Buren klagen over katten

21-03-2020 16:57 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Voor mij de eerste keer dat ik iets plaats op dit forum (wel heel lang bij van alles meegelezen, Hihi). Het gaat om mijn katten.
Ik woon in een studentencomplex met een huisgenootje en twee katten. We hebben een woning op de begane grond met een strook gras ervoor (openbare weg), met tuindeuren, maar zonder eigen tuin. De laatste tijd met het lekkerdere weer laat ik mijn katten zo nu en dan naar buiten (denk een uurtje per dag hoogstens). Dit is voor de buren aanleiding geweest om vaker te komen klagen. Zij hebben wat plantjes voor hun ramen geplant, in die grasstrook. De buurvrouw wil niet dat mijn katten voor haar ramen langs lopen of aan de planten snuffelen. Dit omdat de buurvrouw zegt allergisch te zijn en de katten haren achter laten op de planten en zij daar dan last van heeft als ze haar raam open heeft (?). Daarnaast is ze bang dat de katten tussen haar planten gaan poepen of een vogel vangen voor haar deur, wat beiden nog nooit gebeurd is.
De enige keren dat ik haar of haar vriend/man/huisgenoot (geen idee) heb gesproken, is als ze komen klagen over de meest uiteenlopende dingen. De keren dat ik heb voorgesteld om samen een keer te praten, zijn ze er niet op ingegaan.
Nog een kleine sidenote wat het verhaal vreemder maakt is dat deze mensen ongeveer 50 zijn en nog steeds in een studentencomplex wonen. Ik weet dus ook niet goed waarom ze hier eigenlijk wonen.
Wat ik mij nu afvraag:
In hoeverre kunnen zij mijn katten verbieden over het gras te lopen?
En wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ik wil liever niet dat mijn katten de dupe worden van zoiets onzinnigs.
Alvast bedankt!
Konijntjes aan een lijntje, is dat normaal ja?
Afbeelding
:proud:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik denk dat die konijntje dat helemaal niet leuk vindt om mee de stad in te gaan :sigh:
Ik had ooit een kat en toen ik hem een tuigje omdeed rende hij zo hard in z'n achteruit dat het tuigje losschoot.
Maar hij was zo lief en wilde graag bij mij zijn, dat hij nooit mijn achtertuin uit is gegaan.
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 23-03-2020 11:03
3.09% gewijzigd
https://nl.wikihow.com/Een-kat-leren-aa ... m-te-lopen
Als je geen tuin hebt kan je beter zorgen dat het binnenkatten blijven. Kat 1 (van bijna 3 jaar) was toch al gewend om dik 2 jaar binnen te zijn. Hou dat dan zo tot je een huis met tuin hebt.
Hier is het altijd goed gegaan, ik ben te lief om bij weg te willen lopen ;)
Ik zag dat hier een keer in de straat, iemand met z'n kat aan een lijntje. En maar schreeuwen tegen dat beestje dat hij op de stoep moest blijven. Nou schiet mij figuurlijk dan maar lek.
Even terug naar dit stuk
De "tuindeuren" komen uit op een grasstrook en na 2,5 meter ongeveer begint de straat.
Kan je daar geen hekje links en rechts zetten?

Ik zie hier ook huizen waar je als je de voordeur uitstapt gelijk uitkomt op een stoep.
Sommigen hebben daar dan toch een smal tuintje van gemaakt. Daar ga je dus ook niet in staan. Het is een duidelijke afrastering. Kan je niet zoiets bij jullie 'tuin' maken Skittelkat?
Alle reacties Link kopieren
Ik ging regelmatig met onze kat of konijn 'wandelen'. Natuurlijk laat je hem eerst binnen wennen aan een tuigje zonder lijn. Maar daarna ging het altijd goed. Het is uiteraard niet hetzelfde als met een hond wandelen, want jij loopt achter de kat aan ipv dat de kat met jou mee loopt.
Niq schreef:
23-03-2020 10:29
Konijntjes aan een lijntje, is dat normaal ja?
Nee, dat is niet normaal. Zelfs gevaarlijk want konijn kan z'n rug breken.
Gewoon zorgen voor genoeg ruimte 24/07 en dan is er helemaal geen reden om een konijn "uit te laten". Ik vind dat echt dierenmishandeling.
pejeka schreef:
22-03-2020 18:45
OK: mensen, Marinda zegt het. Doe de voordeur open en laat je konijnen, je cavia's, je honden en katten, je leguanen en je slangen uit het terrarium, je kanaries en je parkieten, gewoon lekker naar buiten. Want daar is de openbare ruimte voor.
Lijkt me best wel gezellig eigenlijk
Ik ken iemand die z'n konijntjes springen nooit haar tuin uit, die blijven netjes binnen het hekwerk.
Dus daarom vond ik het ook al zo vreemd om me voor te kunnen stellen. Maar 2020 heeft me plaatjes laten zien dat er dus mensen zijn die dat wel doen.
Niq schreef:
23-03-2020 11:20
Ik ken iemand die z'n konijntjes springen nooit haar tuin uit, die blijven netjes binnen het hekwerk.
Dus daarom vond ik het ook al zo vreemd om me voor te kunnen stellen. Maar 2020 heeft me plaatjes laten zien dat er dus mensen zijn die dat wel doen.
Helaas zijn die er altijd. Domme mensen die niet nadenken en dit alleen voor zichzelf doen. Een konijn maak je echt niet blij om er mee te gaan wandelen aan een tuigje. Ik snap ook niet dat dierenwinkels dat verkopen maar ja, alles om te verkopen he :( (Net als likstenen. Kun je net zo goed vergif geven)
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, andere mensen mogen jou op je eigen prive terrein niet lastig vallen met hun eigen liefhebberij.
Maar het gaat hier om een openbare situatie aan huis.

Wat ik hier lees, is dat mensen zo verschrikkelijk snel en veel last hebben van elkaar. De gunfactor ontbreekt op alle fronten. Last hebben omdat je iets ziet. Iemand die rookt, een kat die wat rondstruint, weet ik veel. Niks kunnen we van elkaar hebben. Leuke maatschappij.
Ik ben fervent kattenhater én flink allergisch voor die beesten maar ik vind dat buurvrouw zich aanstelt. Als het binnenwaaien van een verdwaalde kattenhaar haar al zo op stang jaagt kan ze beter in zelfisolatie, want als het jouw kat niet is die toevallig voorbij haar raam loopt dan wel een kat van twee straten verderop.
Alle reacties Link kopieren
Skittelkat schreef:
21-03-2020 16:57
Nog een kleine sidenote wat het verhaal vreemder maakt is dat deze mensen ongeveer 50 zijn en nog steeds in een studentencomplex wonen. Ik weet dus ook niet goed waarom ze hier eigenlijk wonen.
Volgens mij bestaan er geen studenten- (of jongeren-)complexen meer; je mag bij woningen/verhuur namelijk geen onderscheid maken naar wat iemand overdag doet en hoe oud hij/zij is. Dat zou discriminatie zijn, en dat mag niet.

Dus daarmee vervalt je opmerking.
Alle reacties Link kopieren
allergisch voor kattenharen op de planten .... :mrgreen: :mrgreen:
Sommige mensen verzinnen ook alles om hun klacht met een smoesje te verdoezelen.
Zeg dan gewoon: Ik heb een schijthekel aan katten en ik wil niet dat ze onder mijn raam doorlopen
Maar ja..dat durven ze dan weer niet en dus zijn ze opeens "allergisch" voor kattenharen in de buitenlucht. Bijzonder hoor

Wel een lastige situatie voor TO iig.
evaq schreef:
23-03-2020 17:09
Volgens mij bestaan er geen studenten- (of jongeren-)complexen meer; je mag bij woningen/verhuur namelijk geen onderscheid maken naar wat iemand overdag doet en hoe oud hij/zij is. Dat zou discriminatie zijn, en dat mag niet.

Dus daarmee vervalt je opmerking.
Google eens op “ campuscontract” . En dat mag wel degelijk. Wel is het zo dat je mensen die er al woonden voordat de campuscontracten werden ingevoerd, niet zo’n contract mogen krijgen, alleen nieuwe bewoners. Als deze mensen er al 30 jaar wonen, kan dat gewoon. Als ze weg gaan komen er studenten in, met zo’n campuscontract.

Ik had vroeger een kat die ik uit moest laten. Niet met een tuigje want dat vond ie niks, maar hij ging op vreemd terrein nooit meer dan twee meter van me vandaan en deed zijn behoefte nooit buiten maar altijd op de kattenbak. Beestje was nogal kippig en zag het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
23-03-2020 17:26
Beestje was nogal kippig en zag het gewoon niet.


Een kat die kippig is....


https://www.mupload.nl/img/kr4znr22v3bn.jpg
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
23-03-2020 11:25
Helaas zijn die er altijd. Domme mensen die niet nadenken en dit alleen voor zichzelf doen.
Nou, dat is aardig.
Er is niet zo heel veel leuks aan met een konijn wandelen, want je staat vooral te wachten. Een konijn altijd in dezelfde ren van 3x3m laten lopen wordt op een gegeven moment ook saai voor zo'n beestje.
Jij gaat dus wel wandelen met een konijn in een tuigje?
iones schreef:
23-03-2020 15:47
Nogmaals, andere mensen mogen jou op je eigen prive terrein niet lastig vallen met hun eigen liefhebberij.
Maar het gaat hier om een openbare situatie aan huis.

Wat ik hier lees, is dat mensen zo verschrikkelijk snel en veel last hebben van elkaar. De gunfactor ontbreekt op alle fronten. Last hebben omdat je iets ziet. Iemand die rookt, een kat die wat rondstruint, weet ik veel. Niks kunnen we van elkaar hebben. Leuke maatschappij.
Die gunfactor moet wel beide kanten op gaan.
Kit_Kat schreef:
23-03-2020 19:14
Nou, dat is aardig.
Er is niet zo heel veel leuks aan met een konijn wandelen, want je staat vooral te wachten. Een konijn altijd in dezelfde ren van 3x3m laten lopen wordt op een gegeven moment ook saai voor zo'n beestje.
Ja sorry, ik vind dat echt heel dom. Een konijn hoort gewoon niet uitgelaten te worden, een konijn (eigenlijk moet ik zeggen konijnen want je moet ze niet alleen houden) horen in een grote ren met genoeg bezigheden zoals tunnels, huisjes , dozen, zand om te graven en eventueel speelgoed. Ik ben gek van konijnen en als ik sommige dingen lees en ook vaak onwetendheid van mensen schieten de tranen in m’n ogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven