Borrelen jullie vaak met vrienden thuis aan tafel?

23-11-2025 11:56 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In navolging van het logeertopic; doen jullie dat?

In programma’s waar mensen hun huis showen, roepen ze vaak dat ze aan de grote tafel borrelen en eten met vrienden en familie. Wij doen dat echt nooit (buiten de feestdagen) en in onze kring gebeurt dat ook zelden.

Hoe is dat bij jullie?
Ik spreek bijna altijd buiten de deur af, dat is gewoon het makkelijkste. Als het bij mij thuis is, moet ik allerhande zaken in huis halen. Met vriendinnen vaak gewoon ergens iets drinken, eventueel een gebakje of een high tea.

Ik heb een kleine eettafel voor 4 personen. Als ik wel bezoek heb, zitten we daaraan. Ook door het gebrek aan een bank en/of genoeg stoelen. Voor ik die tafel had, zat ik meestal op een poef en het bezoek (nooit meer dan 2) op mijn tv-stoel en de stoel die ik gebruik om kleding op te gooien. :hihi:
Ik woon alleen dus dan is het toch anders dan met een gezin. Maar ik houd er niet van om op een bank te hangen wanneer ik tv kijk (of niets doe), ik krijg daar last van mijn nek/rug van. Ik wil redelijk rechtop zitten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
juliet64 schreef:
25-11-2025 13:29
Met collega's hoeft dat van mij ook niet, maar met goeie vrienden wel hoor. Gezellig.
Ik vind dat ook juist leuk met de juiste mensen. Laatst ging ik met vriendinnen lunchen en dat ging over in borrelen. We hadden om 12:30 uur afgesproken en uiteindelijk gingen we om 18:30 uur naar huis. Gezellig!
Socie schreef:
24-11-2025 16:50
Ik spreek altijd buiten de deur af. Zelden mensen thuis. Daar loopt mijn gezin en dan heb je weinig privacy en ander soort gesprekken.
Precies dit.
Hier wel bijna wekelijks. Ik hou er van. Vaak ook met een paar vriendenstellen, de kids spelen dan ondertussen samen. Ik vind het ook heel leuk om allemaal hapjes te maken etc. Bank zitten we nooit met visite, die is echt alleen voor ons gezin om op te liggen met tv kijken. Mijn nieuwe eettafel wordt 8 -10 persoons, met ruimte om op de kopse kanten nog 4 mensen kwijt te kunnen. Dat was echt een grote wens.

Kroeg, high tea, lunchen, etentjes, festivak, feestjes etc doe ik ook nog regelmatig. Maar ik hou heel erg van sociale eetmomenten, dat is de grootste vijand van mn weegschaal:)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven