De buren

17-06-2019 18:29 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Zoals mijn topictitel al zegt het gaat om onze buren. Wij wonen buitenaf, ons huis staat voor buitenaf vrij dicht op dat van de buren. Wij wonen in een gemengde buurt, een aantal huishoudens zijn niet christelijk (waaronder wij) en de rest is kerkelijk, van licht kerkelijk tot heel zwaar. Onze buren zijn met 5 kinderen in de leeftijd van 4 tot 19.
Al vanaf het begin klikte het niet zo leuk als met alle andere buren. We werden binnen een aantal weken al uitgenodigd voor de jaarlijkse buurt bbq, erg leuk doen we al een aantal jaren met veel plezier aan mee, wij zijn ook al een keert aan de beurt geweest om het te organiseren. De buren waar wij niet mee kunnen wonen hier al ruim 20 jaar en zijn nog nooit uitgenodigd geweest om deel te nemen aan de buurt bbq. Wij vonden dit vreemd maar hebben de houding we gaan niet roddelen of vragen stellen, het wordt vanzelf wel een keer duidelijk waarom dat zo is. Nu horen wij van alle buren dat zij geen contact hebben met onze buren, dat er wel eens wat is voorgevallen of dat het voortkomt uit hun houding. Prima kan allemaal natuurlijk.
Nu wil het volgende, een aantal jaren terug besloten de buren om een kalverschuur te willen gaan bouwen, pal achter onze kavel, het hele plan klopte van geen kanten. Zo werden er bijvoorbeeld dingen ingetekend op onze kavel, het bouwblok is veel te klein voor wat ze willen laten bouwen, we hebben te maken met een extensieveringsgebied, de stankcirkel was niet goed, de uitstoot was bijna het dubbele van wat is toegestaan, enzovoorts. Wij zaten hier niet op te wachten, dus wij hebben de plannen een aantal jaren tegen weten te houden, de buren zijn ook nooit met de plannen naar ons toegekomen of wat dan ook. Het is uiteindelijk zo ver gekomen dat we de gang naar de rechter hebben gemaakt, die heeft de goedgekeurde plannen ongeldig verklaart. Wij blij de buren niet zoals iedereen kan snappen.
Vanaf het moment dat zij weten dat wij de plannen tegen houden zijn de treiterijen begonnen. Heb de eerste jaren mijn mond gehouden, dit was helaas niet afdoende om het te stoppen, het werd alleen maar erger.
Enkele voorbeelden: uitlaat onder de brommer vandaan en dan vlakbij de schutting gas gaan geven, op de golfcar een toeter van dukes of hazard gezet en die toeter horen we op een mooie avond als je lekker buiten zit minimaal 20x voorbij komen, de sport om het deuntje voor deuntje steeds een stukje verder af te spelen is denk ik ook erg leuk.
Wij hebben paarden, als onze paarden dan 's avonds op stal staan is het erg leuk om rotzooi op het dak van de stal te gooien, paarden helemaal in paniek. Heg niet snoeien voor aan de weg zodat je geen zicht meer hebt als je de oprit uit wilt rijden en een drukke weg op moet draaien. Oud en nieuw duurt bij ons 4 weken, oudjaarsdag is een complete hel geworden de afgelopen jaren.
Nadat we meerdere keren hebben geprobeerd om te praten en afspraken te maken over bijvoorbeeld de locatie van het afgooien van vuurwerk ben je er wel een keer klaar mee. Heb toen het een en ander gezegd wat niet helemaal netjes was, zeker nadat ik de opmerking kreeg dat ze vooral van plan zijn om te doen wat zij leuk vinden en geen rekening te houden met buren, dat wij vooral maar weer moesten gaan verhuizen.
Dit alles is nog maar een klein beetje. Vorig jaar ben ik zelfs bedreigd door de buurman, ik zou oud en nieuw niet overleven en de paarden al helemaal niet. Politie heeft daar niets mee gedaan...
Vandaag loop ik naar mijn auto, stond voor ons huis geparkeerd, zij was naast de heg in de tuin aan de gang, riep erg overdreven HOI, ik heb haar aangekeken en niets terug gezegd. Na de laatste oud en nieuw is het klaar en over voor ons. Toen begon ze dat ik niet zo zuur moest doen en belachelijk deed en haalde er van alles bij wat werkelijk nergens op slaat.Na haar opmerking dat het tijd werd dat we gingen verhuizen en dat de vlag uitging als dat ging gebeuren heb ik gezegd dat als het haar niet meer beviel dat ze dan beter zelf kon gaan verhuizen, dan kon bij ons de vlag uit.
De buren zijn erg makkelijke mensen, gaan bijvoorbeeld gerust 10 dagen op vakantie en laten de hond alleen thuis achter, grote zak brokken en een emmer water erbij en de hond zoekt het maar uit. De kinderen ook echt leuk spelen kunnen ze niet met elkaar, het is standaard binnen 10 minuten gedoe wat uitloopt in geschreeuw en janken omdat ze hun zin niet krijgen. Ingrijpen doen ze niet, ook niet als je er wat van zegt. Kinderen gooien van alles over de schutting heen, speelgoed, stenen, schoenen enzovoorts, wordt ook niets van gezegd.
Ondertussen ben ik zo klaar met deze mensen, we hebben een heerlijk huis, alles wat we wensen , alleen net die buren die zo dicht op je zitten moet het zo mee gaan.
In het begin hebben we zo aan onszelf getwijfeld, ligt het aan ons? Nee we hebben nooit gedoe gehad met buren, ook niet toen we nog in een woonwijk woonden in een rijtjeshuis. Later op merkte we dan dingen dat de rest van de buurt er niet komt, dat er nooit eens kinderen van buitenaf komen spelen. Dat zet je wel tot nadenken.
Wat nu? Hoe nu verder? Wat gaat er komende oud en nieuw weer gebeuren?
Soms wil je je verlagen naar hun niveau, eens wat terug doen maar dan? Waar houdt het dan op...
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
25-08-2019 09:26
Kun je niet achterhalen van wie de grond is waar de schapen op lopen en zo achter de eigenaar van de schapen kunnen komen?
Ik weet van wie de grond is maar daar zijn de schapen weer niet van. Elke keer lopen er schapen van weer iemand anders. Soms zie ik er iemand bij maar vaak ook niet. Als ik diegene dan wel zie spreek ik ze er ook wel.op aan.
Alle reacties Link kopieren
Je zult een camera voor je deur moeten doen, maar dan wel een die ze niet zien. Dan kun je nog eens filmen wanneer ze je komen bedreigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven