Centraal honden topic.

09-11-2007 10:45 1353 berichten
Alle reacties Link kopieren

quote:lapin schreef op 25 mei 2008 @ 01:01:

Haha Mara, wat is een duitse trap? Er liggen wel Duitse honden op .Hahaha een duitse trap is zo'n mooie houten trap, die je heel vaak in duitse vakantiehuisjes vind
Hoera, de tuin is bijna helemaal omheind nu. Er staat al voor 3-kwart een hek omheen. Nu nog een poort, die gaat de buurman maken volgende week. Dus nog zo'n anderhalve week en ik kan de honden lekker los laten in de tuin zonder dat ik op hoef te letten.

Otto loopt de laatste paar dagen ook gewoon los naast ons mee. Hij volgt redelijk goed.

Maar het blijft een stomme pup. Vanmorgen heeft hij een schoen van me gejat en lag daar op zijn gemak op te kauwen. Die kan ik dus weggooien. Kan ik wel mooi weer een paar nieuwe kopen. Ik ben een soort van Imelda Marcos .

En hij loopt Tako de hele dag uit te dagen. Dan gaat hij piepblaffend voor hem staan tot hij reageert en dan is het feest. Dan wordt er in oren gebeten en over elkaar heen gerold. Tako heeft een mooie tactiek ontwikkeld, hij loopt Otto omver door over hem heen te springen en dan net met zijn achterpoten Otto te raken. Iedere keer prijs .

Alles goed met iedereen? En met de hondjes?
Hahaha Mac bijt momenteel ook heel veel. Hij is aan het wisselen daar zal hij vast wel last van hebben. Hij probeert altijd snel naar de gang te glippen om dan daar mijn sloffen te pakken (schijnbaar zijn die het lekkerst )

Hij daagt Jola op dezelfde manier uit alleen heeft hij eigenlijk nooit succes. Als hij het te gortig maakt krijgt ie een snauw en heeel soms wil ze een beetje met hem spelen. Dan weet ze eigenlijk niet zo goed hoe dat moet en wordt het een heel grappig spelletje.
Is een kong wat voor mac? (of heb je die al?)

lekker lapin die omheining van de tuin ! geeft de flupkes veel speel ruimte !

wat ik vanmorgen in het park had verzin je niet!

ik kom geregeld vrouw tegen met twee honden , een mechelreu ( gelukkig altijd aangelijnd ) en ze heeft altijd een klein hondje ken het ras niet. die loopt altijd los. geen problemen mee het kleine hondje blijft altijd keurig bij haar en komt in iedergeval niet op mij af.

als boedha blaft aan de lijn wil de mechel van haar ook wel een robbertje knokken. maar boed aangelijnd en die andere mechel aangelijnd heeft nooit tot problemen geleid.

vanmorgen knoopte ze haar mechel vast aan de kinderwagen en ging vervolgens rustig het andere hondje aanlijnen ...

ik ben vlug achter een heg gedoken zodat mijn hond en haar hond elkaar niet zouden zien....

Welke ontaarde moeder knoopt een mechel aan een kinderwagen dan ben je knap dom !

Molie het is inderdaad nog even spannend, de ene embryo kan ik verliezen middels een miskraam en die kan de andere embryo meenemen.

het klinkt misschien een beetje dwaas maar ik heb een heel goed gevoel over een goede afloop.

dat ik zwanger bleek had ik heel sterk het gevoel dat het er twee zouden zijn. bij de echo bleek ik gelijk te hebben

voor de tweede echo had ik heel sterk het gevoel dat het er nog eentje was en zou blijven met een hartslag.

met de tweede echo bleek ik gelijk te hebben.

en ik heb nu heel sterk het gevoel dat het wel goed komt. ik denk niet dat het in een miskraam zal aflopen. laat ik daar dan ook maar op vertrouwen. ik had immer tweemaal eerder ook gelijk.
Gut wat een muts, met die kinderwagen! Wou ze dr kind zien vliegen ofzo? Heb je er wel wat over gezegd?
Ze zal er vast niet bij stilgestaan hebben denk ik. Anders doe je dat toch niet ?? Ik zag laatst een heel handige manier van lopen met een kinderwagen en een hond. Dat vrouwtje had haar hond aan haar riem vastgemaakt waardoor ze haar beide handen vrij had. (Ik ben het maar meteen met Mac gaan oefenen.. je kunt tenslotte nooit te vroeg met iets beginnen te leren )

Mac heeft al een kong daar bijt hij wel eens op maar de nylonbone is zijn favoriet. Ik hoop maar dat hij snel wisselt. Ik zag gister avond dat hij ook eens lekker op de stoelpoot had zitten knabbelen hahaha....
Otto is al aan het wisselen. Hij is ondertussen 2 kiesjes kwijt. Hij ligt ook regelmatig te kauwen op een groot nylon bot.

Goeie tip Mararoulette, van die riem. Ga ik ook eens proberen.

Yamuna, dat geloof je toch gewoon niet......aan de kinderwagen vastmaken. Het werkt trouwens wel een beetje op mijn lachstuipen, komt waarschijnlijk omdat ik geen kinderen heb .

We hebben Tako ooit eens vastgemaakt aan zo'n grote stenen parasolpoot op een terras van een restaurant. Toen we even niet opletten stond de parasol opeens 2 meter verder .
ik heb een heel handige riem die ik vaak over mijn schouder draag "handsfree"

He, die heb ik ook, maar dan in het knalblauw. Je kan er ook 2 honden aan vastmaken. Erg handig.
Zo'n riem heb ik ook voor mac. Die doe ik als riem om zeg maar. Loopt heel makkelijk.

Over lachen gesproken. Mijn beste vriendin toen een jaar of 6 was een keer aan het fietsen met haar vader en zusje (op de driewieler). Zusje wilde de herder vasthouden terwijl ze op haar fietsje zat. Je voelt hem vast al aankomen.

Mijn beste vriendin besloot een sprintje te trekken met haar fietsje... herder er achteraan. Zusje liet niet los dus die ging er wankelend op haar driewieler achteraan. Vader in paniek STOP roepen en mijn beste vriendin snapte niet wat er aan de hand was. Tot ze haar zusje op de wankelende driewieler getrokken door de herder achter haar aan zag komen Iedereen heeft het overleeft.
Wij hebben vandaag, na 14 jaar, onze herder van 16 jaar oud moeten laten inslapen.

Je weet dat het het beste is, want ze ging geestelijk achteruit, maar wat doet het je verdriet zeg.

M'n man en ik zijn al de hele dag van streek.
wat sneu propje ! altijd zo triest om afscheid te nemen van een huisdier !

Heel veel sterkte. Ik heb nog nooit een hond hoeven laten inslapen maar aangezien ik bij het overlijden van mijn ratjes en hamsters al dagen verdrietig was lijkt het mij heel erg.
Ik heb mijn boxer moeten laten inslapen toen hij 8 was, totaal verkankerd. Kon niet meer eten en drinken vanwege een enorme tumor in zijn keel.

En dat beest bleef maar blij, stond te kwispelen van gezelligheid met zijn staartstompje op de behandeltafel, en is zo ook ten onder gegaan.....zo sneu....
Hoi,

wat een lieve reacties!

Dank je wel.

Onze hond was de laatste maanden erg aan het veranderen. Zonderde zich vaak af en was bang voor ieder geluid.

Alleen laten kon niet meer dan raakte ze compleet in paniek met sloopbuien als gevolg.

Uiteindelijk bij het alleen laten een muilkorf omgedaan maar op een of andere manier bezeerde ze zichzelf daarmee; gisteren toen we thuiskwamen zat het hele huis vol bloedspatten.

Waar het vandaan kwam weten we nog niet maar ze had zich duidelijk bezeerd.

Ook kon ze heel wazig voor zich uit staan staren en had ze evenwichtsstoornissen.

Lichamelijk en geestelijk op. Maar lopen! Niks liever dan wandelen.

Vannacht met het onweer was ze weer in complete paniek.

We hikten er al een tijdje tegenaan maar vannacht hebben we, of eigenlijk m'n man, de knoop doorgehakt.

Heel moeilijk.
Ach Propje, wat moeilijk. Ik kan wel janken als ik alleen al denk aan de dood van mijn honden. Maar ik denk dat het een juiste beslissing was.

Ik ben vanmorgen van de trap gevallen omdat ik ingehaald werd door 2 honden, links en rechts. De hufters . Tako ging meteen weer naar boven en zat schuldbewust naar beneden te kijken. En Otto kwam kwispelend naar me toe, zo van 'leuk he, doen we nog een keer'. Mijn bovenbeen is blauw, arm geschaafd en mijn grote teen knakte dubbel , maar niks gebroken. Voor de bijbehorende geluiden, kijk maar op het scheldwoorden-topic op deze pijler .
ai ai lapin !!
Tja dan heb je niets aan een gründliche Deutsche Treppe

Foei, Otto en Tako!!
yamman is vissen en de hond is mee.

yamman heeft het naar zijn zin, en de hond ook.

die word al helemaal enthousiast als hij de hengels naar de voortuin ziet gaan ...

Het is stil in huis, het regent en toch mis ik het ochtendloopje.

vannacht geslapen met mijn mobiel in mijn bed, sja geen herder bij de voordeur en geen kerel thuis ...

Een flat achter mijn huis vol dealers psychoten en ander gespuis.

Gewoonlijk als er trammalant is stap ik met de hond naar buiten en geef ik een grote bek dat t afgelopen moet zijn met de vecht en schreeuwpartijen op de flat anders bel ik de politie.

Met mijn kameraad aan mijn zijde doet niemand je wat.

maar zonder hond en alleen thuis heb ik toch zo een grote bek niet meer.

vannacht weer geschreeuw op de flat , heb het raam dicht gedaan , mijn mobiel onder mijn kussen gelegt en gaan slapen.

hmmm ben blij als ze vanmiddag alletwee weer terug zijn.
Yamuna, voelt veilig he, zo'n hond in huis. Gelukkig regent het, hoef je in ieder geval niet door de regen heen.
Ben ik ook weer eens.

Yam je zwangerschap is nog steeds wat spannend begrijp ik maar so far so good!

Ik kom net terug van een buitenlandse asielwerkvakantie. Al kon ik gister meteen weer beginnen op mijn werkplek hier

Weer een leerzame werkervaring geweest en al met al nuttig werk verricht. We zijn ook niet zonder lege handen thuisgekomen natuurlijk Al weegt t als een blok beton op de schouders wie wel en wie niet Ben me nu al aan het orienteren over de volgende asielwerkvakantie, vind t heerlijk om het te doen. Die dieren zijn zo ongelooflijk lief, onvoorstelbaar als je ziet hoe wreed er met ze om is gesprongen.

Leuk om te zien dat er zich hier steeds meer hondenliefhebbers verzamelen.
ik mis mijn hond ook even. Had slaapdienst van vrijdag op zaterdag en straks weer een, en gisteravond een bruiloft, dus de hond is lekker bij mijn ouders aan het logeren. Morgenvroeg haal ik m weer op.

Het huis begint op te schieten, volgende week gaan we over.

Van de week op de 20 weken echo was alles gelukkig goed! Wat een opluchting.

Lapin, niet leuk dat je blauwe plekken hebt, maar ik zag het wel weer helemaal voor me hahaha!
Dogcrazy, vertel eens wat meer over die asielwerkvakantie. In welk land is dat?

Molie, succes met de verhuizing.

Jemig, 20 weken alweer .

Ik heb me net weer eens pijn gedaan. Het had dit keer niets met de honden te maken. Er zijn wat werklui in de tuin bezig om een hek te plaatsen. En ze hadden draden over de weg gespannen. Dus ik ging ze net koffie brengen. Zie ik die draden niet . Dus ik zit daar op de weg met twee halflege koppen koffie in mijn handen (want natuurlijk probeer je de koffie te redden ipv jezelf), mijn knieen zijn geschaafd en mijn voet is helemaal dik met een grote rode striem erover en ik zat onder de koffie .

Het komt gewoon omdat ik al een paar dagen griep heb, alles gaat mis hier. En de honden voelen het ook aan, die nemen al een paar dagen een loopje met me, ze luisteren van geen kanten.

Alles goed met iedereen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven