Combimagnetron... terug gaan?

19-07-2010 21:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas (helaas) zo'n combimagnetron gekocht, ik zeg helaas omdat ik graag zo'n grote oven had gehad en een gewone magnetron. Maar geen plaats voor een oven, dus ja wat moet je dan...

In ieder geval ik heb een recept hier van het forum gebruikt met vis(filet) in de over, volgens het recept bevroren 40 minuten op 220 graden. Heb ik netjes de oven voorvervarmd, vis er 45 minuten in.

Vervolgens snij ik hem aan en wat zie ik, vis nog HELEMAAL rauw...hij alleen maar ontdooid en verder niets (er lagen groentes etc op vandaar dat ik het in eerste instantie niet kon zien.

Vervolgens nog 40(!) minuten op 240 graden gedaan, daarna was die redelijk goed...

Maar 85 minuten voor 2 visfilets???? Dat lijkt me toch niet de bedoeling?? Zal ik hiermee terug gaan?
quote:schouderklopje schreef op 20 juli 2010 @ 12:09:

Aan een combi ligt het niet. Ik heb ook een oven en magnetron in 1. En het apparaat werkt prima op beide functies.

Als er al iets mis mee is, dan is het specifiek dat apparaat of dat je 'm niet goed hebt gebruikt/ingesteld.

In ons andere huis hadden we ook een combi...maar dan een inbouw. Ook een iets duurdere versie dan deze. Maar goed daarom mag ik nog wel verwachten dat een vis gaar is in 30-45 minuten ipv een half uur :S

Ik kan echt niets vinden wat ik fout doe, ik volg precies de gebruiksaanwijzing en de simpele dingen zoals pizza en brood gaat wel redelijk goed. Dat moet er maar ietsje langer in dan 'normaal'. Maar dat vind ik geen probleem.

Ik ga morgen toch even zo'n thermometer kopen, want ik heb inmiddels al op internet gelezen dat er regelmatig ovenonderdelen kapot zijn waardoor hij niet warm genoeg wordt, ook al geeft hij wel aan dat hij op temperatuur is.

Overigens doet de magnetron en ontdooi functie het wel goed.
En mocht je 'm straks uit pure frustratie uit het raam gooien, ik heb hier nog een Sharp R-967 staan die overcompleet is, die kan je overnemen tegen een zachtgekookt prijsje. Heb nu zelf een inbouwmagnetron...
Waar woon je Sim69?

Ik ben nl op zoek naar een combi-magnetron.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven