Buitenkant woning schilderen

11-10-2009 17:21 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien hier iemand die pas de buitenkant van de wonig heeft geschilderd.

Het is zo moeilijk om een mooie kleur te vinden / kiezen.

We zoeken de kleur groen en dan de hele donkere kleur groen die bijna tegen het zwart zit, moet geen zwart zijn natuurlijk.

Heeft iemand nog een kleurnummer ergens van Histor zodat ik in de winkel kan kijken of die mij bevalt.
Ga naar de schilderszaak en vertel wat je wilt. Dan laten ze je verschillende stalen zien en kun je daar kiezen.
...
Of google RAL
En wel even nagaan of de welstandscommissie in jouw woonplaats dat ook een mooie kleur vindt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoezo? Je mag je huis toch schilderen in de kleur die je mooi vindt? Of heb ik iets gemist?
Nou ja, niet altijd dus. In ons koopcontract staat de kleur waarin het geschilderd moet worden. Heeft te maken met het ontwerp van de straat, dat moet hetzelfde blijven.
quote:faery schreef op 11 oktober 2009 @ 17:38:

Hoezo? Je mag je huis toch schilderen in de kleur die je mooi vindt? Of heb ik iets gemist?

In de meeste gevallen zullen je buren toch gaan gek op kijken als je je gevel roze met gele polkadotten gaat schilderen. Als ze hierover gaan klagen bij de welstandscommissie (en geloof me, die kans is vrij hoog), dan ben je waarschijnlijk het haasje en mag je opnieuw, in een goedgekeurde kleur gaan verven. Dus echt: even van te voren checken wat mag.

Wat betreft de kleuren van ramen en deuren: hier zijn meestal ook regels aan gebonden
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Sikkens authentieke kleuren heeft een hele donkergroene kleur, lijkt bijna zwart, als ik het me goed herinner heet die "Rijtuigengroen"

nr L2.10.12, maar bij een verfzaak kunnen ze je zeker verder helpen.
Jij hebt monumentengroen nodig. Dat combineert heel mooi met Ral 9001 of 9010. Hebben wij ook, heel erg mooi.

Grachtengroen of rijtuigengroen vind je vast ook mooi.

Succes.
Ohja, een klassieke regel is ook: Vaste delen worden wit, openslaande delen worden groen.
Wij hebben antiekgroen met cremewit.
quote:TheEmpress schreef op 11 oktober 2009 @ 18:18:

Ohja, een klassieke regel is ook: Vaste delen worden wit, openslaande delen worden groen.Haha, daar hebben ze in de Zaan dan nog nooit van gehoord...;-)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De kleur is grachtengroen geworden en erg mooi.

En bij ons mogen we zelf weten welke kleur we schilderen, gelukkig wel:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven