brede plinten, waar te koop?

20-08-2010 13:48 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

we zijn druk bezig onze woonkamer op te knappen. 1 muur hebben we donkerbruin gesausd en nu leek het mij mooi om daar brede plinten aan de onderkant te maken ipv de gewone smalle plint van ongeveer 5 cm.

Maar waar kan ik deze plinten kopen? Op internet staan heel veel sites, maar zijn er ook 'gewoon' winkels waar je ze kan bekijken?

gr mallory
In de bouwmarkt.
he, ho of gamma?
ikea
Ik zou het trouwens hoge plinten noemen ipv breed. Een plint van 10 cm breed is niet erg breed, een plint van 10 cm hoog is best wel hoog.
Wij hebben vurenhouten latten van 12x2 cm. geloakt en tegen de muur gespijkerd. Prachtplinten. Zo doet volgens mij iedereen dat die hoge plinten wil.

Als je er echt veel geld aan uit wilt geven: quickstep maakt iets dergelijks met een mooi kraalrandje erop en daar betaal je dan 15 euro per lengte voor , en die moet je dan ook nogs schilderen.

Het is maar wat je wilt.
Wij hebben ook gewoon planken gekocht. Ik wilde van die ouderwetse plinten en die zijn toch minimaal 10 tot 15 cm hoog.
Wij hebben hoge plinten ( 7 cm ) deze hebben wij door een timmerman laten maken...

Ze zijn kei mooi en helemaal niet duur dus misschien dat je eens bij jou in de buurt kunt kijken of er een timmerman zit!
Ikea Plinten
Hornbach ed hebben hoge plinten, voorgegrond, dus al wit. Officieel moet je ze dus nog lakken maar bij ons zitten ze al een jaar of 3 zo tegen de muur, ziet er prachtig uit en we zitten niet op werk te wachten :-)
Wij hebben bij de bouwmarkt (Gamma) grote MDF platen in stroken van 10 cm laten zagen; die service is gratis en die platen waren ook niet duur. Zelf lakken en tegen de muur nieten met een nietpistool, de gaatjes dan weer opvullen met houtvullen en bijwerken met verf. Is denk ik wel de goedkoopste oplossing en geen hond die ziet dat het niet echt hout is.

Kant en klare plinten is echt afzetterij.
Gewoon bij de Praxis of Gamma
oke bedankt voor jullie reacties.

bij de praxis kon ik ze niet vinden, maar ik zal de hornbach gaan proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven