeken en veel plezier met spelen

donderdag 28 december 2017 om 22:39
Codenames duet is speciaal voor 2 personen, maar je kunt het ook met 2 groepjes spelen. En is een vrij nieuw spel, dus in iedere goede spellenwinkel (niet intertoys) moet het wel te vinden zijn

donderdag 28 december 2017 om 22:42
Help. Vriend is bijna jarig en hij had het laatst over een spel wat nergens meer verkrijgbaar is, tot zijn grote verdriet. Wil een poging wagen voor zijn verjaardag dus als iemand weet waar het te krijgen is of heeft liggen en ervanaf wil (tegen vergoeding uiteraard) graag! Het spel heet Race! Formula 90 en is uitgebracht in 2013. Hoop dat iemand iets weet 
En om wel ontoptic te blijven, net ticket to ride gespeeld. Simpel maar leuk!

En om wel ontoptic te blijven, net ticket to ride gespeeld. Simpel maar leuk!
koettie wijzigde dit bericht op 28-12-2017 22:43
1.35% gewijzigd

donderdag 28 december 2017 om 22:45
http://www.summoner.nl/productinfo.php?product_id=45120
Edit: is inderdaad de uitbreiding.
Thanks voor de oplettendheid, Nlies.
Edit: is inderdaad de uitbreiding.
Thanks voor de oplettendheid, Nlies.
anoniem_212431 wijzigde dit bericht op 28-12-2017 23:06
40.22% gewijzigd
donderdag 28 december 2017 om 22:48
Yes! Dank je, nlies! Ik had eerder deze week al op deze website gekeken, maar toen stond er niet leverbaar. Ga hem direct bestellen.nlies schreef: ↑28-12-2017 21:49http://adriaensen-speciaalzaak.be/index ... &results=1
Is in Antwerpen lijkt er nog te zijn
donderdag 28 december 2017 om 22:56
Mooi, hoop dat het gelukt is, bij de rode pion staan er nog 2 op voorraad,lushcooking schreef: ↑28-12-2017 22:48Yes! Dank je, nlies! Ik had eerder deze week al op deze website gekeken, maar toen stond er niet leverbaar. Ga hem direct bestellen.
vrijdag 29 december 2017 om 00:04
Haha, kan maar ben bang dat vriend het dan ziet. Misschien over paar weken wel moeite waard maar voor nu ff kijken of het geheim kan blijven.
En ticket to ride en daarna met de uitbreiding euh. 1929?
koettie wijzigde dit bericht op 29-12-2017 09:52
0.80% gewijzigd
vrijdag 29 december 2017 om 13:24