Buitenkatten in de zomer

17-07-2013 12:03 19 berichten
Ik heb momenteel mijn keukendeur openstaan dus de katten kunnen lekker de hele dag in en uit lopen. Heel fijn voor ze, maar ik word gek van de rotzooi die ze mee nemen. Kater komt regelmatig een knuffel halen, en neemt dan en passant een half mierennest mee. Poes doet volgens mij aan modderworstelen en gaat zich dan bij voorkeur op de bank liggen wassen.

Hoe doen jullie dat? Voetjes vegen bij de voordeur? Of er maar mee leren leven dat overal zand ligt en er ongedierte door je huis loopt?
Hier hetzelfde.

Kater vind het zalig om in de border met het zwarte zand te liggen en sjouwt om het uur naar binnen. Daarna ligt er een bak zwart zand binnen.

Poes is een stofnest, ligt op de bestrating idd met miertjes en wit zand.

Zo heb ik van alles wat.

Sowieso stofzuigen wij zeker 3x per week maar ik heb nu een soort van droge dweil/swiffer in de keuken staan en die zwiep ik af en toe rond om de droge zooi op een hoopje in de keuken te vegen.

Ooh en ik heb 2 mieren lokdoosjes in huis nu voor de meegebrachte vriendjes.
Alle reacties Link kopieren
Hier brengt het konijn de grootste rotzooi naar binnen. Hobbelt ook van binnen naar buiten hij is erg pluizig. Dus blaadjes takjes hij sjouwt alles naar binnen. Zand aan z'n pootjes van het graven. En hooi grrrr. Poezenbeest vind het geweldig om met 't hooi te spelen. Dus dat ligt soms overal. :-D

Dat veeg ik gewoon even met het blik en veger op. En stofzuig 4 keer in de week.

Poezenbeest mag niet alleen naar buiten, ze vind het ook erg spannend in de tuin dus heel vies word ze niet. Maar haar pak ik inderdaad op en maak haar pootjes met een handdoekje schoon.

Maar daarna gaat ze zich ook uitgebreid wassen.
Hier ook hetzelfde. Poes is zwart en komt altijd wit terug, pffffff. Ik stofzuig wat vaker.
Katten hebben personeel... Jij dus.. Ik ren ook de hele tijd achter mijn katten aan.. Haren weghalen, korrels zuigen, knuffels in ontvangst nemen etc..
Ik probeer haar te spotten als ze binnen komt en veeg haar dan zoveel mogelijk schoon. Ze is zwart, maar regelmatig geel van het stuifmeel, en blaadjes, en zand, want lekker rollebollen over de grond in de zon hangt flink aan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ook hier vaak stofzuigen. Poes is wit met zwarte vlekken maar meestal egaal grijs
We stofzuigen regelmatig dus geen punt als er wat mee naar binnen wordt genomen, zo lang het niet leeft

Erger vind ik als andere katten jim zn bak leeg eten..laatst betrapte ik er eentje en die ging voor de deur in de tuin over zn nek..Jak!
quote:luni schreef op 17 juli 2013 @ 12:31:

We stofzuigen regelmatig dus geen punt als er wat mee naar binnen wordt genomen, zo lang het niet leeft

Erger vind ik als andere katten jim zn bak leeg eten..laatst betrapte ik er eentje en die ging voor de deur in de tuin over zn nek..Jak!Hier vanmorgen ook buiten voor de deur. Berg net gegeten kattenvoer uitgekotst. Emmer water en weer opgelost. Binnen gelukkig plavuizen, dus ook daar weer zo opgeruimd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb blijkbaar een schone poes Enige wat zij meeneemt is de kat van de buren die het hier blijkbaar veel leuker vindt.
quote:Fame schreef op 17 juli 2013 @ 12:34:

[...]

Hier vanmorgen ook buiten voor de deur. Berg net gegeten kattenvoer uitgekotst. Emmer water en weer opgelost. Binnen gelukkig plavuizen, dus ook daar weer zo opgeruimd.Oh, ik ben dan zo'n doos die het met een stuk keukenpapier in het toilet deponeert, moet je het nog een soort aanraken ook Als het nou van mn eigen kat was....
quote:luni schreef op 17 juli 2013 @ 13:18:

[...]

Oh, ik ben dan zo'n doos die het met een stuk keukenpapier in het toilet deponeert, moet je het nog een soort aanraken ook Als het nou van mn eigen kat was....Kijk je ook even uit met keukenpapier in het toilet. Daar kan de boel aardig verstopt van raken. I.t.t. toiletpapier valt keukenrol niet uiteen door water.
quote:Biebeliee schreef op 17 juli 2013 @ 13:32:

[...]

Kijk je ook even uit met keukenpapier in het toilet. Daar kan de boel aardig verstopt van raken. I.t.t. toiletpapier valt keukenrol niet uiteen door water.Oh was dat het.. Grapje hoor, maar je hebt wel gelijk!
Ik weet niet welke deur je open hebt.

maar ik heb zelf dus honden en die willen ook wel eens vuiligheid mee nemen. En dan beperk ik dus de toegang tot de keuken of de serre, zodat ze niet alles vuil kunnen maken. Als ze daarna weer schoon zijn, dan worden ze weer toegelaten tot andere plaatsen in huis.
Hier ook een kat die van alles mee naar binnen neemt. Langharig beest, dus dan is het helemaal erg en er blijft ook regelmatig van alles vast zitten in haar haar. En waarom rollebollen in het zand nou zo leuk is? Zucht...
quote:Koettie schreef op 17 juli 2013 @ 12:59:

Ik heb blijkbaar een schone poes Enige wat zij meeneemt is de kat van de buren die het hier blijkbaar veel leuker vindt.

Gezellig!

Mijn katten liggen bij voorkeur op de tegels te zonnen, dus echt vies worden ze niet. Als ze wel eens wat vangen (een muis of mol meestal) wordt het netjes buiten voor de deur gelegd en niet mee naar binnen genomen gelukkig.
quote:iones schreef op 17 juli 2013 @ 13:50:

Als ze daarna weer schoon zijn, dan worden ze weer toegelaten tot andere plaatsen in huis.

Maar wie maakt ze dan schoon?

Wij hebben een labrador die los op het erf loopt en die komt altijd vl zand binnen. Zichzelf wassen kent een hond niet, dus hebben wij altijd een zandbak binnen

Misschien toch eens een soort wasstraat ontwikkelen voor huisdieren.
Die rooie schurk van mij nam ook altijd veel troep van buiten mee naar binnen.

Gewoon de deur los en de hordeur dicht. (of het raam los met een hordoek ervoor)

Zo loopt 'ie niet tig keer per dag in en uit.

Eet- en drinkbakje buiten en die vermaakt zich heus wel hoor!
quote:Yvonne77 schreef op 17 juli 2013 @ 14:31:

[...]

Maar wie maakt ze dan schoon?

Wij hebben een labrador die los op het erf loopt en die komt altijd vl zand binnen. Zichzelf wassen kent een hond niet, dus hebben wij altijd een zandbak binnen

Misschien toch eens een soort wasstraat ontwikkelen voor huisdieren.

Die is er trouwens wel he! Ik heb ooit gezien of gelezen dat er een wasstraat is voor honden.

Maar effe terugkomend op wie ze schoonmaakt: niemand. Veel honden hebben een soort van zelfreinigende vacht. Wordt vanzelf weer schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven