breivraag

15-08-2012 22:36 10 berichten
hopelijk zijn er mede-breisters actief op het vivaforum...!

ik heb al het een en ander gebreid, zou mezelf geen gevorderde durven noemen maar sokken, mutsen, polswarmers en knuffels zijn als succesvol uit mn breinaalden geboren. Ik ga nu een muts breien op verzoek van een vriend. Hij heeft een lievelingsmuts en zoiets moet ik breien. Ik heb de omtrek van die muts opgemeten en die was ongeveer 56 cm. Nu heb ik een perfect patroon gevonden, maar maat L heeft als omtrek 19 3/4 inches, dat is 50.2 cm.

kan ik ongestraft een paar steken extra opzetten of fuck ik de hele muts dan op? het zal wel een dames model zijn dat ik heb gevonden...

hoop dat iemand me op weg kan helpen!
Alle reacties Link kopieren
Het hele patroon plus 10% doen....
Dat ligt natuurlijk aan het patroon.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
het is een muts in tricot steek, geen kabels of toestanden

deze:

http://www.classiceliteyarns.com/WebLet ... sue217.php
Misschien zijn er dames op het knutsel topic die je kunnen helpen? Daar zitten ook een paar breisters tussen als ik het goed heb.
dankjewel kanon, ik ga daar even buurten!
Waarom wil je een Engels patroon? Dat is toch niet te lezen?

Ik denk overigens dat je omdat je voor de punt moet minderen geen willekeurig aantal steken extra kunt opzetten maar een keer (of een veelvoud daarvan) van het aantal steken tussen de eerste minderingen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Je kan iets dikkere wol (en dikkere breipennen gebruiken) om de muts te breien. Wel eerst even een proeflapje breien, is makkelijker meten en uitrekenen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Op de pagina van je patroon staat ook een link naar Ravelry (rechterbovenhoek). Dat is een website met een forum waar enorm veel haaksters en breisters zitten, ook Nederlandse.

Ik weet zeker dat die je in elk geval kunnen helpen!
dank allemaal.

een engels patroon is niet zo moeilijk hoor... heb al vaker engelse patronen gebreid, inderdaad via ravelry, daar komt deze ook vandaan. Heb daar echter nog nooit vragen aan andere breisters gesteld, die optie ga ik nu even opzoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven