chiwawa?

20-04-2010 16:47 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft er een chiwawa? Ik wil heel graag eentje hebben, maar twijfel nog.

Zijn het bewerkelijke hondjes?

wat zijn de voor- en nadelen?
Franse bulldog Stratego?
Leuke hondjes. Kun je samen met je hondje hetzelfde jurkje aan.
@ lemoos: en dan? Als dat oogje eruit popt duw je m dan weer terug?
Wat de voordelen zijn ( behalve dat ze minder schijten als een deense dog ) weet ik niet, maar een nadeel is dat ze er niet uitzien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:dangeensuus schreef op 20 april 2010 @ 17:24:

en een hond hoort geen jurk aan te hebben. Nogal logisch dat ie bijt. Zielig.

precies; brillen moeten ze op!

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Rets schreef op 20 april 2010 @ 17:42:

@ lemoos: en dan? Als dat oogje eruit popt duw je m dan weer terug?Je paniek overwinnen en dan met sla-olie voorzichtig terug duwen.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:Star schreef op 20 april 2010 @ 17:41:

Franse bulldog Stratego?Een ontzettende lieve mopshond
Ik heb een chihuahua. En het zijn de meest lieve hondjes die ik ken. Ik heb een vrouwtje. Haar karakter is super, ze is fel maar zeker wel lief. Voor iedereen eigenlijk. Ze is nu iets meer dan een jaar.

Als je er eentje neemt, zou ik aanraden zo vroeg mogelijk het beestje te laten wennen aan alles waaraan jij wilt dat hij/zij went. Want nu is het bij ons hondje al moeilijker.

en let inderdaad goed op het kopen. Ze worden nu enorm door gefokt wat de gezondheid niet altijd ten goede komt. Koop er altijd een met een stamboom bij een erkende fokker. En laat het beestje dan ook meteen nakijken door een dierenarts.

Wij hebben ons hondje nu 1 keer al moeten laten opereren. Aan de melktandjes. Dit is een veel voorkomend probleem bij deze hondjes, dat de melktandjes niet goed uitvallen waardoor ze een scheef gebit kunnen krijgen als de grote tanden doorkomen. Daarvoor hebben we er een paar moeten laten weghalen.

Nog een zwak punt bij chihuahua's zijn de knieen. Hebben ze slechte knieen, mag er geen nageslacht komen en kunnen ze problemen krijgen met het lopen later.

Als laatste erg bekende kwaal is de chihuahua reverse sneezing. Het lijkt op een soort hoesten wat door de neus heen gaat. Het klinkt heel eng, en ze doen het vaak als ze zenuwachtig zijn. Zo ook mijn hondje. In het begin deed ze het continu, nu alleen nog als ze heel erg enthousiast is. Gevaarlijk is het niet, maar het moet geen extreme vormen aan nemen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Liefs
liedje

Chihuahua

Chihua-chihuahua

Chihuahua

Chihuahua

Chihuahua

Chihuahua

Chihuahua

Oh, Chihuahua

Hij is een kleine bink, schattig en brutaal

Spreekt met zijn hondenvrienden af aan een lantaarnpaal

Kijk daar. 't is de coolste der chihuahua's. Twee kilo energie

Als hij blaft... woef woef is er altijd iets op til

Als hij blaft... woef woef zijn de andere honden stil

Hij jaagt... in kleine cirkels op zijn staart

Zo'n hondje geeft je leven pas vaart!

Een pootje hier, een pootje daar

Twee oren in de lucht en hij staat klaar

Chihuahua's dansen vrolijk door het leven

Snuffel als een hond - chihuahua

Kwispel met je kont - chihuahua

Ren achter je staart - chihuahua

Oh chihuahua

Krab eens aan je kop - chihuahua

Hef een pootje op - chihuahua

Blaf zo luid je kan - chihuahua

Oh, chihuahua

Van in Beverly Hills tot ergens diep in Mexico

Op zoek naar avontuur, chihuahua-wijfje in nood

Ja, da's een taak voor onze spring in't veld

Voor onze snuffel met een reuzenheld

Waf één... woef woef hij krabt al achter zijn oor

Waf twee... woef woef hij kauwt een botje door

Hij spitst... zijn oren, likt zijn vacht

Zo kan hij blinkend op jacht

Een pootje hier, een pootje daar

Twee oren in de lucht en hij staat klaar

Chihuahuas dansen vrolijk door het leven

Snuffel als een hond - chihuahua

Kwispel met je kont - chihuahua

Ren achter je staart - chihuahua

Oh chihuahua

Krab eens aan je kop - chihuahua

Hef een pootje op - chihuahua

Blaf zo luid je kan - chihuahua

Oh, chihuahua
Oooooooooooooh een pug Die zijn cool. Mag ook op mijn kleinmaarok-lijst
quote:Rets schreef op 20 april 2010 @ 17:42:

@ lemoos: en dan? Als dat oogje eruit popt duw je m dan weer terug?

Mijn vriendin en ik kwamen niet verder dan wat gillen. Haar man pakte koelbloedig het diertje op, pakte een vochtig gaasverbandje, en belde dierenarts. Omdat het nog een heel jong hondje was is het goed gekomen, het oogje 'werkt' nog. Bij grote opwinding houdt zij hem nu altijd een hand voor de ogen (dan sluiten de oogleden) om het te voorkomen .

Het zijn echt fragiele diertjes, ik ben daar te lomp voor. Ben blij met mijn mixterrier, formaat frans buldogje (veel steviger, maar wat kunnen ze snurken )
@stratego: heb jij dat dan al eens zelf terug moeten duwen, zo'n oogje?
@Rets, oogje terugduwen kun je beter niet zelf proberen hoor. Beste een vochtige theedoek (ooit gehoord dat melk beter is dan water, maar water kan ook geen kwaad) erop houden en met spoed naar de dierenarts! Vaak moeten namelijk om hem terug te duwen de oogleden ietsje verder opengemaakt worden. Tenzij hij echt zo gigantisch extreem is doorgefokt dat ze er met een klein zetje alweer in zitten... Maar dan heb je wel echt een slecht gefokt hondje.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
quote:lemoos schreef op 20 april 2010 @ 17:50:

@stratego: heb jij dat dan al eens zelf terug moeten duwen, zo'n oogje?

Nee, gelukkig niet, ik ben niet zo'n held

Dat was de extra informatie van mijn dierenarts

het is dat we al gegeten hebben. anders had de spaghetti op me scherm gezeten
@miepjemiep, bij reverse sneezing moet je proberen je hondje te laten slikken. Dus iets lekkers geven, of gewoon heel kort het neusje dichthouden (klinkt zieliger dan het is, maar natuurlijk niet te lang doen ) is vaak al voldoende. Maar wellicht wist je dat al.

Reverse Sneezing ontstaat namelijk doordat de huig te soepel is en hierdoor de verkeerde kant op kan klappen. Met even slikken krijg je dat weer goed.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
quote:Soezie81 schreef op 20 april 2010 @ 17:50:

@Rets, oogje terugduwen kun je beter niet zelf proberen hoor. Beste een vochtige theedoek (ooit gehoord dat melk beter is dan water, maar water kan ook geen kwaad) erop houden en met spoed naar de dierenarts! Vaak moeten namelijk om hem terug te duwen de oogleden ietsje verder opengemaakt worden. Tenzij hij echt zo gigantisch extreem is doorgefokt dat ze er met een klein zetje alweer in zitten... Maar dan heb je wel echt een slecht gefokt hondje.Oog terugduwen...... ik geloof dat ik moet overgeven
quote:stratego schreef op 20 april 2010 @ 17:53:

[...]

Nee, gelukkig niet, ik ben niet zo'n held

Dat was de extra informatie van mijn dierenarts

Ik voelde me al zo'n hysterische loser... . Ik vind het al koelbloedig als ik een teek verwijder uit het oor van mijn hond
http://www.youtube.com/watch?v=SGto08h0urc

liedje chihuahua
Ohw... ik zou echt geen hondje willen waar de ogen er van. kunnen uitvallen. Ik word al naar bij het idee.
quote:floor72 schreef op 20 april 2010 @ 18:25:

Ohw... ik zou echt geen hondje willen waar de ogen er van. kunnen uitvallen. Ik word al naar bij het idee. Je kan ook de oogjes preventief verwijderen.
quote:lunaan schreef op 20 april 2010 @ 18:29:

[...]

Je kan ook de oogjes preventief verwijderen.
quote:Soezie81 schreef op 20 april 2010 @ 17:54:

@miepjemiep, bij reverse sneezing moet je proberen je hondje te laten slikken. Dus iets lekkers geven, of gewoon heel kort het neusje dichthouden (klinkt zieliger dan het is, maar natuurlijk niet te lang doen ) is vaak al voldoende. Maar wellicht wist je dat al.

Reverse Sneezing ontstaat namelijk doordat de huig te soepel is en hierdoor de verkeerde kant op kan klappen. Met even slikken krijg je dat weer goed.Ik heb veel boeken gelezen, maar dat ben ik er niet in tegengekomen. Dankjewel!!
Ah dank voor de antwoorden.
Als je niet eens weet hoe je sjiwawa schrijft, dan heb je niet een keer onderzoek gedaan naar dit hondenras. Als je daar nu eens mee begint!! Daarna kan je vragen hoe iemand anders zo'n hondje vind.

Een hond is een levend iets en geen modeverschijnsel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven