Buren

06-06-2019 23:02 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nieuw op het forum en wil graag jullie advies.

Afgelopen vrijdag hebben wij de sleutel gekregen van onze nieuwe woning. We waren helemaal blij, totdat we gelijk gezeur met de buren kregen.

De voortuin/oprit met de buren is open en er zit geen schutting/ beplanting tussen. Nu komt het wel eens voor dat wij of de visite per ongeluk over haar stukje lopen. Afgelopen zondag kreeg ik al commentaar van haar dat we niet op haar grond mogen lopen. Toen hadden we net pas 1,5 dag de sleutel.

Ook hebben wij een anonieme brief gekregen met de regels over geluidsoverlast zoals dat er tussen 13:30-15:00 geen lawaai mag worden gemaakt. Op zondag niet klussen, als er geboord moet worden dat je de buren waarschuwde etc.

Vanavond heeft de visite weer commentaar gekregen dat zij over haar grond naar de auto liepen. Wij kunnen moeilijk iedere keer tegen de visite zeggen dat ze niet op haar oprit mogen lopen.

Om van dit gezeur af te zijn willen wij een schutting gaan plaatsen.

Hoe zouden jullie er mee omgaan als je er nog geen eens week woont? Mijn plan is morgen naar haar toe te gaan en te vertellen dat we een schutting gaan plaatsen op onze eigen grond.

Graag jullie advies:)

Groetjes, Saskia
Als je graag binnenkort bij de Rijdende Rechter wil aanschuiven zou ik het zo brengen. Als je het handiger aan wil pakken zou ik hierover in gesprek gaan. Een erfafscheiding lijkt me wel wenselijk.
Prima plan misschien achtertuin ook maar gelijk schuttingen. En als je wil boren enz je weet zelf wel wat wel of niet kan . En wat mij betreft kan het 7 dagen per week
Waarom trouwens geen lawaai tussen half2 en 3? Liggen dan alle bejaarden te dutten?
nachtvlinder1977 schreef:
06-06-2019 23:39
Waarom trouwens geen lawaai tussen half2 en 3? Liggen dan alle bejaarden te dutten?
Kleine kinderen die hun middagdut doen?
nachtvlinder1977 schreef:
06-06-2019 23:39
Heerlijk zeg! Ga ik in mijn straat ook invoeren
Een schutting aan de voorkant lijkt me de gemoederen niet doen kalmeren. Doe anders een laag hekje of heggetje. Overigens let ik er wel altijd op dat ik niet schuin over andermans tuin naar iemands deur ga, dat zou je bezoek toch ook moeten snappen.

Wat betreft dat klussen op zondag en stil zijn op rare tijden. Daar zou ik me niets van aan trekken. Ik zou niet bewust herrie gaan maken, maar ik ga tussen 13:00-15:00u niet muisstil in m’n huis zitten. En als ik wil klussen op zondag, dan doe ik dat. Het spijt me.
Belg007 schreef:
06-06-2019 23:41
Kleine kinderen die hun middagdut doen?
Wel kort dan. Mijn dochter slaapt minstens 2 uur 's middags.
Stilte tussen 13.30-15.00? :rofl:

Ben je mooi klaar mee TO! Rot voor je.

Vooropgesteld dat Buuf een enorme zeikerd lijkt vanuit jouw verhaal, lijkt het me wenselijk als jullie voor je eigen woongenot wat goodwill tonen. Uitnodigen voor de koffie dus en dan bespreken dat je best wil zorgen voor een afscheiding zodat er niemand over ‘haar grond’ loopt.

Maar dat je ook leeft. En aan het verhuizen bent en dit al rot genoeg is en al lang genoeg duurt en je heus niet eeuwig aan het boren bent. Een beetje meedenken vanaf Buufs kant mag ook wel.
En met anonieme brieven kan ik niks.
Nitflex schreef:
06-06-2019 23:47
En met anonieme brieven kan ik niks.
Altijd leuk voor "raad het geschrift" en "gok welk huis".

Wij hebben ze hier ook gehad :-).
Nooit kunnen achterhalen van wie ze precies kwamen.

Ik gok nog altijd op de achterburen, maar aangezien die 2 straten verder wonen zien we die nooit.
Wat een zeikerds zeg die buren. Ik zou me er niet al te veel van aantrekken en al helemaal niet op jou kosten een schutting plaatsen. Als de buren last hebben dat er mensen over hun oprit lopen moeten ze zelf de boel maar afrasteren.
Hier loopt de buurman elke dag een paar meter over "mijn deel van de oprit, tja, binnendoor is nooit om toch. Iets met leven en laten leven.
Wanneer er echt lawaai gemaakt gaat worden met klussen even meedelen door aan de deur te gaan en er verder niet op ingaan.
I don't care, i love it!!
Verschrikkelijk! Hebben jullie je wel aan elkaar voorgesteld of was het meteen raak? Ik zou zeggen; plaatsen die schuttingen. Mocht je er commentaar over krijgen; vermelden dat dit voor jullie bestwil is om het gezellig te houden.
Betreft die geluids regels, wie denkt diegene wel niet te zijn dit te bepalen in een openbare buurt? Je bent niet op de camping . Lak aan hebben als jullie willen klussen. Dan verhuizen die lui maar naar een hutje op de hei.
Sorry maar kan heel slecht tegen dit soort mensen . Daarnaast wel altijd vriendelijk blijven
anoniem_386754 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 00:00
4.07% gewijzigd
Nodig je buren uit voor een kop koffie en kennis te maken. Ik zou dan niet de kwestie aankaarten. Even kennismaken. Mochten zij zelf er wel over beginnen probeer te achterhalen waarom het speelt.

Begin met een kop koffie.
Span gewoon even een touwtje, zodat je visite netjes aan jullie kant uitstapt.
Nou lekker dan........
Heb je nét de sleutel, beginnen de buren te zeiken!
Op je strepen staan meid!!
Jullie hebben net zoveel recht om daar te wonen.
Voor 9:00 en na 22:00 geen lawaai lijkt mij voldoende.

Heel veel succes en een schutting op jullie grond is prima, hoef je niet te overleggen.

😘
Lou- schreef:
06-06-2019 23:44
Stilte tussen 13.30-15.00? :rofl:

Ben je mooi klaar mee TO! Rot voor je.

Vooropgesteld dat Buuf een enorme zeikerd lijkt vanuit jouw verhaal, lijkt het me wenselijk als jullie voor je eigen woongenot wat goodwill tonen. Uitnodigen voor de koffie dus en dan bespreken dat je best wil zorgen voor een afscheiding zodat er niemand over ‘haar grond’ loopt.

Maar dat je ook leeft. En aan het verhuizen bent en dit al rot genoeg is en al lang genoeg duurt en je heus niet eeuwig aan het boren bent. Een beetje meedenken vanaf Buufs kant mag ook wel.
Precies dit.
Eerst proberen samen te praten, en samen proberen er uit te komen wat dwars zit en waar wel of niet wat aan te doen is.
Eenzijdige voorstellen met kans op irritatie kunnen altijd nog.
En ja, wat een gezeur meteen, niet leuk.
Mag je aan de voorkant van het huis wel een schutting plaatsen? Gemeentebepalingen en dat werk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Voor geluidsoverlast, kwestie van de regels die betrekking hebben op jouw gemeente. Anoniem stellen dat er geen geluid(overlast) mag zijn op willekeurige tijden, ja dat zegt natuurlijk bar weinig. Een beetje redelijke buur gaat daarover in gesprek met een beetje fatsoenlijke argumenten onderbouwd.

Voor dat over de oprit, bij gedeelde grond, maw zonder afscheiding kan dat wel eens lastig zijn, en voorkomen. Zo snel mogelijk afscheiding realiseren, en dan is dat opgelost.
nlies schreef:
07-06-2019 00:13
Mag je aan de voorkant van het huis wel een schutting plaatsen? Gemeentebepalingen en dat werk
Dan zet je desnoods wat lage plantenbakken.
Als je een afscheiding plaatst moet je wel de maximale hoogte in de gaten houden. Daar zijn grenzen aan en ik geloof dat die voor voortuinen ligt bij 1 of 1,5 meter oid. Bij achtertuinen op 2 meter oid.
Dat wordt wat. Moet je ook nog klussen aan je nieuwe huis?

Ik denk dat ik ook koffie zou proberen. Beetje interesse tonen. Dan heb jij je van je goede kant laten zien. Elkaar de oorlog verklaren kan altijd nog.
Die anonieme brief zou ik negeren. Je gaat je toch niet aan regels houden zonder te weten van wie die komen? En ik zou er ook niet naar vragen bij de buren.

V.w.b. het over het burenerf lopen zou ik gewoon in gesprek gaan. Aangeven dat je snapt dat het vervelend is etc en dan vragen of het een oplossing is als er een erfafscheiding komt. Misschien staan ze wel te juichen bij het idee van een schutting of komen ze er zelf mee. Kunnen jullie het gewoon samen betalen.
Persoonlijk vind ik een een schutting in een voortuin lelijk, en in gemeenten zijn er ook regels voor. Dus waarom geen plantenbak ofzo?
Ik zou ook een plantenbak doen, laag hekje of iets anders waardoor het duidelijk is voor bezoek wat jullie kant is. Schutting is zo lelijk.
Ik zou een vriendelijk gesprek aan gaan met de boodschap dat je geen overlast wil veroorzaken en dat een erfafscheiding misschien handig is. En dan natuurlijk geen schutting want dat is in een voortuin zo lelijk dat het vaak zelfs niet mag. Een hegje voldoet ook.

Klussen op zondag vind ik asociaal, ik heb het ook alleen meegemaakt in een armoedige tokkiebuurt waar ik even gewoond heb. Normaal gesproken doe je dat niet, of als het echt niet anders kan dan laat je het even redelijk vantevoren weten zodat mensen plannen kunnen maken om het huis uit te gaan voor de dag. Niks zo vervelend om na een week werken je te verheugen op een dagje welverdiende rust en een zondags krantje en dat dan de buurman de klopboor in de muur zet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven