Borrelen jullie vaak met vrienden thuis aan tafel?
zondag 23 november 2025 om 11:56
zondag 23 november 2025 om 21:40
Mijn ouders en ik verbazen zich ook altijd over die woonprogramma's waar dan een tafel voor 12 personen wordt gekocht inderdaad om gezellig te borrelen met vrienden. Zou hier weinig zin hebben. Ik heb wel veel vrienden maar die zijn ook allemaal druk. Als we elkaar spreken is het met 6 man in totaal en meestal buiten de deur met eten + activiteit. Als het thuis is is het tof als het met vrienden lukt en daar heb je geen gigantische tafel voor nodig. T zit net zo knus aan mijn kleine ronde tafel vind ik.
zondag 23 november 2025 om 21:57
zondag 23 november 2025 om 23:37
Ja, wij borrelen regelmatig met vrienden en zitten dan meestal aan de eettafel. We hebben 3 vriendenparen waarmee we ieders 1 keer in de 1 a 2 maanden op zaterdagavond of zondagmiddag een wijntje drinken, hapjes of tafel zetten en gezellig bijkletsen en soms een spelletje doen ofzo.
De eettafel vind ik gezelliger om aan te zitten als de bank. We hebben een hele grote bank waarop je alleen naast elkaar kan zitten. Heel gezellig om met de hele familie op de bank een film te kjjken maar met vrienden zit je een beetje gek op een rijtje en moet je een rare houding aannemen om elkaar te kunnen zien.
De eettafel vind ik gezelliger om aan te zitten als de bank. We hebben een hele grote bank waarop je alleen naast elkaar kan zitten. Heel gezellig om met de hele familie op de bank een film te kjjken maar met vrienden zit je een beetje gek op een rijtje en moet je een rare houding aannemen om elkaar te kunnen zien.
maandag 24 november 2025 om 05:38
Aan de eettafel zitten voelt voor mij een beetje stijfjes, dus dat doen we alleen als we een spel gaan spelen, maar wij hebben een vaste vriendengroep waar we zeker één keer per maand een avond mee hangen en borrelen. De groep wordt steeds een beetje groter, want als er een kennis van iemand opduikt die down, gedumpt of in nood van meer leuke avonden is, trekken we die erbij. Inmiddels past het allemaal niet meer op de bank, maar dat maakt niet uit
maandag 24 november 2025 om 08:03
We borrelen wel, maar liefst gewoon op de bank. Heel de tafel vol met hapjes. Gezellig.
De tafel wordt alleen gebruikt voor huiswerk, gezelschapspellen en om de was te vouwen.
De tafel in de keuken gebruiken we wel veel.
Als de buurvrouw ofzo op de koffie komt zitten we meestal in de keuken.
Geen idee waarom.
De tafel wordt alleen gebruikt voor huiswerk, gezelschapspellen en om de was te vouwen.
De tafel in de keuken gebruiken we wel veel.
Als de buurvrouw ofzo op de koffie komt zitten we meestal in de keuken.
Geen idee waarom.
de wereld wacht om ontdekt te worden
maandag 24 november 2025 om 09:17
Hier precies dit op het moment. Denk in de toekomst wel weer wat meer vrienden over de vloer, als ik ook weer de tijd en zin terug heb om lekker in de keuken te staan.Rilena schreef: ↑23-11-2025 13:37Voor de kinderen: ja.
Nu in de tropenjaren 'nee'. Zijn druk met de hobby's van de kinderen in het weekend en het huishouden bij houden.
Vriendinnen zie ik tijdens etentjes. En appen veel.
Lekker overzichtelijk. Spreek al genoeg mensen op mijn werkdagen. En op niet werkdagen komen er al vriendjes spelen. Genoegen sociale reuring in mijn leven maar anders dan vroeger.
Ik vind aan tafel zitten wel veel fijner dan op de bank. Met één vriendin vind ik de bank nog wel prima maar zodra we met >2 man zijn vind ik de bank veel te 'opgeprikt', omdat je meer naast elkaar zit dan aan tafel en ook steeds half moet opstaan voor een drankje of hapje.
maandag 24 november 2025 om 09:18
Zo grappig, want ik vind op de bank dus heel stijfjes.apppie schreef: ↑24-11-2025 05:38Aan de eettafel zitten voelt voor mij een beetje stijfjes, dus dat doen we alleen als we een spel gaan spelen, maar wij hebben een vaste vriendengroep waar we zeker één keer per maand een avond mee hangen en borrelen. De groep wordt steeds een beetje groter, want als er een kennis van iemand opduikt die down, gedumpt of in nood van meer leuke avonden is, trekken we die erbij. Inmiddels past het allemaal niet meer op de bank, maar dat maakt niet uit![]()
maandag 24 november 2025 om 09:40
Je vergeet de wens voor de open keuken omdat je dan staat te koken en zicht hebt op de vrienden die lekker zitten te borrelen aan de enorm tafel. Persoonlijk vind ik het lichtjes overdreven allemaal. Bij ons komen gewoon soms (hooguit 1x per maand) wat vrienden over de vloer en dan drinken we een wijntje en ik maak een soepje. Dat gebeurt inderdaad aan een keukentafel.RedRoseThorn schreef: ↑23-11-2025 21:40Mijn ouders en ik verbazen zich ook altijd over die woonprogramma's waar dan een tafel voor 12 personen wordt gekocht inderdaad om gezellig te borrelen met vrienden. Zou hier weinig zin hebben. Ik heb wel veel vrienden maar die zijn ook allemaal druk. Als we elkaar spreken is het met 6 man in totaal en meestal buiten de deur met eten + activiteit. Als het thuis is is het tof als het met vrienden lukt en daar heb je geen gigantische tafel voor nodig. T zit net zo knus aan mijn kleine ronde tafel vind ik.
maandag 24 november 2025 om 09:42
Ik wilde die open keuken vooral voor de kinderen, niet voor de vrienden.Bergje65 schreef: ↑24-11-2025 09:40Je vergeet de wens voor de open keuken omdat je dan staat te koken en zicht hebt op de vrienden die lekker zitten te borrelen aan de enorm tafel. Persoonlijk vind ik het lichtjes overdreven allemaal. Bij ons komen gewoon soms (hooguit 1x per maand) wat vrienden over de vloer en dan drinken we een wijntje en ik maak een soepje. Dat gebeurt inderdaad aan een keukentafel.
Nu kan ik eindelijk koken terwijl ik ze zie spelen.
maandag 24 november 2025 om 09:58
Die open keuken is ook al fijn met je partner/gezin toch? Dat als één staat te koken, er wel nog connectie is met de rest.
Ik woon in de grote stad, en ook niet enorm groot, en toch heb ik een relatief ruimte eettafel omdat ik het dus heel gezellig vind om daaraan te eten en te borrelen met vriendinnen. Valt mij op dat ik met vriendinnen die in dezelfde stad woon juist regelmatig thuis afspreek om te eten of te borrelen, en met vriendinnen die elders wonen eerder in de horeca (spreken we af in het midden).
Sowieso vind ik een grote tafel fijn, als je een keer ergens mee bezig bent (ik zeg maar wat: een puzzel, knutselen of een spel oid), dan hoef je niet alles meteen op te ruimen, er is ook nog ruimte over om aan te kunnen eten.
Ik woon in de grote stad, en ook niet enorm groot, en toch heb ik een relatief ruimte eettafel omdat ik het dus heel gezellig vind om daaraan te eten en te borrelen met vriendinnen. Valt mij op dat ik met vriendinnen die in dezelfde stad woon juist regelmatig thuis afspreek om te eten of te borrelen, en met vriendinnen die elders wonen eerder in de horeca (spreken we af in het midden).
Sowieso vind ik een grote tafel fijn, als je een keer ergens mee bezig bent (ik zeg maar wat: een puzzel, knutselen of een spel oid), dan hoef je niet alles meteen op te ruimen, er is ook nog ruimte over om aan te kunnen eten.
maandag 24 november 2025 om 10:32
maandag 24 november 2025 om 12:14
ik ook, ik heb altijd het idee, dat gesprekken aan tafel lekkerder lopen
maandag 24 november 2025 om 12:17
Dat vind ik dus ook, de interactie is vaak veel beter. Je komt in mijn huis eerst in de woonkeuken binnen. Daar blijven wij dus meestal hangen aan de tafel, zie ik bij vrienden met woonkeuken ook.Lila-Linda schreef: ↑24-11-2025 12:14ik ook, ik heb altijd het idee, dat gesprekken aan tafel lekkerder lopen
maandag 24 november 2025 om 16:32
Grappig, ik vind iedereen lekker relaxed op de bank veel gezelliger dan allemaal op een eetkamerstoel. Maar goed, ik heb ook geen woonkeuken. Ik heb gewoon een keuken
maandag 24 november 2025 om 16:37
Iedereen stormt hier standaard rechtstreeks van de voordeur door de eetkamer, door de open keuken naar het salon met zicht op terras.
Want dat is 100 keer gezelliger dan mijn eetkamer met harde stoelen en "verkeerd" (ongezellig) licht aan de straatkant.
Waarbij "de straatkant" ook letterlijk betekent dat de auto's zo'n beetje langs mijn huis racen. Met nog geen 1 meter stoep tussen de voordeur en de straat.
Moest het praktischer zijn ik zou ze zelfs te eten geven in mijn salon
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in