Burendag gevierd?

22-09-2012 21:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een nieuwe wijk en we hebben vandaag voor het eerst de burendag gevierd, of eigenlijk het straatfeest zoals het eigenlijk heet (dat is eigenlijk wat anders dan het burenfeest) maar we kregen er wel wat subsidie voor en het was meteen een goede manier om de nieuwe buurtjes te leren kennen (sommigen wonen hier net een paar weken).

We hebben samen een high tea georganiseerd en iedereen nam wat zelfgemaakt eten mee, daarna een spelletjesronde gedaan met prijzen. Het was wat fris maar heel gezellig.

Hebben jullie ook burendag gevierd? Hoe? en was het leuk?
quote:galadriel schreef op 22 september 2012 @ 21:39:

Bij ons is niets georganiseerd, wel helaas. Zou 1 dag per jaar best mijn buren wat beter leren kennen.quote:steph schreef op 23 september 2012 @ 09:39:

Nee, wij hadden hier één keer per jaar een straatfeest. Helaas is dat al een paar jaar niet meer. Geen idee waarom.

Als jullie het zo leuk lijkt, waarom organiseer je het dan niet? Die feesten worden niet door de ooiveaar gebracht, iemand moet daarvoor aan de slag gaan.

Afwachten en dan denken, wat jammer dat het er niet is, vind ik een beetje raar.

Overigens was bij mij in de straat niets, er is wel een paar maanden terug een buurtfeest geweest. Waar ik niet heen ben gegaan, omdat ik geen behoefte heb aan dat soort feesten.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Hier is er ook niks aan gedaan. Er is wel jarenlang Opzoomeren gevierd, met vooral veel tranentrekkende stukjes in de buurtkranten over klaar staan voor elkaar, je buren kennen, elkaar helpen enzovoort. Toen wij de buren echter nodig hadden wegens ziekte bleek het allemaal schone schijn. We konden niet meer helpen met de organisatie en dus hadden ze ons niet meer nodig, we worden met de nek aangekeken wegens uitkering ontvangen en zelfs mijn kind wordt niet meer teruggegroet als hij een welgemeend en heel beleefd "goedemorgen buurman!" laat horen.

Als ze weer iets gaan organiseren, hoop ik dat ze zich flink verslikken in hun koffie/biertje/satétje.
quote:ClaudeFiolle schreef op 23 september 2012 @ 10:46:

[...]

[...]

Als jullie het zo leuk lijkt, waarom organiseer je het dan niet? Die feesten worden niet door de ooiveaar gebracht, iemand moet daarvoor aan de slag gaan.

Afwachten en dan denken, wat jammer dat het er niet is, vind ik een beetje raar.

Overigens was bij mij in de straat niets, er is wel een paar maanden terug een buurtfeest geweest. Waar ik niet heen ben gegaan, omdat ik geen behoefte heb aan dat soort feesten.Mijn vriend en ik hebben het wel willen organiseren, omdat we geen kinderen hebben hadden we hulp nodig voor de kinderactiviteiten, dus vragen aan de buren. Nee, je moet het zelf maar doen, wij doen niets hoor (lees: te veel werk) zoek het maar uit was de response. Dus wij luchtkussen ingehuurd, bbq en muziek. Vonden de kinderen niet leuk dus geen straatfeest meer als het aan ons ligt.
Ik heb helemaal niks met buren dus ik vier het niet.

Vind mijn buren zeikerds waar ik al 25 jaar naast woon en nog steeds alleen maar hoi tegen zeg en meer niet.

Ze hebben een heel irritant kleinkind die constant jankt als hij bij ze is ( en hij is er 4 dagen per week ) en hij schreeuwt ook.

Verder ken ik de mensen wel uit de straat maar ik heb er niks mee, waarom zou ik ook. Hallo en tot ziens vind ik meer dan zat.
quote:setter schreef op 22 september 2012 @ 23:36:

Ik maak een praatje hier en daar, gezellig genoeg zo Vind ik ook.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:missfiona schreef op 22 september 2012 @ 22:14:

[...]

Zo kun je het ook omschrijven. En de gevoelens zijn geheel wederzijds. Zij vinden mij ma Flodder en mijn kinderen Tokkies, ik vind hun oude roddelende veroordelende zeikerds die niets beters te doen hebben dan zich met alles en iedereen bemoeien. Ze doen alleen aardig als ze iets van me moeten. Dus toen de buurman laatst ineens heel vriendelijk deed, heb ik gevraagd wat hij nu weer moest. Vond hij niet aardig, maar hij moest inderdaad weer wat van me. Gezien je ze dood wenst kan ik me er iets bij voorstellen
quote:feeks schreef op 23 september 2012 @ 15:13:

[...]

Gezien je ze dood wenst kan ik me er iets bij voorstellenOch, wat hen betreft mag ik ook een buiktuintje hoor. Zoals ik al zei, de gevoelens zijn geheel wederzijds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven