Burenruzie door kat

11-06-2009 14:05 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee schatten van katten, tikje brutaal, en daar komt dit probleem dus eigenlijk ook vandaan.

Zo'n twee weken geleden stond er een onbekende man, die onze achterbuurman bleek te zijn, voor de deur. Hij begon te schelden, vloeken en dreigen. Wat bleek.. onze kat was bij hem door het slaapkamerraam geklommen, en lag daar lekker op het bed te slapen. Nou snap ik dat dat niet leuk is, we hebben zelf ook regelmatig vreemde katten binnen gehad, en hebben dus de ramen niet meer wijd open. De buurman verwacht van ons dat we de kat aan een lijntje doen, of binnen houden.. anders 'slacht hij m af'.

Gister was hij er weer. Begon weer te schelden, probeerde binnen te komen, en toen wij snel de deur dicht gooiden spuugde hij nog even tegen de ramen.

Wat moet ik hier mee doen? Ik heb de politie gebeld, maar die kunnen nog niks doen.

Ik voel me behoorlijk bedreigd. Communiceren met hem is eigenlijk ook onmogelijk door zijn gescheld, je komt er niet tussen.

Heeft er misschien iemand ervaring met dit soort dingen? Staan we in ons recht (klinkt wat raar)? Of moet ik echt mn kat binnen gaan houden of aan een lijntje doen?
quote:lilyana schreef op 03 april 2013 @ 17:25:

Grappig dat gezeur van die mensen die roepen dat dit een oude topic is,maar ze reageren er wel op!

vrouwtje89,laat je katten lekker op het balkon,daar hebben ze ook frisse lucht en je bent af van het gezeur van de buren. Katten wennen heus wel binnen hoor!Ik heb geen katten hoor
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Ja, euh (bij voorbaat vast dat schaamrood want já, ik bén er fel in, ter herrinnering, ik ben diegene die "expres (ja hoor, maar niet heus) chloor over katten kiepert )

Waar halen sommigen het lef vandaan om te opperen dat die (schandalige) buurman al dan niet op kosten van TO maatregelen moet nemen om andermans "huis"dier uit zijn eigen huis te weren???????????????????? Kolére.

Draai het eens om, hoe zouden die kattenhouders het vinden als wij hondenbezitters elke dag in hun tuin onze viervoeters zouden deponeren en die maar naar hartelust daar laten schijten, krabben en vernielen? Wédden dat zo ongeveer meteen de politie gebeld wordt?

Nee, één drol op straat van een hond waarvan de (dan ook aso) baas de boel niet opruimt en de wereld is te klein.

Het moet niet gekker worden....

Overigens is het chippen van een hond vanaf deze week verplicht, laten ze het chippen van katten ook maar verplichten, kunnen wij trotse tuinbezitters ook eens onze schade verhalen bij de baas van de sloop- graaf en -schijtfabriek.

(zo, en nu ben ik toch best braaf en netjes gebleven )

Overigens wil ik met klem even de schijn weghalen dat ik per defenitie een gloeiende hekel aan katten heb, dat heb ik nl niet en is dus pertinent niet waar. Maar die tuinvernielers en vogeltjesvreters, daar heb ik niks mee en ja, ik lig op de loer als "mijn" babymeesjes moeten uitvliegen en zo'n rover ligt op de loer, die jaag ik met klem en desnoods de dodelijke schrik weg, inclusief de eksters en de vlaamsche gaaien welke ook azen op "mijn" babies dus ik discimineer bepaal niet in deze.

Zit ook vaak zat op mijn knietjes op straat met een kat te kroelen (met vaak als dank nogal wat halen over handen en armen...) en ja, ik bel ook terstond de dierenambu als ik een verwaarloosde kat zie lopen en als er alwéér een kat op de dijk achter mijn huis is aangereden draai ik niet mijn hoofd om maar schiet, voor zover ueberhaupt nog mogelijk, te hulp. Want och, tjonge, wat ben ik toch een kattenhater

Maar in MIJN tuin en MIJN huis ben IK de baas en niet zo'n geval wat niets maar dan ook helemaal niets hier te zoeken heeft. Punt.
Alles wat hierboven Thaorchid schrijft, zo ervaar ik het ook.
Gaan we nou in 3 topics dezelfde discussie gevoerd worden, dezelfde argumenten neerzetten en het met dezelfde mensen eens zijn?
quote:Splinter_ schreef op 04 april 2013 @ 19:12:

Gaan we nou in 3 topics dezelfde discussie gevoerd worden, dezelfde argumenten neerzetten en het met dezelfde mensen eens zijn?

Ctrl c Ctrl v

quote:Splinter_ schreef op 04 april 2013 @ 19:12:

Welnee joh, er volgen vast nog wel een topic of 9 in deze

Minstens!

Het is nét het TrosRadarforum met minstens 2-7 keer per dag de vraag of de winkel wel een tegoedbon mag geven ipv geld terug en wat-zijn-mijn-rechten

Recht van de winkel snappen: ben je helemaal mál,eigen plicht begrijpen: ho maar want: het-is-altijd-de-schuld-van-de-ander

Even vergelijkbaar topic zoeken teneinde niet wéér een zelfde topic aan te maken: ho maar
topic is 4 jaar oud wtf!!!
.
quote:-no-nick- schreef op 04 april 2013 @ 23:05:

.Wat wilde je zeggen meid? Smijt het er maar uit hoor
Schrijft hier nou werkelijk iemand dat ze chloor over katten kiepert?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jezus, wie upt dit nou, terwijl er iedere week soortgelijke topics worden geipend.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 04 april 2013 @ 23:11:

Schrijft hier nou werkelijk iemand dat ze chloor over katten kiepert?Echt???
quote:thaorchid schreef op 04 april 2013 @ 23:11:

[...]

Wat wilde je zeggen meid? Smijt het er maar uit hoor joh 4 oud topic nahnah
dan laat maar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven