Burenruzie, wat te doen?

13-01-2013 16:30 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een flat en boven mij woont een man samen met zijn vriendin. In het begin hoorde ik weinig geluid van ze, van andere buren hoorde ik wel dat ze overdag nogal luidruchtige sex hadden. Maar ik ben dan niet thuis dus hoorde ik dit ook niet.

Sinds een maand hebben ze echter ruzie. En dan bedoel ik echt hele heftige ruzie. De flat waarin ik woon is goed geïsoleerd tegen geluid. Maar ze schreeuwen zo hard dat ik hier s nachtslot wakker van word. De eerste paar keer dat ze ruzie hadden was dit aan het begin van de avond. Sinds kort maken ze echter ook snachts ruzie waarbij de bovenbuurman de buurvrouw echt voor van alles uitmaakt. Laatst liep het compleet uit de hand en hoorde ik de bovenbuurvrouw roepen 'blijf van me af, laat me los' en meer van dat soort dingen. Vervolgens hoorde ik heel wat gestommel en geschreeuw/gehuil. Voordat ik besefte wat er gebeurde was de bovenbuurvrouw al de galerij op gezet.

Ik weet niet zo heel goed wat ik hier mee aan moet. Ik ken de bovenburen eigenlijk niet, en ik heb ook niet zo'n zin om bij mijn bovenbuurman aan te bellen. Hij komt om het subtiel te zeggen niet zo vriendelijk over.

Wat kan ik het beste doen? De woningbouwvereniging bellen of toch proberen de buurman aan te spreken? Voor de duidelijkheid de volgende keer dat ik weer denk dat hij mijn bovenbuurvrouw in elkaar timmert bel ik uiteraard de politie.
Ik denk dat je laatste zin eigenlijk het allerbeste is om te doen. En praat eens met de buurvrouw, niet met de man. Gewoon een praatje en dat het gehorig is. Informeer eens bij de politie dat je dit hoort en wat het beste is om te doen. Stel deze vraag ook bij de woningbouwvereniging. Succes, lijkt me geen pretje!
Woningbouw, je kan moeilijk gaan aanbellen met de vraag; kan je je vrouw iets zachter in elkaar slaan.

Woningbouw kan zo een dossier opbouwen. Iemand die zijn vrouw zo behandeld luistert echt niet naar jou/rede.
Ik zou samen met de woningbouwvereniniging, de wijkagent kijken of er een gesprek kan komen. Zeker omdat als je alleen naar de buren gaat ik vrees dat het probleem mishandelen niet over zal gaan. Een wijkagent kan daar meer in betekenen.

Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oké, een beetje wat mijn gevoel dus ook al zei, niet bij de bovenbuurman aanbellen. Helaas komt de bovenbuurvrouw weinig buiten op de tijden dat ik thuis ben. Ik kan dus niet een praatje met haar maken. De wijkagent is wel een goede om in te schakelen.
Dubbel
Er is toch ook een meldpunt huiselijk geweld. Misschien kan je daar heen bellen en kunnen ze je verder helpen/contact opnemen met de bovenburen om hulp aan te bieden.
Bel eens bij hun buren aan,misschien kunnen jullie samen iets doen?
Hier het telefoonnummer en een "what to do" voor huiselijk geweld!

http://www.rijksoverheid. ... bij-huiselijk-geweld.html
'Ik heb last van het geschreeuw hier. Jullie houden me wakker. Wanneer dat door blijft gaan bel ik de politie'.
@ladytruckster hun buurvrouw is ernstig ziek, dus die val ik daar liever niet mee lastig.

Ik ga die site van de overheid eens doorlezen
Het is overlast en dus de politie bellen en melden dat je huiselijk geweld geluiden lijkt te horen. En tip de rest van de portiek anders ook want hoe vaker er gebeld wordt hoe beter het is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als het inderdaad zo uit de hand loopt zou ik zonder pardon de politie bellen. Zelf heb ik in een eerder appartement ook zulke buren gehad en op de heftige momenten werd er altijd adequaat op gereageerd door de politie. Straks slaan ze elkaar de hersens in ofzo...
Wat gebeurde er toen de bovenbuurvrouw op de galerij stond en hoe weet je dat, TO?
@roodpaars ik hoorde ze door de gang stommelen en daarna hoorde ik haar huilen op de galerij. Ik wilde haar opwachten in het trappenhuis maar ze ging met de lift en werd opgehaald door een vriendin. Daarna hoorde ik ze een week niet meer. Maar afgelopen nacht was het weer raak.
quote:madamecannibale schreef op 13 januari 2013 @ 16:55:

@ladytruckster hun buurvrouw is ernstig ziek, dus die val ik daar liever niet mee lastig.

Ik ga die site van de overheid eens doorlezen

Kan je nagaan hoe angstig het voor haar moet zijn.

En verdere galerij bewoners?
Tsja, ik had ook een vriendin die volledig door het lint kon gaan. Het duurde toch nog maanden voordat we afscheid van elkaar namen. Maanden later sprak ik de boven-buurvrouw, en die zei dat ze zich afvroeg wat we elkaar aandeden...

Ik zou niet te snel conclusies trekken over huiselijk geweld. Ten eerste, je weet niet wat er precies speelt. Ten tweede, het zal toch haar beslissing moeten zijn om uit de relatie te stappen.
@monsterpinguin, ik wil ook niet te snel conclusies trekken. En me ook niet met hun ruzie bemoeien eigenlijk. Tenzij ik uiteraard denk dat 1 van de 2 echt gevaar loopt. Maar ik wil wel s nachts kunnen slapen. Politie bellen voor een 'normale' ruzie wil ik niet doen, maar ik kan hem ook lastig zelf aanspreken.
Als ik last zou hebben van herrie (wat dan ook), dan zou ik daar iets mee gaan doen (aanbellen, briefje in de brievenbus, politie, woningbouwvereniging), maar ik zou heel ver wegblijven van de ruzie tussen het stel.
quote:madamecannibale schreef op 13 januari 2013 @ 17:36:

Maar ik wil wel s nachts kunnen slapen. Politie bellen voor een 'normale' ruzie wil ik niet doen, maar ik kan hem ook lastig zelf aanspreken.

Als je je bedreigd voelt, is aanspreken niet echt een optie. Maar ik vermoed dat de andere opties niet gaan helpen (briefje in de deur, enz.). Misschien met de andere boven/onder-buren praten en gezamenlijk actie ondernemen?

Lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven