Burenruzie door kat

11-06-2009 14:05 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee schatten van katten, tikje brutaal, en daar komt dit probleem dus eigenlijk ook vandaan.

Zo'n twee weken geleden stond er een onbekende man, die onze achterbuurman bleek te zijn, voor de deur. Hij begon te schelden, vloeken en dreigen. Wat bleek.. onze kat was bij hem door het slaapkamerraam geklommen, en lag daar lekker op het bed te slapen. Nou snap ik dat dat niet leuk is, we hebben zelf ook regelmatig vreemde katten binnen gehad, en hebben dus de ramen niet meer wijd open. De buurman verwacht van ons dat we de kat aan een lijntje doen, of binnen houden.. anders 'slacht hij m af'.

Gister was hij er weer. Begon weer te schelden, probeerde binnen te komen, en toen wij snel de deur dicht gooiden spuugde hij nog even tegen de ramen.

Wat moet ik hier mee doen? Ik heb de politie gebeld, maar die kunnen nog niks doen.

Ik voel me behoorlijk bedreigd. Communiceren met hem is eigenlijk ook onmogelijk door zijn gescheld, je komt er niet tussen.

Heeft er misschien iemand ervaring met dit soort dingen? Staan we in ons recht (klinkt wat raar)? Of moet ik echt mn kat binnen gaan houden of aan een lijntje doen?
quote:kusunum schreef op 11 juni 2009 @ 17:16:

Schrikdraad hangt daar niet omdat men het gedrag van een dier wil veranderen.

Een blafband wordt bij een hond omgedaan omdat het geblaf van de hond men niet zo goed uit komt.

Als mijn katten overlast in de buurt zouden veroorzaken zou ik ook van alles proberen om ze in de tuin te houden, maar een schokband om hun nek zal ik nooit doen. Er zijn genoeg andere mogelijkheden om het gedrag van een dier te veranderen, schokken toedienen is in mijn ogen niet de oplossing.

Daar in tegen zal een paard of koe (bijna) nooit tegen schrikdraad aanlopen aangezien het als een gek knettert, en dat beest dus weet dat hij daar niet tegenaan moet lopen. Ze voelen de energie die door dat draadje gaat voordat ze het draadje raken.

Blaffen is iets wat bij een hond hoort, je kunt zorgen dat hij zich op zijn gemak voelt waardoor hij minder zal blaffen.

Nou ben ik er toch weer op in gegaan Sorry hoor, kan het gewoon niet laten.Kus, een blafband met citronellageur dan? Schijnt ook te bestaan, hebben ze een hekel aan. Vind je dat ook naar?
quote:kusunum schreef op 11 juni 2009 @ 17:16:

Er zijn genoeg andere mogelijkheden om het gedrag van een dier te veranderen, schokken toedienen is in mijn ogen niet de oplossing.

Daar in tegen zal een paard of koe (bijna) nooit tegen schrikdraad aanlopen aangezien het als een gek knettert, en dat beest dus weet dat hij daar niet tegenaan moet lopen. Ze voelen de energie die door dat draadje gaat voordat ze het draadje raken. Kattenschrikdraad werkt op dezelfde manier.
quote:Star schreef op 11 juni 2009 @ 17:22:

[...]

Kus, een blafband met citronellageur dan? Schijnt ook te bestaan, hebben ze een hekel aan. Vind je dat ook naar?Nee, neem aan dat die geur nou niet zo schokkend sterk is dat ze er helemaal van ondersteboven raken
Muggen gaan er anders reuze dood van
quote:wzk schreef op 11 juni 2009 @ 17:23:

[...]

Kattenschrikdraad werkt op dezelfde manier.

Vind een blafband (of een band om het nekje van de kat) mishandeling.

Een schrikdraadje om de tuin met een heel laag voltage niet zo.

Weet dat de kat van een vriendin rustig wacht tot hij er tussendoor kan aangezien het schrikdraad pulseert en geen constante stroom levert. Erg grappig aangezien haar man vervolgens even ging voelen of het ding het wel deed.

(vond het wel zielig voor haar man hoor dat hij een schok kreeg )
Een koe loopt ook weleens tegen het schrikdraad aan hoor. Daarna doet hij het gewoon nooit meer, omdat ie niet zo dom is om het nogmaals te doen. Is dus precies hetzelfde als zo'n blafband. Hij doet het 1 keer en is echt niet zo stom om het nog eens te doen. Maar goed, ik denk niet dat je zelf ooit een hond hebt gehad waarbij je met de handen in het haar zit wat betreft geblaf. Daarnaast vind ik het nog veel erger als mijn buren de hele dag in het geblaf zouden zitten terwijl er met 1 enkel klein schokje wat aan te doen is.
quote:Star schreef op 11 juni 2009 @ 17:32:

Muggen gaan er anders reuze dood van Daarom hou je die ook niet in een weiland met schrikdraad erom heen, maar legt de liefhebber er bij voorkeur een vijver voor aan in zijn tuin.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik heb niet alle vier de pagina's van dit topic doorgelezen dus misschien is dit al genoemd:

Voor ongewenste katten in je tuin bestaat er een zgn. CatStop = een bewegingssensor die het dier weggejaagd door middel van hoogfrequent geluid.

(Mijn eigen katten kunnen de tuin niet uit, zij hebben een kattenren.)
quote:Poezewoes schreef op 11 juni 2009 @ 17:56:

[...]

Daarom hou je die ook niet in een weiland met schrikdraad erom heen, maar legt de liefhebber er bij voorkeur een vijver voor aan in zijn tuin.
Jeee wat een aso zeg. Daar valt niet mee te praten.

Ik heb ook een paar keer de kat van de buren in mijn bed gehad, die had zich lekker verstopt tussen het dubbelgevouwen dekbed.

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zo'n beestje wat aan te doen. Ik moest er wel om lachen.
Cum non tum age
quote:kusunum schreef op 11 juni 2009 @ 16:26:

[...]

Weet wel waar ik het over heb hoor, maar hierover verschillen wij blijkbaar van mening.

Het opzettelijk een dier een schok geven omdat het niet doet wat jij wil vind ik niet kunnen.

Helaas zijn er legio's mensen die het de normaalste zaak van de wereld vinden om schokbanden, wurgkettingen, slipkettingen en andere atrirbuten te gebruiken terwijl (in geval van honden iig) vaak een slechte opvoeding het probleem is in mijn ogen.

tante hysterica, lees jij wel?

alles al geprobeerd stond er, en nee, mijn kinderen zijn geen honden, stupide vergelijking.

die schokband, of het asiel, wat is diervriendelijker denk je?

slechte opvoeding, tja, geen idee, als je had gelezen zag je dat het een ADOPTIEhond is he?

als een hond af en toe blaft, okee, maar wil jij dan naast me komen wonen, gooi ik de blafband weg, okay?

kortom je kan je misplaatste dierenliefde wel zo van de daken schreeuwen maar een stroomcorrectie is in dit geval gewoon een prima oplossing. En die feromonen die jij noemt, hahahaha. Cute.
* alleen de laatste pagina gelezen, dus wellicht ga ik door voor snuit elf *

Kun je die buurman niet gewoon om laten leggen?
Ik vind die foto van dat kind bij het schrikpaaltje in ieder geval goed passen bij de nick van TO: polletje piekhaar!
Tja, ik had een buurman die beweerde altijd last te hebben van mijn katten, maar als ik hem dan vroeg mijn katten te benoemen, dan had hij toch de verkeerde katten voor ogen. Hij bleek zelfs last te hebben van een kat die al anderhalf jaar dood was(spoken?). In de wijk waar ik toen woonde, wemelde het van de katten, sowieso 30-40 katten die er rondliepen. Heb je de een niet in de tuin dan heb je wel een andere kat in je tuin. Ik probeerde wel in mijn tuin te voorkomen dat mijn katten naar de buurtuin gingen, dus ik spande een net over de schutting heen, vinden katten niet zo fijn om overheen te lopen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
hmmm,hoewel ik gek op dieren ben,heb ik toch een probleem met de katten van 2 huizen verderop. Die komen gezellig via de slaapkamer binnen en plassen even heerlijk op ons dekbed.En s'nachts springen ze zo je bed op.Nu laten wij ons raam op een piepklein kiertje dus daar passen ze niet meer doorheen.Maar mijn zoon die helaas niet tegen katten kan,laat nog wel eens zijn zolderraam openstaan.En hup een kat in zijn bed...En dan heb ik het nog niet eens over de enorme drollen in onze tuin...Buurvrouw reageert met tja katten zijn buitendieren he...Natuurlijk doen wij de katten niks,en mag onze hond er ook niet achterna,maar soms...Zou je wel willen.Maar de katten kunnen er niks aan doen,eigenaren mischien ook niet alles,maar als je katten hebt,die bij andere mensen inbreken,piesen,tja,,,,,,Dan zal je als eigenaar toch moeten gaan nadenken.
Ik had ooit een keer een fret binnen, ik schrok me rot, die zat ineens in mijn slaapkamer, heb hem naar buiten gejaagd, geen idee waar die vandaan kwam en van wie die dus was. Achteraf moest ik er wel om lachen, ja, ik had altijd mijn balkondeur open boven op de slaapkamer. Het kwam eigenlijk niet in me op om er boos om te worden, misschien was iemand zijn fret wel kwijt.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Er staat me nog iets bij van een forummer die kwam melden dat zijn hond de kat van de buren doormidden had gebeten. Eigen schuld vond hij want hij had de buren gewaarschuwd.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:adsum schreef op 11 juni 2009 @ 20:03:

hmmm,hoewel ik gek op dieren ben,heb ik toch een probleem met de katten van 2 huizen verderop. Die komen gezellig via de slaapkamer binnen en plassen even heerlijk op ons dekbed.En s'nachts springen ze zo je bed op.Nu laten wij ons raam op een piepklein kiertje dus daar passen ze niet meer doorheen.Maar mijn zoon die helaas niet tegen katten kan,laat nog wel eens zijn zolderraam openstaan.En hup een kat in zijn bed...En dan heb ik het nog niet eens over de enorme drollen in onze tuin...Buurvrouw reageert met tja katten zijn buitendieren he...Natuurlijk doen wij de katten niks,en mag onze hond er ook niet achterna,maar soms...Zou je wel willen.Maar de katten kunnen er niks aan doen,eigenaren mischien ook niet alles,maar als je katten hebt,die bij andere mensen inbreken,piesen,tja,,,,,,Dan zal je als eigenaar toch moeten gaan nadenken.Zo zeg..die buren, die had ik effe wat harder aangepakt! Wat blijf jij lief!
onze hond bijt echt de kat niet doormidden.Die zit gewoon braaf binnen.Ik vind de reaktie van de buurman ook idioot,maar het is echt geen pretje om s'nachts besprongen te worden door katten.Geven en nemen,daar ben ik voorstander van,maar als de katten eigenaren roepen tja dat hoort erbij,daar ben ik het niet mee eens.Ik heb geen katten,ik schrik me rot als zo een beest op me springt s'nachts.En ik baal als ik een volgezeken dekbed heb.Ik zeg niet dat to dat roept,maar hoewel ik de reaktie van buurman erg belachelijk vindt,kan ik mij wel voorstellen dat hij er van baalt.Dusss,kat binnen laten s'nachts....En de buurman kan zich wel wat normaler opstellen.Het is niet dat to roept hup katten buren pesten!
RosieRo,ik ben niet zo heel lief hoor.Ik denk alleen dat die katten er ook niet zo veel aan kunnen doen...

hmmm,hoewel ik gek op dieren ben,heb ik toch een probleem met de katten van 2 huizen verderop. Die komen gezellig via de slaapkamer binnen en plassen even heerlijk op ons dekbed.En s'nachts springen ze zo je bed op.Nu laten wij ons raam op een piepklein kiertje dus daar passen ze niet meer doorheen.Maar mijn zoon die helaas niet tegen katten kan,laat nog wel eens zijn zolderraam openstaan.En hup een kat in zijn bed...En dan heb ik het nog niet eens over de enorme drollen in onze tuin...Buurvrouw reageert met tja katten zijn buitendieren he...Natuurlijk doen wij de katten niks,en mag onze hond er ook niet achterna,maar soms...Zou je wel willen.Maar de katten kunnen er niks aan doen,eigenaren mischien ook niet alles,maar als je katten hebt,die bij andere mensen inbreken,piesen,tja,,,,,,Dan zal je als eigenaar toch moeten gaan nadenken.Ben ik benieuwd hoe een kat door een zolderraam kan klimmen. Die is toch hoog? En zo hoog kan een kat niet springen
een zolderkamer is echt niet hoog hoor. Gewoon een dakkapel.

hmmm,hoewel ik gek op dieren ben,heb ik toch een probleem met de katten van 2 huizen verderop. Die komen gezellig via de slaapkamer binnen en plassen even heerlijk op ons dekbed.Zie mijn berichten. Ik heb de schade teruggekregen van de verzekering van de buren.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Donkeyshot schreef op 11 juni 2009 @ 20:11:

Er staat me nog iets bij van een forummer die kwam melden dat zijn hond de kat van de buren doormidden had gebeten. Eigen schuld vond hij want hij had de buren gewaarschuwd.

Ja, dat kwam bij mij ook al vaag naar boven dat verhaal.

(Kwam alleen nog net niet door m'n korsakov-nevel heen, nu jij het zegt staat t me ineens weer helder voor de geest.)
quote:adsum schreef op 11 juni 2009 @ 20:50:

een zolderkamer is echt niet hoog hoor. Gewoon een dakkapel.

Ja maar dan nog, dan moet er toch een schuurtje bij het huis aanzitten anders komt die kat er toch niet? Of ben ik nu zo dom?

Om on topic te blijven, ik vind als je katten hebt er ook zelf verantwoordelijk voor bent. Een kat van mij was een keer bij de buren naar binnen gegaan. Later komt de buurvrouw met een oppas hond binnen en mijn kat schrok zich wezenloos. De kat rende naar boven en de hond er achteraan. Ik had mijn achterdeur open en dacht al van wat hebben de buren een lawaai. Maar goed even later de buurvrouw bij mij aan de bel omdat mijn kat bij haar op zolder onder een bed was gekropen en er niet meer onder weg durfde te komen. Dat lawaai was een suikerpot in de keuken die kapot was gevallen. Natuurlijk heb ik alles vergoed en de buurvrouw een bloemetje gekocht. Maar zij was er niet boos om hoor!!

Zoals die man van TO ook reageert, dan reageer jezelf ook direkt al afwijzend. Als je gewoon normaal een gesprek aangaat kun je samen een oplossing zoeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven