Buren mysterie
woensdag 20 juni 2012 om 21:42
De situatie, we wonen met 6 huishoudens in een blok (boven en onderwoningen). In het onderhuis woont een man met zijn moeder. Zijn moeder is behoorlijk dement (en we zien haar zelden buiten) en de zoon is echt behoorlijk asociaal (veel geluidsoverlast veroorzaken, schreeuwen tegen de aannemer, de glazenwasser etc). Deze onderburen hebben een aparte ingang en we spreken elkaar eigenlijk nooit (ik vind hem ook een beetje eng).
Nu vertelt een andere buurman zojuist dat de moeder van de onderbuurman overleden is maar dat de onderbuurman tegen andere mensen verteld dat het goed met haar gaat.
Mijn eerste reactie, als het echt waar is, eigenlijk ontzettend treurig dat het niemand in het blok is opgevallen (waaronder ikzelf). Maar ook, waarom zou iemand hier over liegen?
edit: of als het klopt wat de onderbuurman zegt, waarom verzint iemand dit dan?
Nu vertelt een andere buurman zojuist dat de moeder van de onderbuurman overleden is maar dat de onderbuurman tegen andere mensen verteld dat het goed met haar gaat.
Mijn eerste reactie, als het echt waar is, eigenlijk ontzettend treurig dat het niemand in het blok is opgevallen (waaronder ikzelf). Maar ook, waarom zou iemand hier over liegen?
edit: of als het klopt wat de onderbuurman zegt, waarom verzint iemand dit dan?
woensdag 20 juni 2012 om 22:23
Bij alle andere buren zou ik dit ook zeker doen (condoleren, vragen of ik iets kan doen). Maar in dit geval...het is echt een hele enge man (hij heeft bijvoorbeeld een tijd terug onze aannemer bedreigd omdat de ladder in de weg stond). Dan gaat hij volkomen door het lint. Ik praat ook nooit met hem, dus ik vind het dan ook een beetje raar opdringerig om hierover te beginnen (aangezien we geen gewone burenband hebben).
Tsja, ik weet ook eigenlijk zelf niet zo goed wat ik met dit topic wil. Maar ik heb in ieder geval wat geruststellende dingen gelezen (hij wil het er niet over hebben, ontkenning etc). Dat maakt het niet minder treurig overigens.
Tsja, ik weet ook eigenlijk zelf niet zo goed wat ik met dit topic wil. Maar ik heb in ieder geval wat geruststellende dingen gelezen (hij wil het er niet over hebben, ontkenning etc). Dat maakt het niet minder treurig overigens.
woensdag 20 juni 2012 om 22:42
woensdag 20 juni 2012 om 23:36
Ben je veel thuis of werk je overdag? Ik woon al tweeëneenhalf jaar tussen bejaarden, in een bejaardenwijk. In die tijd zijn er wel een aantal overleden, nooit iets van meegekregen, maar ik werk overdag, dus wie dan met een ambulance/lijkwagen wordt opgehaald zie ik niet... Wanneer het 's nachts gebeurd merk ik ook niet veel. Kan dus best dat je niets gemerkt hebt....