Buren mysterie

20-06-2012 21:42 46 berichten
De situatie, we wonen met 6 huishoudens in een blok (boven en onderwoningen). In het onderhuis woont een man met zijn moeder. Zijn moeder is behoorlijk dement (en we zien haar zelden buiten) en de zoon is echt behoorlijk asociaal (veel geluidsoverlast veroorzaken, schreeuwen tegen de aannemer, de glazenwasser etc). Deze onderburen hebben een aparte ingang en we spreken elkaar eigenlijk nooit (ik vind hem ook een beetje eng).

Nu vertelt een andere buurman zojuist dat de moeder van de onderbuurman overleden is maar dat de onderbuurman tegen andere mensen verteld dat het goed met haar gaat.

Mijn eerste reactie, als het echt waar is, eigenlijk ontzettend treurig dat het niemand in het blok is opgevallen (waaronder ikzelf). Maar ook, waarom zou iemand hier over liegen?

edit: of als het klopt wat de onderbuurman zegt, waarom verzint iemand dit dan?
Bij alle andere buren zou ik dit ook zeker doen (condoleren, vragen of ik iets kan doen). Maar in dit geval...het is echt een hele enge man (hij heeft bijvoorbeeld een tijd terug onze aannemer bedreigd omdat de ladder in de weg stond). Dan gaat hij volkomen door het lint. Ik praat ook nooit met hem, dus ik vind het dan ook een beetje raar opdringerig om hierover te beginnen (aangezien we geen gewone burenband hebben).

Tsja, ik weet ook eigenlijk zelf niet zo goed wat ik met dit topic wil. Maar ik heb in ieder geval wat geruststellende dingen gelezen (hij wil het er niet over hebben, ontkenning etc). Dat maakt het niet minder treurig overigens.
Alle reacties Link kopieren
quote:achnein schreef op 20 juni 2012 @ 22:10:

[...]

Het gaat inderdaad vanzelf ruiken. En na een tijdje gaat de rookmelder af.Nee joh
bel de blauwe vrienden.

Kan je wel wat schoppen kosten
@nonick Ja, dat kan inderdaad (weet ik uit ervaring).
quote:achnein schreef op 20 juni 2012 @ 22:31:

@nonick Ja, dat kan inderdaad (weet ik uit ervaring).Vanwege de ontbinding lucht?
Misschien vindt hij dat zijn eigen zaak en ziet hij buren als vervelende roddelaars en bemoeials.
it's a big club and you ain't in it
Dat is natuurlijk ook een optie riony.

En eens, het is ook zijn zaak. Ik vind het alleen zo'n raar idee dat je zo dicht bij elkaar woont en dit soort dingen je dan zo compleet kunnen ontgaan. Zouden jullie het merken als er wel iets mis is met een buurman/vrouw?
quote:Ksenija schreef op 20 juni 2012 @ 22:30:

bel de blauwe vrienden.

Kan je wel wat schoppen kosten * gooit vuilniszak naar Ksenija*
quote:achnein schreef op 20 juni 2012 @ 22:31:

@nonick Ja, dat kan inderdaad (weet ik uit ervaring).

waarvan dan?
Inderdaad vanwege de lucht. Sorry voor het vieze verhaal.
Maar kun je niet, als je de woning huurt, de woningbouw bellen en vragen of die mw is overleden? Of is dit stom?
quote:achnein schreef op 20 juni 2012 @ 22:37:

Inderdaad vanwege de lucht. Sorry voor het vieze verhaal.Nou vind het wel leerzaam
Nou ik hang een beetje op het randje van 'ik moet me er niet mee bemoeien, het gaat mij niet aan tot ja maar, wat als er wél iets mis'. Maar nogmaals, het gaat tot nu toe om een 'roddel'. Straks ben ik iets aan het opblazen wat niet waar is (en dat is natuurlijk ontzettend ongepast).
Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Ik ga zo slapen. Mochten er morgen ontwikkelingen zijn dan kom ik het melden.
Misschien is ze overleden, maar hij wil haar aow blijven ontvangen
Joh, vraag het ff aan de buurman die met deze roddel kwam. Waar heeft hij het vandaag gehaald, ergens gehoord of zelf gezien? Kan hij anders niet ff aanbellen?
Ben je veel thuis of werk je overdag? Ik woon al tweeëneenhalf jaar tussen bejaarden, in een bejaardenwijk. In die tijd zijn er wel een aantal overleden, nooit iets van meegekregen, maar ik werk overdag, dus wie dan met een ambulance/lijkwagen wordt opgehaald zie ik niet... Wanneer het 's nachts gebeurd merk ik ook niet veel. Kan dus best dat je niets gemerkt hebt....
Kun je niet bellen naar dat huis (anoniem) en vragen naar die mevrouw?
Anoniem de politie bellen? misschien kunnen zij het tactisch/onopvallend aanpakken...Als je een sterk vermoeden hebt dat er iets niet klopt, zou ik het doen
Gezellige buurt vol roddels.
Als er al zoveel roddels zijn, waarom neem je geen contact op met wijkagent, die in verbinding staat met hulpverlenende instanties? Die kunnen daar gewoon aanbellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven