Buren mysterie

20-06-2012 21:42 46 berichten
De situatie, we wonen met 6 huishoudens in een blok (boven en onderwoningen). In het onderhuis woont een man met zijn moeder. Zijn moeder is behoorlijk dement (en we zien haar zelden buiten) en de zoon is echt behoorlijk asociaal (veel geluidsoverlast veroorzaken, schreeuwen tegen de aannemer, de glazenwasser etc). Deze onderburen hebben een aparte ingang en we spreken elkaar eigenlijk nooit (ik vind hem ook een beetje eng).

Nu vertelt een andere buurman zojuist dat de moeder van de onderbuurman overleden is maar dat de onderbuurman tegen andere mensen verteld dat het goed met haar gaat.

Mijn eerste reactie, als het echt waar is, eigenlijk ontzettend treurig dat het niemand in het blok is opgevallen (waaronder ikzelf). Maar ook, waarom zou iemand hier over liegen?

edit: of als het klopt wat de onderbuurman zegt, waarom verzint iemand dit dan?
Om haar AOW te kunnen blijven ontvangen?
Zouden er echt mensen zijn die dit kunnen? Ik heb haar inderdaad al een tijd niet gezien, maar ja, straks is het stom buurtgeroddel.
Alle reacties Link kopieren
Eh maar waar ligt ze dan ? als ze overleden is en wordt opgehaald door de begrafenisondernemer dan is dat echt wel bekend bij de gemeente.

dan zal ie haar gedumpt moeten hebben ergens of in de fik hebben gestoken ergens of... ze ligt nog dood in huis (op bed o.d.)

Of hij kan t niet aan dat zijn moeder is overleden en zit midden in de rouwperiode van ontkenning..

Of het is gewoon een buurtroddel..

En daar kan ej maar op 1 manier achter komen , naar beneden wandelen , aanbellen bij de buurman en het hem vragen dat je t gehoord had en of het waar is. Zo ja dan condoleer je hem , zo nee dan zeg je sorry
Hij realiseert het zich misschien nog niet.
Maar getver, ik krijg toch een naar gevoel hiervan.
Is-ie plotseling fanatiek aan het tuinieren geslagen? Wat doet die aannemer trouwens? Een dubbel wandje plaatsen?
quote:amand1969 schreef op 20 juni 2012 @ 21:48:

Om haar AOW te kunnen blijven ontvangen?

Nee hoor, om begraven te worden moet je toestemming hebben van de gemeente en dat kan alleen met overlijdensakte. En die geven dat weer door aan de SVB.

Ik denk dat er iets niet helemaal goed is met de zoon.
Hij wil misschien geen aandacht naar zich toetrekken..

-"hoe is het met je moeder"

"niet goed, ze is overleden"

Is een raar gesprek, wat sociaal onhandige mensen liever uit de weg gaan,,
quote:Zespri79 schreef op 20 juni 2012 @ 21:50:

Eh maar waar ligt ze dan ? als ze overleden is en wordt opgehaald door de begrafenisondernemer dan is dat echt wel bekend bij de gemeente.

dan zal ie haar gedumpt moeten hebben ergens of in de fik hebben gestoken ergens of... ze ligt nog dood in huis (op bed o.d.)

Of hij kan t niet aan dat zijn moeder is overleden en zit midden in de rouwperiode van ontkenning..Nee ik ga er niet vanuit dat er zulke gruwelijke dingen gebeuren. Maar ontkenning zou kunnen misschien (daar ken ik hem niet goed genoeg voor). In dat geval wel zielig.
quote:achnein schreef op 20 juni 2012 @ 21:51:

[...]

Nee hoor, om begraven te worden moet je toestemming hebben van de gemeente en dat kan alleen met overlijdensakte. En die geven dat weer door aan de SVB.

Ik denk dat er iets niet helemaal goed is met de zoon.Waar is je pop?
quote:amand1969 schreef op 20 juni 2012 @ 21:51:

Is-ie plotseling fanatiek aan het tuinieren geslagen? Wat doet die aannemer trouwens? Een dubbel wandje plaatsen? Hij is wel in zijn tuin bezig, maar die optie lijkt me niet heel waarschijnlijk.
quote:nettel schreef op 20 juni 2012 @ 21:52:

Hij wil misschien geen aandacht naar zich toetrekken..

-"hoe is het met je moeder"

"niet goed, ze is overleden"

Is een raar gesprek, wat sociaal onhandige mensen liever uit de weg gaan,,Ik kan me er persoonlijk niets bij voorstellen, maar is inderdaad 'sociaal onhandig'.
quote:amand1969 schreef op 20 juni 2012 @ 21:53:

[...]

Waar is je pop?Foetsie Ik heb meer liefdes in mijn leven
Misschien is er een advertentie in een krant gezet? Je kunt op Mensenlinq de achternaam intikken, misschien levert dat wat op.
quote:workit schreef op 20 juni 2012 @ 21:52:

[...]

Nee ik ga er niet vanuit dat er zulke gruwelijke dingen gebeuren. Maar ontkenning zou kunnen misschien (daar ken ik hem niet goed genoeg voor). In dat geval wel zielig.Dat dacht ik ook van de onderburen van een vriend van mij. Totdat bleek dat daar jarenlang een pedo woonde, die kids misbruikte daar.
Gewoon eventjes aanbellen en vragen of je iets kunt betekenen voor hem en z'n moeder.
Ik heb er ook een beetje een dubbel gevoel over. Ik heb geen contact met hen, dus vragen vind ik niet gepast. Bovendien vind ik hem écht eng. En aan de andere kant, tsja, dit gaat mij niet aan. Maar dan knaagt het toch weer, wat als er echt iets 'mis' gaat? Je leest wel eens verhalen in de krant waarbij je denkt 'hoe kunnen de buren dat niet gemerkt hebben'. En hoe eng ik hem vind, zijn moeder vond ik vooral altijd een beetje zielig.
quote:peacy schreef op 20 juni 2012 @ 22:00:

[...]

Dat dacht ik ook van de onderburen van een vriend van mij. Totdat bleek dat daar jarenlang een pedo woonde, die kids misbruikte daar.Jeetje wat afschuwelijk zeg!
Ruik je niks?
Nee, ik ruik niks, maar ik heb er ook niet op gelet. Maar nee, ik ga hier ook niet direct van uit.
quote:-no-nick- schreef op 20 juni 2012 @ 22:03:

Ruik je niks?Het gaat inderdaad vanzelf ruiken. En na een tijdje gaat de rookmelder af.
Rookmelder??
Ik vraag morgen denk ik nog maar even aan de 'ander buurman' hoe hij dit weet (om uit te sluiten dat het niet raar geroddel is).
Als je besluit hem aan te spreken, zou je misschien beter kunnen zeggen "ik hoorde dat je moeder is overleden".. Of "ik zag een rouwauto voor de deur staan, is je moeder overleden?" Dan hoeft hij alleen maar te bevestigen... Dat is makkelijker voor hem vermoed ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven