Burenruzie door kat

11-06-2009 14:05 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben twee schatten van katten, tikje brutaal, en daar komt dit probleem dus eigenlijk ook vandaan.

Zo'n twee weken geleden stond er een onbekende man, die onze achterbuurman bleek te zijn, voor de deur. Hij begon te schelden, vloeken en dreigen. Wat bleek.. onze kat was bij hem door het slaapkamerraam geklommen, en lag daar lekker op het bed te slapen. Nou snap ik dat dat niet leuk is, we hebben zelf ook regelmatig vreemde katten binnen gehad, en hebben dus de ramen niet meer wijd open. De buurman verwacht van ons dat we de kat aan een lijntje doen, of binnen houden.. anders 'slacht hij m af'.

Gister was hij er weer. Begon weer te schelden, probeerde binnen te komen, en toen wij snel de deur dicht gooiden spuugde hij nog even tegen de ramen.

Wat moet ik hier mee doen? Ik heb de politie gebeld, maar die kunnen nog niks doen.

Ik voel me behoorlijk bedreigd. Communiceren met hem is eigenlijk ook onmogelijk door zijn gescheld, je komt er niet tussen.

Heeft er misschien iemand ervaring met dit soort dingen? Staan we in ons recht (klinkt wat raar)? Of moet ik echt mn kat binnen gaan houden of aan een lijntje doen?
quote:RosieRo schreef op 11 juni 2009 @ 18:50:

[...]

tante hysterica, lees jij wel?

alles al geprobeerd stond er, en nee, mijn kinderen zijn geen honden, stupide vergelijking.

die schokband, of het asiel, wat is diervriendelijker denk je?

slechte opvoeding, tja, geen idee, als je had gelezen zag je dat het een ADOPTIEhond is he?

als een hond af en toe blaft, okee, maar wil jij dan naast me komen wonen, gooi ik de blafband weg, okay?

kortom je kan je misplaatste dierenliefde wel zo van de daken schreeuwen maar een stroomcorrectie is in dit geval gewoon een prima oplossing. En die feromonen die jij noemt, hahahaha. Cute.

Was ook niet persoonlijk tegen jouw hoor,

vind het gewoon erg zielig.

Maar als jij vind dat dat de beste oplossing is moet je het doen.

Ik vind het zielig.

En nee, zeker niet je hond terug naar het asiel doen, kom niet naast je wonen heb net een huis gekocht, maar toch bedankt voor het aanbod.

O, en die feromonen, ken veel voorbeelden waar het bij helpt. Jammer dat dat bij jou niet zo is.
Sja, en daarom zitten de asiels zo vol he. Mensen worden steeds intoleranter. Dieren horen bij de aarde, net zoveel als mensen, maar je mag er vooral geen last van hebben.

Als ik last heb van de kinderen van de buren, want die bezorgen nogal es overlast, zeg ik toch ook niet dat ze naar het weeshuis moeten.
quote:Prima69 schreef op 12 juni 2009 @ 12:03:

[...]

Voor als de buurman agressieve neigingen krijgt ja Ehm, die heeft hij al! Maar TO mag mijn kat lenen waarop die avatar van mij gebaseerd is. Ik heb namelijk een felle (nel) lapjeskat die niet zo gek is met honden en die waarschijnlijk heel erg graag zo bezig zou zijn als mijn katten avatar.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 12 juni 2009 @ 12:29:

Hij geloofde er niks van. We hadden meer katten en 1 daarvan had geprobeerd binnen te komen bij hem. Tja, wat moet je daar dan mee he?Niks. Dat is praten tegen iemand die toch niet wil luisteren. Verwijs hem de volgende keer fijntjes door naar andere buren en straat bewoners. Die van jullie zaten binnen, het zijn er maar twee, punt uit!
quote:[message=3374687,noline]wzk schreef op 12 juni 2009

Om eerlijk te zijn vind ik het geen excuus dat je in een buurt woont met veel katten. Ik woon ook in een buurt met veel katten, ben zelf dol op katten maar vind het ook irritant als ik de drollen van andermans katten moet opruimen of als andere katten aan onze houten tuinmeubels krabben.

Als je een huisdier neemt moet je - in mijn ogen - ook de volle verantwoording ervoor nemen en niet iemand anders overlast geven. Dat niemand er wat van zegt wil niet zeggen dat niemand er last van heeft. En wie weet welke kat van wie is in zo'n kattenrijke buurt.

Dat mag jij vinden. Vind ik prima maar zolang ik geen enkele klacht of wanklank over mijn katten krijg, zal het me aan de reet roesten hoor. En de mensen weten echt wel welke katten van mij zijn. Het schept namelijk een band met andere mensen als je kattenliefhebber bent. In een katten rijke buurt is het geven en nemen. Andermans katten vreten bij mij de bakken leeg en een van mijn katten woont half bij de buurvrouw. Zolang dat allemaal pais en vree verloopt, gun ik mijn dieren alle vrijheid. En ook andermans katten.
quote:PolletjePiekhaar schreef op 11 juni 2009 @ 14:11:

Ja, helaas zijn we ook tot die conclusie gekomen.. Maar hoe hou ik mn kat daar vandaag? :( Binnen houden lukt gewoon niet, ze plast het hele huis onder en krapt het behang stuk..Ik snap heel goed dat je buurman dat dus niet in zijn huis wilt hebben.
Madhe, dat komt m.i. enkel omdat het beest de deur niet uit mag. Dit is uit protest. Bij de buurman kan het dier gewoon door het raam naar binnen en dus ook weer naar buiten als ze klaar is met slapen. Ik denk eerder dat buurman geen dieren op zijn slaapkamer wil. Misschien vanwege allergie of omdat hij gewoon die haren niet wil op zijn bed.

Of misschien doen meerdere katten dat op het bed slapen daar en zijn ze nu onderling bezig dit nieuwe territorium af te bakenen waardoor er af en toe gesproeid wordt?
woon sinds een jaar in een huis met tuin en heb 3 katten.

nu had ik vandaag weer es een aanvaring met de buurvrouw die klaagt dat de katten in haar tuin graven en bij haar naar binnen lopen (haar man heeft astma, en ze maken het huis vies enz.)

nu kan ik me er niks van aan trekken, maar als zij er echt last van hebben dan kan ik dat niet maken (en ik heb geen zin in gezeik )

nu heb ik boven ook nog een vrij groot balkon, met daarvoor ook nog wat ruimte (das een stuk met alleen maar grint, maar het is beter dan niks) daar heb ik ook een luikje want dat paste niet in de beneden deur. naar buiten kunnen ze dus evengoed wel als ik ze niet meer in de achtertuin laat.

alleen die ruimte vinden ze wel heel erg prettig, en ik vraag me dus af of het niet zielig is..... en bovendien snappen ze het ook niet helemaal dat ze niet meer in de achtertuin mogen, maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn.

wat denken de andere kattenkenners? schijt aan de buren of schijt aan de katten??

oww en bovendien, 1 van mijn katten heeft uitgevonden om ergens in de buurt een vijver leeg te vissen. hij is al met 4 vissen thuisgekomen (en 3 vogels en 1 muis )
Oei lastig! Mijn kat is echt een buitenkat, dus die zou ik niet binnen kunnen houden. Maar schijt aan de buurvrouw, nee, dat zeker niet. Ik hoop niet dat ik ooit voor dit probleem kom te staan, want ik zou het echt niet weten.

Je kan niet voorkomen dat ze in de tuin van de buurvrouw komen, met gaas ozo, of een andere schutting?
Buurman schiet kat dood vanwege insluipen
ja, was het toevallig een rood-bruine kat? in woudrinchem (sp?) ?
Er bestaat een apparaatje dat een bepaald geluid uitzend waar poezebeesten niet van houden. Je zou je buurman kunnen aanbieden om op jouw kosten zo'n ding aan te schaffen.

Een andere methode is om horgaas te spannen voor het raam, dat is een stuk goedkoper en helpt ook tegen vliegen en muggen.

En ik heb zelf 4 katten en die mogen niet op ons bed slapen. Dus de kat van een ander mag dat ook niet.
De politie kan nog niks doen? Wat een onzin, een wijkagent kan best even een praatje maken met de beste man. Spugen tegen je raam en proberen binnen te komen zijn geen kleinigheidjes vind ik.
Oh, en geef de buurman een supersoaker. Komt die kat gegarandeerd niet meer bij hem binnen. (wat een sukkel zeg, eerlijk: ik zou gewoon ook gaan dreigen, wat denk ie wel niet, maar ja, dat zou ík doen....)
Volgens mij is het al een paar keer voorgesteld, maar kan je je kat niet aan een lange lijn doen in de tuin? Dan is het beestje alsnog lekker buiten, kan het de gehele tuin door lopen en rennen en heb jij geen last meer van je achterbuurman!

Succes ermee!

Groetjes
quote:Liv schreef op 16 augustus 2009 @ 15:59:

De politie kan nog niks doen? Wat een onzin, een wijkagent kan best even een praatje maken met de beste man. Spugen tegen je raam en proberen binnen te komen zijn geen kleinigheidjes vind ik.Het is inderdaad niet fraai, maar als andermans kat bij hem binnenkomt om de boel daar onder te zeiken en het dan nog verdomd om die kat voortaan in eigen huis/tuin te houden, dan kan ik me wel voorstellen dat ie doordraait. Vandaag of morgen draait ie die kat de nek om als je je huisdieren op andermans terrein blijft laten rondlopen.
Een lange lijn is niet zo veilig; deze kan om zijn nek draaien en dan wurgt de kat zichzelf.
Waarom laten mensen hun kat toch buiten lopen? Houdt je beestje binnen en je hebt ook geen problemen met kwaadaardige buren. Je laat je katje nog steeds buiten ,ondanks het dreigement van de buurman,want hij plast alles onder. Wat heb je nou liever,een kat die plast of een dode kat,want die buurman is vast tot alles in staat?

Waarom plast je kat trouwens binnen,heeft hij dan geen bak of laat je hem alles buiten doen? Laat je kat nooit meer buiten,tenzij je hem uitlaat aan een tuigje met een lijn,en dat plassen binnen leert hij vanzelf af met een grote schone bak en anders maar af en toe een plasje ruimen,dat hoort er nou eenmaal bij.
Eh...je bent 4 jaar te laat...
Ik vraag me altijd af hoe iemand zo per ongeluk op een sterk verouderd topic reageert en 'm daarmee omhoog haalt. Als je op de eeste pagina's kijkt kom je ze niet tegen en als je zoekt op een onderwerp is het niet meer per ongeluk toch?
Oud topic.
quote:DesperateHousewive schreef op 19 juni 2009 @ 16:41:

woon sinds een jaar in een huis met tuin en heb 3 katten.

nu had ik vandaag weer es een aanvaring met de buurvrouw die klaagt dat de katten in haar tuin graven en bij haar naar binnen lopen (haar man heeft astma, en ze maken het huis vies enz.)

nu kan ik me er niks van aan trekken, maar als zij er echt last van hebben dan kan ik dat niet maken (en ik heb geen zin in gezeik )

nu heb ik boven ook nog een vrij groot balkon, met daarvoor ook nog wat ruimte (das een stuk met alleen maar grint, maar het is beter dan niks) daar heb ik ook een luikje want dat paste niet in de beneden deur. naar buiten kunnen ze dus evengoed wel als ik ze niet meer in de achtertuin laat.

alleen die ruimte vinden ze wel heel erg prettig, en ik vraag me dus af of het niet zielig is..... en bovendien snappen ze het ook niet helemaal dat ze niet meer in de achtertuin mogen, maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn.

wat denken de andere kattenkenners? schijt aan de buren of schijt aan de katten??

oww en bovendien, 1 van mijn katten heeft uitgevonden om ergens in de buurt een vijver leeg te vissen. hij is al met 4 vissen thuisgekomen (en 3 vogels en 1 muis )En daar moet je trots op zijn??
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Verwacht je hier nou nog een reactie op?

Dat bericht is van 2009.
Grappig dat gezeur van die mensen die roepen dat dit een oude topic is,maar ze reageren er wel op!

vrouwtje89,laat je katten lekker op het balkon,daar hebben ze ook frisse lucht en je bent af van het gezeur van de buren. Katten wennen heus wel binnen hoor!
Grappig dat je wel door hebt dat mensen erop wijzen dat het een oud topic is maar dat je dan niet door hebt dat het niet vrouwtje89 is die gezeur met haar buren had - in 2009. Misschien heeft ze wel een balkon? :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven