De Grote December Opruiming
dinsdag 30 november 2010 om 10:28
Wie doet er mee met De Grote December Opruiming?
(Of een kleine december opruiming als je er tegenop ziet, klein woont of heel weinig tijd hebt en daardoor de neiging hebt om er dan maar niet aan te beginnen)
Wie:
- Jij
- Een heleboel andere forummers
Wat:
- Laadjes, rommelbakken en opbergkisten uitzoeken
- Boekenkast uitdunnen en eventueel sorteren
- Kledingkast opschonen
- Schoenen uitzoeken en eventueel naar de schoenmaker
- Accessoires opschonen
- Papieren uitzoeken en vernieten of bij het Oud Papier
- Foto’s verzamelen
- CD’s en DVD’s verzamelen en ordenen
- Badkamerkastjes uitmesten
- Zolder/kelder/opberghok opruimen
- Speelgoed uitzoeken en laten zoeken
- Keukenkastjes nazoeken op niet-gebruikte voorwerpen
- Koelkast nakijken op over-datum
- Computers opschonen : bureaublad, documenten, afbeeldingen, filmpjes en downloads
-
-
Waarheen:
- Batterijen inleveren bij een inleverpunt
- Niet gebruikte en over-datum medicijnen naar de apotheek
- Grof vuil naar de gemeente of klaarzetten
- Oud papier wegbrengen of klaarzetten
- Glas en Blik wegbrengen of klaarzetten
- Kapotte apparatuur wegbrengen of klaarzetten
- Nog goed bruikbare spullen naar de kringloop of op Marktplaats zetten
- Kleding naar kringloop/Leger des Heils of ander inzamelpunt
- Speelgoed kan naar een goed doel
-
Waarom:
- Zodat we allemaal met een lekker opgeruimd huis 2011 in gaan!
Wanneer:
- De hele maand december dus je hebt ruim de tijd. Of je nu een uurtje per week of een uurtje per dag tijd hebt, alle beetjes helpen! En je kunt instappen wanneer je wilt, want de maand is nog lang...
Hoe:
- Weet je niet waar je moet beginnen of heb je inspiratie nodig? Hier kun je terecht voor vragen, tips, een schop onder je kont of gewoon even lekker klagen.
- In dit openingstopic staan lijstjes om je te inspireren en deze worden in de loop der tijd ook uitgebreid.
Veel succes iedereen!
Op naar een opgeruimd nieuw jaar...!
Groetjes,
Wiz
30 DAGEN INSPIRATIE:
- Zet alvast boxen, dozen, zakken en kratten klaar voor de verschillende afvoerrichtingen (oud papier, kringloop, gemeente, batterijen et cetera)
- Kijk op de kalender wanneer de inzamelingen zijn
Dag 1. Laadjes in de woonkamer
Dag 2. Cd's en DVD's
Dag 3. Speelgoed en spelletjes uitzoeken
Dag 4. Post, papperassen en tijdschriften
Dag 5. Vrij! Sinterklaas vieren...
Dag 6. Kledingkast uitmesten.
Dag 7. Keukenkastjes uitruimen en sorteren
Dag 8. Foto's verzamelen en eventueel inplakken.
Dag 9. Computer opschonen
Dag 10. Garage opruimen
Dag 11. Kastje met de sleutels, telefoons en dergelijke opruimen
Dag 12. Voorraadkast/schoonmaakkast uitmesten
Dag 13. Bijkeuken/berging
Dag 14. Kelder en als je die niet hebt iets dat niet op dit lijstje staat
Dag 15. Boekenkast: wat kan weg en de rest sorteren
Dag 16. Kapstok: jassen, wanten, sjaals, mutsen
Dag 17. Linnenkast: dekbedovertrekken, dekens, tafellakens
Dag 18. Meterkast: wat heb je daar allemaal verstopt?
Dag 19. Slaapkamer(s): onder het bed, nachtkastje...
Dag 20. Nog meer slaapkamers
Dag 21. Toilet: tijdschriften, kastje, medicijnkastje (ook als deze niet in het toilet hangt)
Dag 22. Rondje om je huis: kapotte bloempotten, dode plantjes.
Dag 23. Auto: alles eruit, schoonmaken en weinig er weer in.
Dag 24. Wat nodig is om opgeruimd aan de Kerstdiner te kunnen beginnen.
Dag 25. Vrij, Kerst vieren!
Dag 26. Vrij, Kerst vieren!
Dag 27. Kerstversiering opbergen (als je daar al aan toe bent).
Dag 28. Wegbrengdag: glas/blik/textiel/witgoed/grof vuil/kringloop/goed doel...
Dag 29. Dingen van het decemberlijstje waar je nog niet aan toe gekomen bent.
Dag 30. Dozen met uitzoeken die je voor je uit hebt geschoven
Dag 31. Rituele verbranding van dingen waar je afscheid van wilt nemen.
Gelukkig Nieuwjaar in een opgeruimd huis!!!
(Of een kleine december opruiming als je er tegenop ziet, klein woont of heel weinig tijd hebt en daardoor de neiging hebt om er dan maar niet aan te beginnen)
Wie:
- Jij
- Een heleboel andere forummers
Wat:
- Laadjes, rommelbakken en opbergkisten uitzoeken
- Boekenkast uitdunnen en eventueel sorteren
- Kledingkast opschonen
- Schoenen uitzoeken en eventueel naar de schoenmaker
- Accessoires opschonen
- Papieren uitzoeken en vernieten of bij het Oud Papier
- Foto’s verzamelen
- CD’s en DVD’s verzamelen en ordenen
- Badkamerkastjes uitmesten
- Zolder/kelder/opberghok opruimen
- Speelgoed uitzoeken en laten zoeken
- Keukenkastjes nazoeken op niet-gebruikte voorwerpen
- Koelkast nakijken op over-datum
- Computers opschonen : bureaublad, documenten, afbeeldingen, filmpjes en downloads
-
-
Waarheen:
- Batterijen inleveren bij een inleverpunt
- Niet gebruikte en over-datum medicijnen naar de apotheek
- Grof vuil naar de gemeente of klaarzetten
- Oud papier wegbrengen of klaarzetten
- Glas en Blik wegbrengen of klaarzetten
- Kapotte apparatuur wegbrengen of klaarzetten
- Nog goed bruikbare spullen naar de kringloop of op Marktplaats zetten
- Kleding naar kringloop/Leger des Heils of ander inzamelpunt
- Speelgoed kan naar een goed doel
-
Waarom:
- Zodat we allemaal met een lekker opgeruimd huis 2011 in gaan!
Wanneer:
- De hele maand december dus je hebt ruim de tijd. Of je nu een uurtje per week of een uurtje per dag tijd hebt, alle beetjes helpen! En je kunt instappen wanneer je wilt, want de maand is nog lang...
Hoe:
- Weet je niet waar je moet beginnen of heb je inspiratie nodig? Hier kun je terecht voor vragen, tips, een schop onder je kont of gewoon even lekker klagen.
- In dit openingstopic staan lijstjes om je te inspireren en deze worden in de loop der tijd ook uitgebreid.
Veel succes iedereen!
Op naar een opgeruimd nieuw jaar...!
Groetjes,
Wiz
30 DAGEN INSPIRATIE:
- Zet alvast boxen, dozen, zakken en kratten klaar voor de verschillende afvoerrichtingen (oud papier, kringloop, gemeente, batterijen et cetera)
- Kijk op de kalender wanneer de inzamelingen zijn
Dag 1. Laadjes in de woonkamer
Dag 2. Cd's en DVD's
Dag 3. Speelgoed en spelletjes uitzoeken
Dag 4. Post, papperassen en tijdschriften
Dag 5. Vrij! Sinterklaas vieren...
Dag 6. Kledingkast uitmesten.
Dag 7. Keukenkastjes uitruimen en sorteren
Dag 8. Foto's verzamelen en eventueel inplakken.
Dag 9. Computer opschonen
Dag 10. Garage opruimen
Dag 11. Kastje met de sleutels, telefoons en dergelijke opruimen
Dag 12. Voorraadkast/schoonmaakkast uitmesten
Dag 13. Bijkeuken/berging
Dag 14. Kelder en als je die niet hebt iets dat niet op dit lijstje staat
Dag 15. Boekenkast: wat kan weg en de rest sorteren
Dag 16. Kapstok: jassen, wanten, sjaals, mutsen
Dag 17. Linnenkast: dekbedovertrekken, dekens, tafellakens
Dag 18. Meterkast: wat heb je daar allemaal verstopt?
Dag 19. Slaapkamer(s): onder het bed, nachtkastje...
Dag 20. Nog meer slaapkamers
Dag 21. Toilet: tijdschriften, kastje, medicijnkastje (ook als deze niet in het toilet hangt)
Dag 22. Rondje om je huis: kapotte bloempotten, dode plantjes.
Dag 23. Auto: alles eruit, schoonmaken en weinig er weer in.
Dag 24. Wat nodig is om opgeruimd aan de Kerstdiner te kunnen beginnen.
Dag 25. Vrij, Kerst vieren!
Dag 26. Vrij, Kerst vieren!
Dag 27. Kerstversiering opbergen (als je daar al aan toe bent).
Dag 28. Wegbrengdag: glas/blik/textiel/witgoed/grof vuil/kringloop/goed doel...
Dag 29. Dingen van het decemberlijstje waar je nog niet aan toe gekomen bent.
Dag 30. Dozen met uitzoeken die je voor je uit hebt geschoven
Dag 31. Rituele verbranding van dingen waar je afscheid van wilt nemen.
Gelukkig Nieuwjaar in een opgeruimd huis!!!
dinsdag 30 november 2010 om 10:43
quote:Biekkie schreef op 30 november 2010 @ 10:40:
Ha ik ben al begonnen!Heb heel veel uit te zoeken en te sorteren,ben nu op zolder bezig,achter de schotten...
Ik hoop dat t ook opruimt in mijn hoofd.Wow, ben je daar al helemaal! Vooral zolder opruimen moet heel verfrissend werken, want dat hangt allemaal (letterlijk) boven je en je hoofd is de zolder van je lichaam
Ha ik ben al begonnen!Heb heel veel uit te zoeken en te sorteren,ben nu op zolder bezig,achter de schotten...
Ik hoop dat t ook opruimt in mijn hoofd.Wow, ben je daar al helemaal! Vooral zolder opruimen moet heel verfrissend werken, want dat hangt allemaal (letterlijk) boven je en je hoofd is de zolder van je lichaam
dinsdag 30 november 2010 om 10:47
Oeh denk dat ik me ook maar moet aanmelden. Ik was al wel een beetje op weg.
Wat al gedaan is:
- Knutselspullen uitgezocht
- Papieren uitgezocht
- Keukenkastjes, koelkast en vriezer uitgemest en schoongemaakt
- Badkamerkastjes opgeruimd
- Kledingkasten uitgemest
Wat nog moet gebeuren:
- Speelgoed uitzoeken en evt wegbrengen/naar de schuur
- Andere rotzooibakken uitzoeken
- DVD en CD kast goed opruimen
- Vriend moet zijn bureau-kastjes opruimen
- Alle kussens van de bank wassen
- Schoenen uitzoeken
- Boekenkast
Ik hoop dat ik hier nog wat inspiratie op kan doen en af en toe en schop onder mijn kont krijg!
Wat al gedaan is:
- Knutselspullen uitgezocht
- Papieren uitgezocht
- Keukenkastjes, koelkast en vriezer uitgemest en schoongemaakt
- Badkamerkastjes opgeruimd
- Kledingkasten uitgemest
Wat nog moet gebeuren:
- Speelgoed uitzoeken en evt wegbrengen/naar de schuur
- Andere rotzooibakken uitzoeken
- DVD en CD kast goed opruimen
- Vriend moet zijn bureau-kastjes opruimen
- Alle kussens van de bank wassen
- Schoenen uitzoeken
- Boekenkast
Ik hoop dat ik hier nog wat inspiratie op kan doen en af en toe en schop onder mijn kont krijg!
dinsdag 30 november 2010 om 10:54
Oh wat een fijn initiatief!
Ik ben het hele jaar al aan het opruimen. Ons huis staat vól. En er komt geen eind aan. Dus heb ik de moed een beetje laten zakken, maar dit topic inspireert me weer. Een uurtje per dag weggooien. Heerlijk.
Manlief is echter een verzamelaar, die bewaart nog het kaarsvet van opgebrande kaarsen om er nog iets mee te doen (ligt er al minstens 15 jaar, maar Mag Niet Weg) we hebben wandcontactdozen voor hele huizenblokken. Oude spijkers en schroeven die uit meubels en muren getrokken worden worden zorgvuldig bewaard. En we zijn in het gelukkige bezit van minstens 30 adapters, 12 oliestellen en 15 theepotten (ik mocht er 13 weggooien). En nog veel meer.
Maar het voordeel is dat ik me niet snel hoef te vervelen. Om een lang verhaal kort te maken: Ik doe/lees graag mee!
Ik ben het hele jaar al aan het opruimen. Ons huis staat vól. En er komt geen eind aan. Dus heb ik de moed een beetje laten zakken, maar dit topic inspireert me weer. Een uurtje per dag weggooien. Heerlijk.
Manlief is echter een verzamelaar, die bewaart nog het kaarsvet van opgebrande kaarsen om er nog iets mee te doen (ligt er al minstens 15 jaar, maar Mag Niet Weg) we hebben wandcontactdozen voor hele huizenblokken. Oude spijkers en schroeven die uit meubels en muren getrokken worden worden zorgvuldig bewaard. En we zijn in het gelukkige bezit van minstens 30 adapters, 12 oliestellen en 15 theepotten (ik mocht er 13 weggooien). En nog veel meer.
Maar het voordeel is dat ik me niet snel hoef te vervelen. Om een lang verhaal kort te maken: Ik doe/lees graag mee!
dinsdag 30 november 2010 om 11:00
Ow wat goed, ik doe mee!
Woonkamer is altijd wel netjes (voor het oog dan, de kastjes en lades daarentegen..) Slaapkamer dochter is altijd opgeruimd, maar mijn eigen kamer, en de kamer waar de kledingkasten staan, soms denk ik, waar is die bom, die hier ontploft is?!
Tijdens de grote najaarsopruiming/schoonmaak heb ik de woonkamer wel ontdaan van alle kleine prullaria, en toegegeven, het ziet er een stuk opgeruimder uit!
Woonkamer is altijd wel netjes (voor het oog dan, de kastjes en lades daarentegen..) Slaapkamer dochter is altijd opgeruimd, maar mijn eigen kamer, en de kamer waar de kledingkasten staan, soms denk ik, waar is die bom, die hier ontploft is?!
Tijdens de grote najaarsopruiming/schoonmaak heb ik de woonkamer wel ontdaan van alle kleine prullaria, en toegegeven, het ziet er een stuk opgeruimder uit!
dinsdag 30 november 2010 om 11:03
Ik ben begonnen met mijn kledingkast! Eerst alles eruit gehaald, sorteren in winter/zomer kleding en in een 'dit mag weg'-stapel. Ik ben nu in de fase: al mijn kleren uit de kast gehaald. Ze liggen dan ook in stapeltjes op de grond.... Ziet er dus nog niet echt veel opgeruimder uit, maar dat komt straks wel!
dinsdag 30 november 2010 om 11:06
Het is soms inderdaad even doorbijten, het moet eerst erger worden voordat het beter wordt!
Ik was zelf stiekem al begonnen in de woonkamer gisteren en de eerste Marktplaatsklant staat vanmiddag al op de stoep.
Ja, mannen moeten wel een beetje meewerken. Die van mij mag al zijn troep in de garage bewaren, maar niet in huis. Gewoon afbakenen, hoor!
Ik was zelf stiekem al begonnen in de woonkamer gisteren en de eerste Marktplaatsklant staat vanmiddag al op de stoep.
Ja, mannen moeten wel een beetje meewerken. Die van mij mag al zijn troep in de garage bewaren, maar niet in huis. Gewoon afbakenen, hoor!
dinsdag 30 november 2010 om 11:09
dinsdag 30 november 2010 om 11:14
dinsdag 30 november 2010 om 11:32
quote:Olijfje_ schreef op 30 november 2010 @ 11:28:
Ik ben net verhuisd en als er dus iéts goed is voor een opgeruimd huis...maar ja, om daarom nou allemaal maar gaan te verhuizen..
Leuk topic, leuk initiatief! Succes allemaal!Ehm, ja dan neem ik aan dat je hebt opgeruimd voordat je ging verhuizen. Bij ons was het nog jaren een chaos na de verhuizing. Ik denk dat er ergens nog steeds oude verhuisdozen staan op zolder...
Ik ben net verhuisd en als er dus iéts goed is voor een opgeruimd huis...maar ja, om daarom nou allemaal maar gaan te verhuizen..
Leuk topic, leuk initiatief! Succes allemaal!Ehm, ja dan neem ik aan dat je hebt opgeruimd voordat je ging verhuizen. Bij ons was het nog jaren een chaos na de verhuizing. Ik denk dat er ergens nog steeds oude verhuisdozen staan op zolder...
dinsdag 30 november 2010 om 11:47
Wizziwik,ik ben op zolder begonnen.Daar staat t meest aan ongebruikte spullen.Kinderen zijn een paar jaar ouder,speelgoed en dvd's kunnen naar neefjes en nichtjes.
Overigens ook om andere redenen die ook met zolder in je hoofd te maken hebben.Er komen veranderingen aan(ivm meelezers ff vaag)en ik moet me erop voorbereiden...
Zoals iemand al schreef,op zich is het netjes en opgeruimd.Maar in de laden,kastjes....verschrikkelijk.Zelfs de taartkaarsjes gooi ik rustig weer in een la na gebruik terwijl ik toch nieuwe gebruik bij de volgende verjaardag.Maarja,ff snel uit t zicht...
Overigens ook om andere redenen die ook met zolder in je hoofd te maken hebben.Er komen veranderingen aan(ivm meelezers ff vaag)en ik moet me erop voorbereiden...
Zoals iemand al schreef,op zich is het netjes en opgeruimd.Maar in de laden,kastjes....verschrikkelijk.Zelfs de taartkaarsjes gooi ik rustig weer in een la na gebruik terwijl ik toch nieuwe gebruik bij de volgende verjaardag.Maarja,ff snel uit t zicht...
dinsdag 30 november 2010 om 11:49
dinsdag 30 november 2010 om 12:01
dinsdag 30 november 2010 om 12:19
quote:Noni schreef op 30 november 2010 @ 10:46:
(omg... ik heb me zelfs aangemeld bij Flylady net, kennen jullie dat?)
Ik ook, afgelopen maand... Dus ik ben al klaar met het grote opruimen....
Dus Noni: shine your sink and don't forget to swish and swipe your bathroom!
(omg... ik heb me zelfs aangemeld bij Flylady net, kennen jullie dat?)
Ik ook, afgelopen maand... Dus ik ben al klaar met het grote opruimen....
Dus Noni: shine your sink and don't forget to swish and swipe your bathroom!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor