cementlaag op tegels

08-05-2012 10:32 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, onlangs is er bij ons vloertegels geplaatst. Het zijn grijze glans tegels. Nu zit er overal doffe cementlaag op die moelijk te verwijderen is. Boenen met azijn en water helpt wel maar het is veel werk. Iemand misschien een handige en makkelijke tip? Het gaat om 75 vierkante meter...dus best een grote ruimte om elk tegel een voor een hard te boenen.
Er is een speciaal product van HG voor om cementsluier te verwijderen
Bij de praxis en vast ook andere bouwmarkten, is er ook een betaalbare variant van cementsluier verwijderaar
Zijn de tegels geplaatst door een professioneel bedrijf? Zoja, dan zou ik hun vragen om een oplossing.
de tegels zijn niet door een professioneel bedrijf geplaatst...ik heb wel gevraagd bij het bedrijf waar we de tegels hebben gekocht en die adviseren om met azijn en water schoon te maken, maar ja dan het duurt te lang....ik dacht misschien is er wel een simpele oplossing hiervoor ik ben ook bang om van die dure pruts te gebruiken...straks maak ik het nog erger en onherstelbaar..
De schade is nu al geschied. Maar wat je had moeten doen, is de sluier droog verwijderen. Dus vooral niet nat maken.

Gewoon met een ruwe (hand)doek alles los wrijven en daarna stofzuigen.

Doordat je het nat hebt gemaakt is het gaan vast koeken en dat maakt het inderdaad een enorme klus om het dan nog te verwijderen.

Overigens wel stom van het bedrijf wat de tegels gelegd heeft dat ze je dit niet vertelt hebben.
gisteren heb ik 1 tegel uitgeprobeerd...gewoon nat, met water en azijn dus en dat wil wel
Zoals eerder aangegeven, HG.

http://nl.hg.eu/products/ ... oegselsluiers_verwijderen
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven