Brei-er in opleiding loopt vast.
woensdag 24 oktober 2012 om 17:20
Hallo,
Ik heb mezelf afgelopen week leren breien, het lukt al wel een beetje, maar ik loop steeds tegen hetzelfde probleem aan.
Ik heb 20 steken opgezet toen ik begon, maar ben nu een keer of vijf heen en weer gegaan en heb inmiddels 29 steken. Gister had ik zelfs zoveel steken dat hij niet meer op de breipen paste.. wat doe ik fout? Hoe krijg ik dat voor elkaar en wat kan ik er tegen doen? Ik snap niet wat ik verkeerd doe. Alvast bedankt
Ik heb mezelf afgelopen week leren breien, het lukt al wel een beetje, maar ik loop steeds tegen hetzelfde probleem aan.
Ik heb 20 steken opgezet toen ik begon, maar ben nu een keer of vijf heen en weer gegaan en heb inmiddels 29 steken. Gister had ik zelfs zoveel steken dat hij niet meer op de breipen paste.. wat doe ik fout? Hoe krijg ik dat voor elkaar en wat kan ik er tegen doen? Ik snap niet wat ik verkeerd doe. Alvast bedankt
woensdag 24 oktober 2012 om 22:12
Haat breien om andere redenen, maar je moet in dit geval de laatste steek samen met de een na laatste steek breien,op het moment dat je de pen draait, (dus 2 steken dubbel insteken) anders maak je idd telkens een nieuwe steek er bij. Nu, weet niet of je hier iets aan hebt, maar duidelijker kan ik het niet verzinnen (had geloof ik al verteld wat ik van breien vind )
Correctie, je moet de laatste twee steken op een pen samen breien, of was het nu breiden
Correctie, je moet de laatste twee steken op een pen samen breien, of was het nu breiden
woensdag 24 oktober 2012 om 22:19
@Zonnetje, ik snap je niet of ik ben het niet met je eens. Als je twee steken samenbreit, minder je in steken. Je maakt niet vanzelf meer steken door de laatste steek ook te breien. Wat breisters wel vaak doen is de laatste steek niet breien maar alleen overzetten naar de andere naald, omdat de rand daar minder opgefrommeld van wordt.
woensdag 24 oktober 2012 om 22:29
quote:MissMartine schreef op 24 oktober 2012 @ 22:19:
@Zonnetje, ik snap je niet of ik ben het niet met je eens. Als je twee steken samenbreit, minder je in steken. Je maakt niet vanzelf meer steken door de laatste steek ook te breien. Wat breisters wel vaak doen is de laatste steek niet breien maar alleen overzetten naar de andere naald, omdat de rand daar minder opgefrommeld van wordt.Je kan de laatste steek op 1e je pen insteken met de eerste steek op de andere pen ipv overzetten. Maar vlg mij moet ik me hier niet meer mee bezig houden, want ik geloof dat ik anders de hele nacht hierover droom
@Zonnetje, ik snap je niet of ik ben het niet met je eens. Als je twee steken samenbreit, minder je in steken. Je maakt niet vanzelf meer steken door de laatste steek ook te breien. Wat breisters wel vaak doen is de laatste steek niet breien maar alleen overzetten naar de andere naald, omdat de rand daar minder opgefrommeld van wordt.Je kan de laatste steek op 1e je pen insteken met de eerste steek op de andere pen ipv overzetten. Maar vlg mij moet ik me hier niet meer mee bezig houden, want ik geloof dat ik anders de hele nacht hierover droom
vrijdag 28 december 2012 om 15:26
vrijdag 28 december 2012 om 17:10
vrijdag 28 december 2012 om 18:01
Ik heb de wol gekozen dat ik mooi vond, dus dat bleek 12 te zijn. Ik was begonnen met een 8mm naald (want 12 kon in eerst niet vinden). Dat werd dus een stijve lap... Uitgehaald, opnieuw begonnen met andere naalden (12mm) en dat gaat dus wel heel snel inderdaad. Die drie/vier bollen brei je zo weg.
Volgende project is met tweed wol voor 5/6 mm pennen. Dat gaat wel iets langer duren (en dan zie je de foutjes beter)
Volgende project is met tweed wol voor 5/6 mm pennen. Dat gaat wel iets langer duren (en dan zie je de foutjes beter)