De kat mee naar de caravan .

13-03-2011 20:21 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een jaar een poes van 6 jaar oud. Ik kreeg haar als een poes die niet naar buiten wilde. Maar dat is toch echt wel leuk zo'n balkon wat ze niet was gewend ( Ze was gewend om de hele dag in een bench te zitten . ).Ik heb een caravan bij een boerderij .Nu mijn man met pensioen is willen we er wat meer dagen achter elkaar blijven .We willen proberen of dat zij het ook leuk vind .Maar hoe zorg je dat ze in de avond terug komt?Dat ze niet weg loopt ?

Moet ik haar aan een lijn doen ?alle tips zijn welkom .
Normaal wordt aangeraden een kat op een nieuwe plek zon 6 weken binnen te houden...zou dus of aan een lijntje of alleen binnen in de caravan (geen idee hoe groot de caravanis)
Ik las CARNAVAL

Een kat kan best aan een lijn, leuk zal hij of zij het in het begin zeker niet vinden maar ook een kat kan eraan wennen. Pas wel op dat hij niet in een boom of zo kan klimmen, dan kan hij zich ophangen.
verba volant, scripta manent.
je kan haar niet los laten, want dan loopt ze weg
De eerste keer dat ik mijn kat meenam naar de caravan heb ik hem een paar uur binnenghouden, en daarna aan een lijn buiten. Binnen een uur had hij zichelf losgewurmd en was vertrokken. Echter hij kwam gewoon weer terug, en hij is niet meer aangelijnd geweest. Hij wist dus meteen waar zijn huisje was.

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met hem op een ander vakantieadres.
quote:Haley schreef op 13 maart 2011 @ 20:53:

Ik las CARNAVAL

[afbeelding]

hahaha!

On topic: een kat kun je niet op een vreemde plek loslaten. Ze zal dan in de richting van haar huis lopen en misschien wel verdwalen of erger! Ik raad je aan om voor haar een tuigje te kopen met een lange lijn en een lange pen die je in het gras kan draaien. Dan kan/is de poes niet weg!
O ja, mijn kat had inderdaad een tuigje. Hij vond het zo verschrikkelijk dat hij met niets anders bezig was dan zich los proberen te wurmen. Met succes dus.

Ik riep hem de eerste dag wel elk uur denk ik. Misschien dat dat ook geholpen heeft met z'n huis te vinden.
Jáááren lang onze katten meegenomen naar ons vakantiehuisje, en niet één is er weggelopen. Onze truc was zodra de kat uit de auto kwam los te laten lopen, al naam-roepende een blikje voer opentrekken en kat eten geven. Vooral een paar uur met kat buiten blijven en meelopen als hij ver dreigt te gaan, dan naam roepen en aaien en vervolgens mee naar binnen om de boel daar te verkennen.

Opsluiten in huisje/caravan zorgt er alleen maar voor dat de kat vrijheid wil en de caravan als iets negatiefs en onveiligs gaat zien.

Juist dán zal hij zijn 'thuis' willen zoeken.

Wij hebben zo'n 6 katten gehad en allemaal meegenomen, het ging altijd goed!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Het zelfde probleem hebben wij ook. Zijn de kinderen de deur uit en niemand wil de kat, terwijl we dat beest voor hun aangeschaft hebben omdat dat zo leuk is voor kinderen. Het is een buitenkat dus meenemen is geen optie omdat ze in een drukke stad wonen. Nu moeten we hem dus ook meenemen als we naar de camping gaan. Kat aan een lijn lijkt me ook niks. Ik lees dus mee.
een kat los laten lopen op een vreemde plek ook al paai je hem met blikvoer is echt heel slecht afvies of je moet graag van hem af willen omdat je hem hebt aangeschaft voor de kinderen zoals in het geval van Chatterly
Ze is al een halsbandje gwend met een belletje. Zodat de vogels op balkon weten dat ze er aankomt.Wat succes opleverd.Ik ga denk ik een tuigje proberen .Haar los laten lopen ik weet het niet ik denk dat de vogels en kikkers daar zo intressant zijn dat ze niet snel terug komt.Want eten uit het wild is daar genoeg te vinden .Ik denk er nog even over na want ik wil absoluut niet van haar af .In ieder geval alvast bedankt voor alle reacties .
quote:Haley schreef op 13 maart 2011 @ 20:53:

Ik las CARNAVAL

[afbeelding]Hahahaha dat had ik exact hetzelfde!
quote:meds schreef op 13 maart 2011 @ 23:36:

een kat los laten lopen op een vreemde plek ook al paai je hem met blikvoer is echt heel slecht afvies of je moet graag van hem af willen omdat je hem hebt aangeschaft voor de kinderen zoals in het geval van Chatterly

En buiten dat: je mede kampeerders willen helemaal geen kat in hun tent/caravan van een ander. Hadden zij een kat gewild, dan hadden ze er zelf wel 1 meegenomen.

Plus het risico dat je kat platgereden wordt door een medecampinggast.

Aan de lijn dus met dat beest.
machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 14-03-2011 10:48
Reden: spelfoutjes;zwaar weekend ;-)
% gewijzigd
Nope
Tot z'n laatste snik zal ik voor dat beest zorgen hoor meds

Ik vind het alleen bijzonder dat het nu ineens mijn kat is. Slik zelfs medicijnen omdat ik allergisch voor katten ben. Maar ozo zielig voor de kinderen als dat beest daarom weg zou moeten. Ik sta er straks niet van te kijken als ze een kat neemt, eentje die gewend is om binnen te zijn.
aan een tuigje met zo'n honden uitloop lijn van 3 meter ofzo. Heb ik ook 6 weken lang gedaan na een verhuizing. Ik ben wel echt meet haar gaan lopen en heb haar dus niet vast gezet ofzo, het zag er niet uit, maar werkte wel. Nu loopt ze los buiten en dat gaat prima. Veel plezier!
Zou haar idd niet los laten lopen. Misschien werkt dat bij sommige katten die dat van jongs af aan hebben meegekregen, maar jullie hebben de kat pas een jaar en toen was ze al een stuk ouder. Grote kans dat ze buiten zo leuk vindt dat ze daar dus ook blijft. Niet erg, totdat je terug naar huis gaat natuurlijk...

Wij hebben bij verhuizingen onze katten aan een lijntje gedaan. Vonden ze niet leuk, maar het ging prima. Na 4 weken ofzo hebben wij ze los gelaten en eentje is niet eens de tuin uitgegaan uiteindelijk de rest van de tijd.
Mijn moeder doet het elk jaar met de katten, waren ook geen buitenkatten en ging prima.

later kreeg ze er nog een kat bij en daar ook geen problemen me egehad.

De blinde kat loopt zelfs los op de camping.

Enne campings en boerderijen zitten vol met katten, dus een argument over buren slaat echt nergens op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven