Buren hebben elke avond ruzie!! PFFF
vrijdag 5 maart 2010 om 22:55
Ik woon met veel plezier in het centrum van een grote stad. Het huis is 2 jaar oud dus heb gelukkig geen tot weinig last van huiselijke gebreken. Helaas wel overburen (galerijflat) die elke avond ruzie hebben. En ook echt elke avond!! Het zijn ook bijzonder kleine huisjes. Een hele kleine woonkamer met keuken en een kleine slaapkamer waar net een twee persoonsbed in past. Dus eigenlijk een huis voor 1 persoon. Het lijkt mij dat het daar wat mee te maken heeft dat er elke avond ruzie is als je zo dicht op elkaars lip leeft.
Maar het overstemd gewoon mijn tv die ik toch op normaal volume heb staan. En ik woon tegenover met 2 muren er tussen waarvan die van hen een behoorlijk dikke muur is.
Nu mijn dilemma, moet ik er eens wat van zeggen of niet? Ik stoorde me er eerder nooit zo aan maar t begint nu wel een beetje ergelijk te worden dat het elke avond raak is. Ik zeg altijd gewoon hoi als ik ze tegen kom maar begin t een beetje zat te worden.
Maar het overstemd gewoon mijn tv die ik toch op normaal volume heb staan. En ik woon tegenover met 2 muren er tussen waarvan die van hen een behoorlijk dikke muur is.
Nu mijn dilemma, moet ik er eens wat van zeggen of niet? Ik stoorde me er eerder nooit zo aan maar t begint nu wel een beetje ergelijk te worden dat het elke avond raak is. Ik zeg altijd gewoon hoi als ik ze tegen kom maar begin t een beetje zat te worden.
vrijdag 5 maart 2010 om 23:01
Nja misschien dat ze dan beseffen dat er ook buren zijn die last hebben van hun geschreeuw? Ik zou t zelf idd ook niet echt waarderen als iemand mij erop aan zou spreken. Maar aan de andere kant, ik ga niet lopen schreeuwen omdat ik dat a weinig constructief vind en b omdat andere mensen daar last van hebben.
vrijdag 5 maart 2010 om 23:06
quote:PixiePink schreef op 05 maart 2010 @ 23:01:
Nja misschien dat ze dan beseffen dat er ook buren zijn die last hebben van hun geschreeuw? Die kans lijkt me klein gezien het feit dat ze dat tot op heden niet zelf hebben bedacht. Dus, indien het huurhuizen zijn, de huurbaas bellen en/of (anders) politie bellen wegens geluidsoverlast, wellicht dat dat een realitycheck voor ze is.
Nja misschien dat ze dan beseffen dat er ook buren zijn die last hebben van hun geschreeuw? Die kans lijkt me klein gezien het feit dat ze dat tot op heden niet zelf hebben bedacht. Dus, indien het huurhuizen zijn, de huurbaas bellen en/of (anders) politie bellen wegens geluidsoverlast, wellicht dat dat een realitycheck voor ze is.

vrijdag 5 maart 2010 om 23:28
vrijdag 5 maart 2010 om 23:32
quote:Enneaaa schreef op 05 maart 2010 @ 22:57:
Tsja... denk je als je er wat van zegt dat er dan wat veranderd?
Daar dacht ik ook aan. Is het incidenteel dan kan iemand denken Oh niet zo hard, denk aan de buren. Maar als ze elke dag zulke ruzie hebben dan zullen ze niet stoppen omdat de buren er last van hebben. En niet aan jou om te opperen dat ze beter uit elkaar kunnen gaan dan elkaar zo af te maken.
Je kan het uiteraard melden maar hou er rekening mee dat ze zich ook tegen jou kunnen keren. Misschien zit dat schreeuwen wel in hun aard. Fijn is het absoluut niet nee.
Tsja... denk je als je er wat van zegt dat er dan wat veranderd?
Daar dacht ik ook aan. Is het incidenteel dan kan iemand denken Oh niet zo hard, denk aan de buren. Maar als ze elke dag zulke ruzie hebben dan zullen ze niet stoppen omdat de buren er last van hebben. En niet aan jou om te opperen dat ze beter uit elkaar kunnen gaan dan elkaar zo af te maken.
Je kan het uiteraard melden maar hou er rekening mee dat ze zich ook tegen jou kunnen keren. Misschien zit dat schreeuwen wel in hun aard. Fijn is het absoluut niet nee.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 6 maart 2010 om 00:27
Eerst tegen je buren zeggen, gewoon van: wist je dat het heel gehorig is? Ik hoor jullie bv elke avond ruzien en moet mijn tv zachter zetten. Misschien weten ze zelf nieteens dat jij ze zo goed kunt horen....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zaterdag 6 maart 2010 om 00:33
quote:singalala schreef op 06 maart 2010 @ 00:27:
Eerst tegen je buren zeggen, gewoon van: wist je dat het heel gehorig is? Ik hoor jullie bv elke avond ruzien en moet mijn tv zachter zetten. Misschien weten ze zelf nieteens dat jij ze zo goed kunt horen....Dan ben je wel heel nieuwsgierig waar de ruzie over gaat....
Eerst tegen je buren zeggen, gewoon van: wist je dat het heel gehorig is? Ik hoor jullie bv elke avond ruzien en moet mijn tv zachter zetten. Misschien weten ze zelf nieteens dat jij ze zo goed kunt horen....Dan ben je wel heel nieuwsgierig waar de ruzie over gaat....

zaterdag 6 maart 2010 om 08:12
Jee, hoe moeilijk kan het zijn? Als je last hebt van iemand, dan spreek je iemand erover aan. Op een neutrale, niet-confronterende manier. Als dat niet werkt, kun je altijd nog de verhuurder, de politie, een overlastbureau, een buurtbemiddelaar bellen. Maar je gaat het toch gewoon eerst zelf proberen op te lossen?! Je bent toch volwassen, geen kleuter die voor alle problemen naar mammie of juf rent opdat zij het voor je oplossen?
zaterdag 6 maart 2010 om 08:47
jaren geleden woonde ik ik een flat (4 hoog) en de buren op 2 hoog hadden elk weekend ruzie. Hij ging dan altijd stappen en kwam dronken thuis. Altijd 's nachts om een uur of 2 en dan was het weer raak. Vreselijk geschreeuw, gesmijt met meubels, pannen etc, gehuil van dochtertje. Zij deed de deur ook wel eens op slot, dan ging hij dus tegen die deur aantrappen.
Iedereen in het trappenhuis klaagde er over, niemand deed iets.
Ik heb toen een net briefje ind e brievenbus gedaan (mét mijn naam er onder): Beste ....misschien is het een idee dat jullie die ruzies eens in het bos gaan uitvechten? Dan kan de rest van de bewoners gewoon slapen en wie weet worden jullie er ook nog eens rustig van...
Ze hebben me een tijd boos aangekeken, maar na een half jaar was de scheiding er door...
Iedereen in het trappenhuis klaagde er over, niemand deed iets.
Ik heb toen een net briefje ind e brievenbus gedaan (mét mijn naam er onder): Beste ....misschien is het een idee dat jullie die ruzies eens in het bos gaan uitvechten? Dan kan de rest van de bewoners gewoon slapen en wie weet worden jullie er ook nog eens rustig van...
Ze hebben me een tijd boos aangekeken, maar na een half jaar was de scheiding er door...
zaterdag 6 maart 2010 om 09:33
quote:mamalief schreef op 06 maart 2010 @ 00:33:
[...]
Dan ben je wel heel nieuwsgierig waar de ruzie over gaat....
Ja, nou, dat vind IK leuk om te doen! Problemen mee?
[...]
Dan ben je wel heel nieuwsgierig waar de ruzie over gaat....
Ja, nou, dat vind IK leuk om te doen! Problemen mee?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zaterdag 6 maart 2010 om 10:04
Ga naar de vrouw of de man, (degene vanwie jij denkt de meeste ingang te hebben, gok de vrouw) en vraag hem/haar of alles goed gaat omdat je je zorgen maakt omdat je zoveel hoort.
Hoogstwaarschijnlijk zegt ze dat alles goed gaat en wil ze vervolg zorgen niet weer zulke vragen te krijgen (lees zachter zijn)
Wanneer ze haar verhaal verteld, heb je haar aangehoord en is ze weer wat kwijt (kan ze er misschien weer even niet ruziënd tegenaan)
Hoogstwaarschijnlijk zegt ze dat alles goed gaat en wil ze vervolg zorgen niet weer zulke vragen te krijgen (lees zachter zijn)
Wanneer ze haar verhaal verteld, heb je haar aangehoord en is ze weer wat kwijt (kan ze er misschien weer even niet ruziënd tegenaan)
zaterdag 6 maart 2010 om 16:20
Wij hebben ook zulke buren. Wij zitten trouwens ook in een galerijwoning. Elke avond is er wel wat aan de hand. Word er doodziek van. Gisteravond was het toch wel te erg voor woorden. Elke keer wordt die vrouw in elkaar geslagen, maar nu weet ik niet of dat mijn naaste buren waren (die vrouw wordt ook vaak in elkaar geslagen namelijk) of de buren van boven. Het ging er in ieder geval heftig aan toe. De muren trilden zowat. Pffff ben me een hoedje geschrokken zeg. Hier komt de politie in ieder geval regelmatig langs voor die 2 buren. Ik ga ze in ieder geval echt niet persoonlijk aanspreken, want volgens mij sporen ze echt voor geen meter. Het zijn rare mensen.
dinsdag 9 maart 2010 om 15:09
dinsdag 9 maart 2010 om 15:38
Probeer eerst gewoon te praten. Dan krijg je een idee hoe die mensen zijn, en of ze daar ontvankelijk voor zijn.
Ik heb buren gehad die altijd echt keihard zaten te praten. Bulderen, gewoon. Hun visite was mijn visite, zal ik maar zeggen.
Zij vonden dat gewoon, en mij een aansteller.
Praten hielp niet, wijkagent niet, we werden weggescholden.
Ik heb buren gehad die altijd echt keihard zaten te praten. Bulderen, gewoon. Hun visite was mijn visite, zal ik maar zeggen.
Zij vonden dat gewoon, en mij een aansteller.
Praten hielp niet, wijkagent niet, we werden weggescholden.