C1000, en andere ergerniswinkels
donderdag 20 december 2012 om 15:31
De dichtsbijzijnde super hier is een C1000 en omdat het regende en ik naar de apotheek ernaast moest, ben ik er toch maar heen gegaan, normaal ga ik naar de Albert Heijn en de Lidl.
Ligt het nu aan mij, of is het gewoon geen fijne supermarkt?
De rij bij de kassa is altijd best lang, ook 's ochtends, ze gooien dan geen extra kassa open. De indeling is ook niet logisch, kan echt veel dingen niet vinden, terwijl ik dat in andere supers waar ik niet vaak kom bijna nooit heb. Als ik het dan iemand wil vragen, ben ik altijd heel lang op zoek naar een vakkenvuller. De vestiging is niet erg klein, maar ze hebben geen suikervrij assortiment. De goede aanbiedingen zijn bijna altijd op: 'vanmiddag komt er wel weer een zending, maar ik kan u nu al zeggen dat er heel weinig van de aanbieding die u zoekt bij zit. Dus ik zou het er niet op wagen'
En wilde ik mezelf verwennen met een lekkere banketstaaf (kon ik overigens ook niet vinden), valt ie eigenlijk best tegen ook nog.
Ik fiets/rij dus vaak om, om naar een andere super te gaan. Ik kan me dan ook eigenlijk niet voorstellen dat iemand specifiek naar de C1000 zou rijden als een andere super dichterbij is. Heb het gevoel dat mensen erheen gaan om dat deze super nu eenmaal het dichtst bij is.
Ligt het aan mij, of zijn er meer die de C1000 niet fijn vinden? Of een andere winkel misschien?
Ligt het nu aan mij, of is het gewoon geen fijne supermarkt?
De rij bij de kassa is altijd best lang, ook 's ochtends, ze gooien dan geen extra kassa open. De indeling is ook niet logisch, kan echt veel dingen niet vinden, terwijl ik dat in andere supers waar ik niet vaak kom bijna nooit heb. Als ik het dan iemand wil vragen, ben ik altijd heel lang op zoek naar een vakkenvuller. De vestiging is niet erg klein, maar ze hebben geen suikervrij assortiment. De goede aanbiedingen zijn bijna altijd op: 'vanmiddag komt er wel weer een zending, maar ik kan u nu al zeggen dat er heel weinig van de aanbieding die u zoekt bij zit. Dus ik zou het er niet op wagen'
En wilde ik mezelf verwennen met een lekkere banketstaaf (kon ik overigens ook niet vinden), valt ie eigenlijk best tegen ook nog.
Ik fiets/rij dus vaak om, om naar een andere super te gaan. Ik kan me dan ook eigenlijk niet voorstellen dat iemand specifiek naar de C1000 zou rijden als een andere super dichterbij is. Heb het gevoel dat mensen erheen gaan om dat deze super nu eenmaal het dichtst bij is.
Ligt het aan mij, of zijn er meer die de C1000 niet fijn vinden? Of een andere winkel misschien?
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
donderdag 20 december 2012 om 16:46
quote:mitsig schreef op 20 december 2012 @ 16:38:
Ik vind de verschillen tussen verschillende filialen van de C1000, Aldi en Lidl heel groot. Personeel, ruimte en sfeer spelen daar een grote rol in.
Klopt. Zo is hier in de buurt een Aldi waar heel elitair volk rondloopt, puur door de wijk waar het zit.
Had altijd een soort vooroordeel (Ma Flodder) dus ik was heel verbaasd toen ik door die Aldi liep voor het eerst.
Ik vind de verschillen tussen verschillende filialen van de C1000, Aldi en Lidl heel groot. Personeel, ruimte en sfeer spelen daar een grote rol in.
Klopt. Zo is hier in de buurt een Aldi waar heel elitair volk rondloopt, puur door de wijk waar het zit.
Had altijd een soort vooroordeel (Ma Flodder) dus ik was heel verbaasd toen ik door die Aldi liep voor het eerst.
donderdag 20 december 2012 om 16:50
Ik vind Aldi en Lidl ook niet altijd wat, die hebben gewoon de helft niet.
Ik kom sowieso liever niet in supermarkten:P
C1000 heeft inderdaad ook veel dingen niet.
Wat ik bij AH op tegen ben, dat ze laatst de melkproducenten onder druk hebben gezet dat ze 5 % minder zouden krijgen voor hun produkten.Sindsdien heb ik het niet meer zo op de appie .
Ik kom sowieso liever niet in supermarkten:P
C1000 heeft inderdaad ook veel dingen niet.
Wat ik bij AH op tegen ben, dat ze laatst de melkproducenten onder druk hebben gezet dat ze 5 % minder zouden krijgen voor hun produkten.Sindsdien heb ik het niet meer zo op de appie .
donderdag 20 december 2012 om 16:50
quote:waterplant schreef op 20 december 2012 @ 16:41:
Ik vind elke supermarkt vreselijk en haal zoveel mogelijk bij kleine winkeltjes. Ik ondersteun de middenstand ermee, ik hoef geen kilo uien te kopen als ik dat niet wil en iedereen is vriendelijker. Voor producten als w.c. papier e.d. stuif ik de AH in, koop een enorme voorraad en dat was het weer.Dat zou ik ook best willen, maar als zij open zijn, moet ik werken. En om nou mijn vrije zaterdag op te offeren om langs al die winkels te gaan, terwijl ik het in één keer bij de supermarkt kan kopen, dan is de keuze voor de supermarkt snel gemaakt.
Ik vind elke supermarkt vreselijk en haal zoveel mogelijk bij kleine winkeltjes. Ik ondersteun de middenstand ermee, ik hoef geen kilo uien te kopen als ik dat niet wil en iedereen is vriendelijker. Voor producten als w.c. papier e.d. stuif ik de AH in, koop een enorme voorraad en dat was het weer.Dat zou ik ook best willen, maar als zij open zijn, moet ik werken. En om nou mijn vrije zaterdag op te offeren om langs al die winkels te gaan, terwijl ik het in één keer bij de supermarkt kan kopen, dan is de keuze voor de supermarkt snel gemaakt.
donderdag 20 december 2012 om 16:53
donderdag 20 december 2012 om 16:53
Tussen AH's zijn er grote verschillen ook, in de ene stad jaren met grote tevredenheid mijn boodschappen gedaan, in de andere stad ben ik na een keertje of tien ervan overtuigd dat de medewerkers daar worden betaald om lelijk te doen. Erger me haast elke keer kapot en vraag ook maar niets meer.... jammer is dat. Vond de Jumbo ook altijd super qua assortiment en aardige medewerkers. Bij de Aldi ga ik alleen naar binnen als ik tijd genoeg heb en kom ik steevast weer naar buiten met rsi van het duwen van alweer een defect winkelwagentje....
Lorem Ipsum
donderdag 20 december 2012 om 16:57
Vind het ook vervelend trouwens als een winkel steeds omgebouwd wordt.
Dat het niet 10 jaar hetzelfde kan blijven dat snap ik maar iedere paar maanden alles verplaatsen hoeft van mij niet.
(Snap nu wel waarom mijn oude opaatje daar zo'n last van had. Als je moeilijk ter been bent is het echt lastig om steeds te moeten zoeken)
Dat het niet 10 jaar hetzelfde kan blijven dat snap ik maar iedere paar maanden alles verplaatsen hoeft van mij niet.
(Snap nu wel waarom mijn oude opaatje daar zo'n last van had. Als je moeilijk ter been bent is het echt lastig om steeds te moeten zoeken)
donderdag 20 december 2012 om 18:07
donderdag 20 december 2012 om 18:45
Ik ken trouwens wel een leuke Spar. Dat is een soort buurtsupertje, echt zo'n ouderwetse winkel, die nu onder Spar valt.
Kleine winkel, klein assortiment, duur. Maar wél heel overzichtelijk en zeker voor oude mensen prettig. En ook voor mensen die gewoon ff rustig willen boodschappen doen zonder de hectiek van een grote winkel.
Altijd zelfde kassiere, etc.
Kleine winkel, klein assortiment, duur. Maar wél heel overzichtelijk en zeker voor oude mensen prettig. En ook voor mensen die gewoon ff rustig willen boodschappen doen zonder de hectiek van een grote winkel.
Altijd zelfde kassiere, etc.
donderdag 20 december 2012 om 19:13
quote:Moonlight82 schreef op 20 december 2012 @ 16:57:
(Snap nu wel waarom mijn oude opaatje daar zo'n last van had. Als je moeilijk ter been bent is het echt lastig om steeds te moeten zoeken)Dat doen die sneaky bastards zodat je nog eens in een ander gangpad komt, lekkere dingen ziet en dat ook koopt.
(Snap nu wel waarom mijn oude opaatje daar zo'n last van had. Als je moeilijk ter been bent is het echt lastig om steeds te moeten zoeken)Dat doen die sneaky bastards zodat je nog eens in een ander gangpad komt, lekkere dingen ziet en dat ook koopt.
Hallo?!
vrijdag 21 december 2012 om 17:17
Ik ging vroeger wel eens naar de Jumbo, maar ben uiteindelijk toch definitief overgestapt op de AH. Dat heeft met name te maken met het assortiment vegetarische producten en vis. Is bij de AH veeeeeel lekkerder en uitgebreider, en omdat ik niet elk dubbeltje hoef om te draaien qua salaris, is de keuze dan snel gemaakt. Ik kies overigens alsnog wel vaak Euroshopper producten voor dingen waarvan de kwaliteit me niet zoveel uitmaakt (roomkaas en boterhamzakjes bijvoorbeeld). Voor andere dingen kies ik weer bewust het A-merk (coca-cola bijvoorbeeld). Maar goed, die luxe kan ik me dan weer veroorloven en ik ga voor 10 cent prijsverschil niet een kwartier omfietsen.
De AH hier is overigens prima. Ik weet precies waar alles ligt, dus ik sta elke week ook in 20 minuten weer buiten. Bovendien is hij het dichtste bij en omdat ik alles op de fiets moet doen, is dat ook wel weer een voordeel.
De AH hier is overigens prima. Ik weet precies waar alles ligt, dus ik sta elke week ook in 20 minuten weer buiten. Bovendien is hij het dichtste bij en omdat ik alles op de fiets moet doen, is dat ook wel weer een voordeel.
vrijdag 21 december 2012 om 20:17
Jumbo is gewoon de fijnste supermarkt. Heeft alles. En heeft de goedkoopste prijzen. En als jij de vierde in een rij bent, krijg je je boodschappen gratis. Dus hoef je nooit lang te wachten. Helaas zit hier NERGENS een Jumbo in de buurt. Balen. Alleen de peperdure plusmarkt waar je soms ook lang moet wachten, en de Aldi waar je sowieso lang moet wachten.
vrijdag 21 december 2012 om 20:21
Er zit hier ook een Coop, bijna naast de AH. Toch ga ik er bijna nooit heen. Het is er ook altijd heel rustig, net of iedereen gewoon bij de appie staat.
Coop, C1000 en Spar vind ik van die nietszeggende supers: wat willen ze uitstralen? Wat onderscheidt ze?
Coop, C1000 en Spar vind ik van die nietszeggende supers: wat willen ze uitstralen? Wat onderscheidt ze?
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
vrijdag 21 december 2012 om 20:30
vrijdag 21 december 2012 om 21:17
Ik vind het gezeur. De C1000 is een hartstikke goede winkel. Bijna nooit is iets op. Vriendelijk personeel. Als er iets niet goed is, krijg je een nieuwe. De rij is nooit lang, en ze roepen er redelijk snel een nieuwe kassa bij. Ze hebben een goed assortiment.
En gelukkig maar, want hier is alleen maar een C1000 op loopafstand.
En gelukkig maar, want hier is alleen maar een C1000 op loopafstand.
vrijdag 21 december 2012 om 21:34
Ik heb een C1000 trauma opgelopen vroegah. De bedrijfsleider van 'ons' filiaal was nogal paranoïde en vermoedde in iedere klant een winkeldief. Toen het nog een klein winkeltje was beperkte hij zich ertoe iedereen die hij niet vertrouwde hoogstpersoonlijk te achtervolgen (en om de een of andere duistere reden was ik altijd de sjaak), maar nadat de winkel was uitgebreid werd het nog erger. Overal hingen camera's en in ieder gangpad liep een beveiliger rond... vreselijk. Ik heb er een levenslange antipathie tegen C1000 aan overgehouden, hoe onterecht ook want die ene winkel was nou niet echt representatief tuuk .
Kortom, ik zweer bij Appie. Okee, ik loop vooral op de euroshopper, de bonusaanbiedingen en de 35%-ketsers, maar dan is het daar ook echt niet duurder dan de Jumbo of zo. Wat ik ook altijd erg fijn vind bij 'onze' Appie XL is dat er overal wat te proeven valt .
Aldi en Lidl vind ik op zich ook wel fijn, maar het probleem is dat ze er vaak de helft van mijn boodschappenlijstje niet hebben en dan eindig ik toch weer bij Appie. Plus dat ik me bij Aldi en Lidl altijd volledig te buiten ga aan dingen die ik helemaal niet nodig heb maar die daar zo lekker goedkoop zijn, zodat ik uiteindelijk toch weer veel te veel uitgeef.
Kortom, ik zweer bij Appie. Okee, ik loop vooral op de euroshopper, de bonusaanbiedingen en de 35%-ketsers, maar dan is het daar ook echt niet duurder dan de Jumbo of zo. Wat ik ook altijd erg fijn vind bij 'onze' Appie XL is dat er overal wat te proeven valt .
Aldi en Lidl vind ik op zich ook wel fijn, maar het probleem is dat ze er vaak de helft van mijn boodschappenlijstje niet hebben en dan eindig ik toch weer bij Appie. Plus dat ik me bij Aldi en Lidl altijd volledig te buiten ga aan dingen die ik helemaal niet nodig heb maar die daar zo lekker goedkoop zijn, zodat ik uiteindelijk toch weer veel te veel uitgeef.