Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 13 december 2017 om 11:00
Het is coop he, dus je moet/mag toch overleggen dus dat gaat wel lukkenLunchLover schreef: ↑12-12-2017 22:14Oh neee! Ik heb het zondag gedaan en won weer op het nippertje. We gaan volgende x kijken of we beide met twee karakters kunnen spelen.
woensdag 13 december 2017 om 17:47
Hoi! Dit lijkt mij het perfecte topic voor mijn vraag 
Mijn vriend en ik spelen graag samen bordspellen, nu vooral carcassone, omdat dat het spel is dat we het leukste vinden om met zijn tweeen te spelen. We hebben de versie met rad van fortuin en uitbreiding traders and builders. Nu wil ik graag voor kerst nog een uitbreiding kopen voor erbij, welke raden jullie aan? Want ik zie door de bomen het bos niet meer..
tips voor andere (goedkope) spellen die leuk zijn met 2 zijn ook welkom! Helaas heb ik een laag budget, dus het kan niet veel meer dan €25 gaan kosten.
Bedankt!!

Mijn vriend en ik spelen graag samen bordspellen, nu vooral carcassone, omdat dat het spel is dat we het leukste vinden om met zijn tweeen te spelen. We hebben de versie met rad van fortuin en uitbreiding traders and builders. Nu wil ik graag voor kerst nog een uitbreiding kopen voor erbij, welke raden jullie aan? Want ik zie door de bomen het bos niet meer..
tips voor andere (goedkope) spellen die leuk zijn met 2 zijn ook welkom! Helaas heb ik een laag budget, dus het kan niet veel meer dan €25 gaan kosten.
Bedankt!!
woensdag 13 december 2017 om 19:09
woensdag 13 december 2017 om 20:13
woensdag 13 december 2017 om 20:21
woensdag 13 december 2017 om 20:24
Polarvide schreef: ↑13-12-2017 17:47Hoi! Dit lijkt mij het perfecte topic voor mijn vraag
Bedankt!!
Hmm uitbreiding weet ik geen leuke. Die vind ik niet zo. Leuk spel voor 2: patchwork! Ik denk zelfs dat je voor 25 euro daar nog machi koro bij kunt nemen. Ook erg leuk!
Of verboden eiland? Pandemic is duurder maar wel erg gaaf.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
woensdag 13 december 2017 om 21:20
ja!

flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
donderdag 14 december 2017 om 00:57
@polarvide Code names duet, is ook een hele leuke, en die kun je zelfs als er meer mensen zijn in 2 teams spelen
als je van puzzelen houdt Ubongo duel
Patchwork is al genoemd, ook puzzel
Targi ook leuk, maar weet eigenlijk niet of die nog leverbaar is
Revolver schijnt ook leuk te zijn, zelf nooit gespeeld
The Game kun je zelfs alleen spelen
als je van puzzelen houdt Ubongo duel
Patchwork is al genoemd, ook puzzel
Targi ook leuk, maar weet eigenlijk niet of die nog leverbaar is
Revolver schijnt ook leuk te zijn, zelf nooit gespeeld
The Game kun je zelfs alleen spelen

donderdag 14 december 2017 om 01:22
donderdag 14 december 2017 om 10:52
Ja dat is het "gevaar"hier zoveel spelfanaten, als die eenmaal losbarsten zijn ze niet te houden. Ze durven je zelfs uit te nodigen een spelletje te komen doen (heb een behoorlijke sortering 2-persoonsspellen, dus kom maar)
donderdag 14 december 2017 om 19:29
Is die ook echt al te koop dan? Zit er best een beetje op te wachten maar dacht dat hij nog niet leverbaar was

flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
donderdag 14 december 2017 om 21:18
donderdag 14 december 2017 om 21:22
Wij doen niet aan kerst maar twijfel. Ik wil Legacy ook (ooit) kopen. Wil geen Pandemic overkill creëren...
donderdag 14 december 2017 om 21:51
Ik ben helemaal vergeten te vertellen dat ik gisteren Thunderbird 50 heb gespeeld.
Coopspel met, dat zal duidelijk zijn thunderbirdvoertuigen en karakters.
Heb de serie nooit gezien, dus was voor mij even lastig om voertuigen en karakters uit elkaar te houden
Coopspel met, dat zal duidelijk zijn thunderbirdvoertuigen en karakters.
Heb de serie nooit gezien, dus was voor mij even lastig om voertuigen en karakters uit elkaar te houden
donderdag 14 december 2017 om 22:58
Dat gevoel heb ik ook, die overkill. Maar mijn man is anti Legacy (helaas) dus wij gaan wrs wel voor de rising tide, ook gewoon omdat het om Nederland draait.LunchLover schreef: ↑14-12-2017 21:22Wij doen niet aan kerst maar twijfel. Ik wil Legacy ook (ooit) kopen. Wil geen Pandemic overkill creëren...

flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!
vrijdag 15 december 2017 om 09:04
Nouja waarom anti Legacy? Moet je maar bij mij komen spelen flip flop

vrijdag 15 december 2017 om 18:05
Nodig ik mezelf ook uitLunchLover schreef: ↑15-12-2017 09:04Nouja waarom anti Legacy? Moet je maar bij mij komen spelen flip flop![]()

@flip flop, herinner je man er aan dat een avondje uitgaan ook maar 1 keer is, en dan is het over

vrijdag 15 december 2017 om 18:43
vrijdag 15 december 2017 om 20:52
En dan de Pandemic: Rising Tide bij mij ? hihihiLunchLover schreef: ↑15-12-2017 18:43Goed punt Nlies!!
Ik geef wel een gil als ik hem koop. Gezellig! Ik heb er al zin in![]()

flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
op en top, wat 'n flop!