Burenoverlast ervaringen, deel 3
zondag 24 mei 2026 om 13:12
Wat naar. Een paar huizen verderop hadden ze ook feest, zijn ze tot ongeveer 2:30 doorgegaan met te veel herrie en als klap op de vuurpijl vertrok de visite (meervoud) luid toeterend waardoor de hele straat zeer waarschijnlijk weer wakker was, als ze nog niet wakker waren van alle andere herrie.
zondag 24 mei 2026 om 17:42
Kattentuintje schreef: ↑24-05-2026 15:49Ik heb de politie gebeld maar die kwamen alleen als er persoonlijk gevaar was of als de openbare orde werd verstoord. Anders moest ik dinsdag de gemeente maar bellen.
Serieus? Dat is nieuw. Vroeger heb ik nog wel eens gebeld voor buurtfeestjes en dan kwamen ze echt wel. Helaas misschien andere prioriteiten tegenwoordig
zondag 24 mei 2026 om 18:00
Of een vergunning nodig is hangt af van diverse factoren en verschilt ook per gemeente.
Ik vind het ook ronduit asociaal. Had denk meerdere keren de politie gebeld. Het is natuurlijk geen dreigende situatie, dus begrijp ook wel dat prioriteiten bij de politie anders kunnen liggen op dat moment.
zondag 24 mei 2026 om 18:12
Bij mij in de stad komen ze altijd. Zelfs als er harde muziek in huis gedraaid wordt.
Raar dat ze niet kwamen.
Jankerd
zondag 24 mei 2026 om 18:35
Ik kreeg een eerste tape, waarin werd gezegd dat gevonden voorwerpen via de gemeente gingen, net als geluidsoverlast. En dat ik alleen moest blijven wachten als het gevaarlijk was (ik weet wanneer geluidsoverlast gevaarlijk is trouwens) of de openbare orde dreigde te verstoren. En toen kwam er een hele lange wachtrij en toen heb ik dus maar opgehangen.
De band stopte om 0.30 uur, daarna harde muziek over de installatie met heel veel gegil, gekrijs en een soort van meezingen. Met oordoppen in hoorde ik het nog steeds maar kon ik wel lezen. Ook even contact via app met een andere buur gehad en die had hetzelfde bij de politie en had ook niet gewacht.
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
zondag 24 mei 2026 om 18:43
Hangt ook een beetje van het moment af. Als er net een groot festival of lastige voetbalwedstrijd is oid, kan het zijn dat ze gewoon echt geen personeel hebben voor geluidsoverlast. Dan gaan daadwerkelijke veiligheid voor ‘heel vervelend, maar niet levensbedreigend’.
zondag 24 mei 2026 om 20:42
Tip: zeg dat je, als de politie niet komt, je erop afgaat met een knuppel. Heb ik ook eens gedaan en werkte goed. Achteraf wel gezegd dat we helemaal geen knuppel in huis hadden.Kattentuintje schreef: ↑24-05-2026 15:49Ik heb de politie gebeld maar die kwamen alleen als er persoonlijk gevaar was of als de openbare orde werd verstoord. Anders moest ik dinsdag de gemeente maar bellen.
zondag 24 mei 2026 om 20:50
Ja dit dus. Wij hebben eens tijden overlast gehad van hangjeugd op een bankje bij het water. Op een gegeven moment helemaal klaar mee en gezegd “of jullie lossen het op of wij lossen het zelf op”. Toen waren ze er snel.Daantje1970 schreef: ↑24-05-2026 20:42Tip: zeg dat je, als de politie niet komt, je erop afgaat met een knuppel. Heb ik ook eens gedaan en werkte goed. Achteraf wel gezegd dat we helemaal geen knuppel in huis hadden.
zondag 24 mei 2026 om 22:48
maandag 25 mei 2026 om 07:22
En de gemeente is bereikbaar midden in de nacht? Wat een raar argument. Blijkbaar vinden ze het iets voor BOA S ipv politie. Ik zou morgen de gemeente eens vragen hoe je deze kunt bereiken als de politie doorverwijst. En wat hun handelingsbevoegdheid is. En als de gemeente (Ambtenarij) niet reageert, speel het dan via de gemeenteraad.
maandag 25 mei 2026 om 20:48
Het probleem was al opgelost. Ik was in de voortuin aan het werk toen de buurman die twee plaatsen in beslag neemt naar buiten kwam om tegen me te zeggen dat we de auto's netjes moeten aansluiten zodat iedereen kan parkeren. Ik heb hem er niet op gewezen dat hij de enige is die dat niet doen en braaf met hem mee gepraat. Denk dat de andere buurvrouw hem er al op had aangesproken. Nu gaat het weer goedVuurenvlam62 schreef: ↑12-05-2026 10:59Het is inderdaad niet officieel besproken.
Ik persoonlijk vind het echt een no brainer. We hebben het letterlijk over anderhalve meter en als je objectief kijkt, parkeert hij ook gewoon behoorlijk ruim (als er vakken waren getekend, stond hij in twee vakken).
Maar goed, zal het eens bespreken.
maandag 25 mei 2026 om 21:46
Vuurenvlam62 schreef: ↑25-05-2026 20:48Het probleem was al opgelost. Ik was in de voortuin aan het werk toen de buurman die twee plaatsen in beslag neemt naar buiten kwam om tegen me te zeggen dat we de auto's netjes moeten aansluiten zodat iedereen kan parkeren. Ik heb hem er niet op gewezen dat hij de enige is die dat niet doen en braaf met hem mee gepraat. Denk dat de andere buurvrouw hem er al op had aangesproken. Nu gaat het weer goed![]()
Oh dat is heel fijn dat het zo opgelost is. Beetje jammer dat ie net doet alsof het zijn idee is haha, maar beter dat je hem maar in de waan gelaten hebt.
maandag 25 mei 2026 om 23:02
Ik snap de tip en tegelijkertijd denk ik ook: als ze zeggen dat ze geen tijd hebben is dat zo. Maar ik begreep dat ze alleen een bandje kreeg? Kattentuintje had toch het gesprek niet afgewacht omdat de wachttijd zo lang was?Daantje1970 schreef: ↑24-05-2026 20:42Tip: zeg dat je, als de politie niet komt, je erop afgaat met een knuppel. Heb ik ook eens gedaan en werkte goed. Achteraf wel gezegd dat we helemaal geen knuppel in huis hadden.
dinsdag 26 mei 2026 om 22:55
Hier kijken/horen we uit op heel veel achterburen, meestal studenten die de lente/zomer vieren met veel gezellige afterparties op het dakterras. . Ze hebben niet door hoe dat doorklinkt overal. Mijn man gaat dus langs die deur om te vragen of het iets zachter mag. Het is nu tegen elven en er komt me toch een gegil en geschreeuw * uit een bepaald huis, blijkt een
blijf-van-mijn-lijfhuis. Man is nu langs om aan te bellen om te vragen of het iets zachter mag omdat mensen morgen ook gewoon moeten werken.
Ben benieuwd.
Voor de duidelijkheid: het was dus 'vrolijk' gegil en geschreeuw, geen geval om 112 te bellen.
blijf-van-mijn-lijfhuis. Man is nu langs om aan te bellen om te vragen of het iets zachter mag omdat mensen morgen ook gewoon moeten werken.
Ben benieuwd.
Voor de duidelijkheid: het was dus 'vrolijk' gegil en geschreeuw, geen geval om 112 te bellen.
majadeb wijzigde dit bericht op 27-05-2026 07:18
8.63% gewijzigd
dinsdag 26 mei 2026 om 23:14
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in