de pakketjes van mijn buurvrouw

13-11-2012 17:35 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lieve buurvrouw, we komen niet bij elkaar over de vloer maar maken af en toe een praatje.

Ze is weinig thuis overdag, ik veel, ik werk vanuit huis.

Ze besteld veel online, omdat ze niet veel thuis is komt de bezorger altijd hier aanbellen om te vragen om het pakje aan te nemen.

Dit doe ik braaf.

Soms gebeurd dit een aantal malen per week, dan weer wat minder.

Maar aangezien ik 2 verdiepingen hoger werk, moet ik de trap afstormen om bij de voordeur te komen als er wordt aangebeld.

Ik kan vanaf boven niet zien wie het is.

Soms staat zo'n pakje hier een paar dagen, soms staan er meerdere, soms ga ik het maar zelf brengen.

Omdat soms er geen briefje in haar bus wordt gedaan.

Ondertussen begin ik me nogal te ergeren.

Elke keer naar beneden, pakjes in de gang, soms zelf moeten brengen.

Maar wat nu te doen?

Haar aanspreken of ze niet meer zoveel wil bestellen?

Geen pakjes meer aannemen?

Overdag de bel negeren en doorwerken?

Als ik zelf iets online bestel vind ik het ook fijn als een buur mijn pakje aanneem, ik wil ook best sociaal zijn, een goede buur is toch beter dan een verre vriend?

Dit doe je gewoon voor je buren toch? Of niet?

wat zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 128

Buurvrouw aanspreken (23%)
Pakjes niet meer aannemen (26%)
Bel negeren (30%)
Niets veranderen (22%)
Ik zou gewoon de bel negeren denk ik. Mocht ze dan vragen stellen: eerlijk zijn en zeggen dat je het de spuigaten vond uitlopen. Zo te horen niet meer dan terecht.
Ik zou de buurvrouw aanspreken en uitleggen dat je aan het werk bent en dat 2 trappen af dan wel erg lastig is.

Ze kan er vaak ook voor kiezen om de pakjes af te halen op een servicepunt (postkantoor o.i.d.) of in geval van Bol.com om een ander afleveradres op te geven, haar werk ofzo.

Maar het is ontzettend raar dat de bezorger geen bericht bij haar in de bus gooit. Hier wordt dat wel gedaan als er een keer een pakje bij de buren terecht komt, dan heb ik een briefje dat het bij de buren op nummer X is afgeleverd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Op de etage waar je werkt een intercom met camera installeren, zodat je kunt zien wie er voor je deur staat. Als het de postbode is en je verwacht zelf niets en hebt geen zin in pakketjes van de buren, gewoon niet laten weten dat je thuis bent.
Had ik ook met mijn overbuurvrouw... Grote pakketten met glazen potjes er in die weken bij mij in de gang stonden als ze weer eens op vakantie was. Op zich heb ik dat wel voor iemand over, maar er kon geen dank je wel vanaf. Ze snauwde zelfs dat ze al een dag thuis was. Ben ik dus mee gestopt. Ik vraag de bezorger voor wie het is, en bij Sjaan neem ik het niet aan.
quote:Molly_Bolt schreef op 13 november 2012 @ 17:39:

Had ik ook met mijn overbuurvrouw... Grote pakketten met glazen potjes er in die weken bij mij in de gang stonden als ze weer eens op vakantie was. Op zich heb ik dat wel voor iemand over, maar er kon geen dank je wel vanaf. Ze snauwde zelfs dat ze al een dag thuis was. Ben ik dus mee gestopt. Ik vraag de bezorger voor wie het is, en bij Sjaan neem ik het niet aan.

Pfft. Groot gelijk dat je voor haar geen pakketjes meer aanneemt!
@himalay, meestal gebeurd dat wel, ik vraag/zeg het ook altijd nog even tegen de bezorger, soms gaat het mis.

@Molly_Bolt, het is een lieve vrouw en ze bedankt ook altijd.

Als ik ze niet aannneem worden ze nog een keer aangeboden denk ik?

Of kan ze ze ergens ophalen?

Maar dan maak ik het haar lastig en dat vind ik weer lullig, dat is een beetje de spagaat waar ik voor m'n gevoel inzit.

Maar nu loop ik me aan haar te ergeren, dat klopt ook niet natuurlijk.
Jouw buurvrouw weet inmiddels heeeel goed dat jij toch wel thuisbent om haar pakketten aan te nemen. Daarom is het voor haar sowieso geen reden om het afleveradres te veranderen in bijv. haar werkadres, een Kiala-afhaalpunt, etc. Zo gaat het voor haar prima.

Ik zou geen pakketten meer van haar aannemen. Kijken wat er dan gebeurt. Misschien begint ze er zelf over dat ze nu haar bestellingen zelf ergens moet ophalen. Ik zou zelf zeggen dat ik of amper meer thuis werk (mocht ze naar een verklaring vissen) of de bel erafhaal als ik thuiswerk.
Hier hetzelfde. Soms 2 bezorgers per dag... post nl en selectvracht. Staat ook dagen hier in de gang. Uiteindelijk ga ik het ook zelf maar brengen. Ik zou de buurvrouw er op aanspreken dit heb ik ook eens gedaan. Toen 1,5 maand geen pakketjes meer van haar gehad en toen weer bijna elke dag. Dus het heeft weinig zin. Gewoon niet meer aannemen dus
Wij laten het gewoon op ons werk bezorgen, Daar ben ik toch meestal en als ik er neit ben is er wel iemand anders die ff de deur open doet. Lijkt me veel handiger.

Ik zou haar erop aanspreken, dat het toch wel veel is en het je uit je concentratie haalt, of ze het niet op haar werk kan laten bezorgen.
quote:flower_power_girl schreef op 13 november 2012 @ 17:45:

Hier hetzelfde. Soms 2 bezorgers per dag... post nl en selectvracht. Staat ook dagen hier in de gang. Uiteindelijk ga ik het ook zelf maar brengen. Ik zou de buurvrouw er op aanspreken dit heb ik ook eens gedaan. Toen 1,5 maand geen pakketjes meer van haar gehad en toen weer bijna elke dag. Dus het heeft weinig zin. Gewoon niet meer aannemen dus

De bij jou in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst bij TO

Ik zou het gewoon rustig aan je buurvrouw uitleggen en haar verzoeken om het zelf ergens af te halen. Want waarschijnlijk heeft zij zoiets van 'ik hoor buuf er nooit over, dus dan zal ze het wel geen probleem vinden'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben er ook mee gestopt bij een buur. Wekelijks grote pakketten. Maar er kon geen dankje vanaf. Hij zei alleen: "pakketje hier?!"

En als ik het dan gaf met een alsjeblieft zei hij alleen heel nors "Jah!"

Draaide zich om en liep weg. Daaahaaaag, ben gekke Henkie niet.

Kan je buurvrouw het niet op haar werk laten bezorgen?
Een ander inzicht. Je helpt niet alleen je buurvrouw er mee, maar ook de bezorger. De meeste zelfstandige bezorgers krijgen alleen betaald bij aflevering van het pakket. Het is dus voor hen veel fijner dat je het pakket aanneemt, dan dat ze er drie keer voor terug komen.

Dit doet niks af aan het feit dat jij het in je gang hebt staan en er voor naar beneden moet, dat weet ik.
Buuf vragen haar pakketjes voortaan op haar werk te laten bezorgen en niet meer open doen als je niemand verwacht en boven zit.
Mijn buurvrouw zei het trouwens altijd even, maar dat was 3 keer per jaar...
quote:missy_Acy schreef op 13 november 2012 @ 17:48:

En als ik het dan gaf met een alsjeblieft zei hij alleen heel nors "Jah!"

Draaide zich om en liep weg. Daaahaaaag, ben gekke Henkie niet.

Goh, vriendelijke en dankbare buurman heb je. Met zo iemand zou ik ook snel klaar zijn.
Tja ik zou ze aannemen. Vind het ook fijn als een ander dat doet.
Ik ben zo'n buurvrouw die vaak pakjes krijgt maar zelden op die tijden thuis is. Omdat ik niet mij buren wil belasten, heb ik een briefje op mijn brievenbus geplakt, met het vriendelijke verzoek aan de postbode om het pakketje bij het postkantoor af te geven, zodat ik het daar kan ophalen.

Over het algemeen werkt dit prima! (en die enkele postbode die analfabeet is, zorgt er niet voor dat mijn buren regelmatig pakjes voor me aan moeten nemen.)
Ik bestel af en toe iets online en en heb met mijn - gepensioneerde buren afgesproken - dat ik het zo plan dat het binnenkomt op mijn eigen thuiswerkdag. Mocht het later worden bezorgd, dan is dat dus ook altijd op een 'vaste' dag. Ik heb met de buren afgesproken dat ze aangeven als ze er overlast van hebben. Mocht er iets bij hun afgeleverd worden, dan let ik er op dat ik pas na een week of 2/3 weer iets bestel.

Misschien kun je met haar ook een soortgelijke afspraak maken?

De postbode kwam laatst aan mijn moeder vragen of ze een pakje voor haar buren wilde aannemen. Is ze nooit te beroerd voor. Tot ze zag dat het een Amerikaanse koelkast was. Die heeft ze toch beleefd geweigerd
Zou het echt niet meer aannemen van de buurvrouw, helemaal ook omdat ze het pakket of pakketjes soms wel dagen laat staan.

Lekker gemakkelijk.

Neem toch aan als je wat besteld, dit ook gelijk in huis wil hebben en het meteen ophaalt bij de buurvrouw, die in dit geval zo lief was om het aan te nemen.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Wij bestellen ook veel online.Wordt bij de buren bezorgd. Ik kan er ook niks aan doen dat ze komen als ik werk, is niet anders. Als mijn buren het niet prettig vinden ga ik er vanuit dat ze het niet aannemen. Doen ze dit wel is het niet mijn probleem als ze dit niet prettig vinden. Als mijn buurman zou klagen zou ik zeggen dat hij het dan niet moet aannemen, einde discussie. Ga er echt niet minder om bestellen.

Wel aannemen en vervolgens klagen vind ik zeuren om het zeuren en zou ik niet op prijs stellen.
Ik ben de buurvrouw met een briefje achter het raam naast de deur met: "bij niet thuis pakketje afleveren bij de buren van nummer 3".

Uiteraard in goed overleg met de buren vsn 3. We passen op elkaars huis als we op vakantie zijn, en ik help hen bij Nederlandse gebruiken zoals Sint Maarten, Surprises bouwen, gedichten schrijven
Ik zou het niet meer aannemen.

Ik bestel ook vaak online en ben ook heel vaak niet thuis omdat ik fulltime werk. Ik vind het helemaal niet erg als mijn buren het niet willen aan pakken en ik mijn pakketje bij het postkantoor moet ophalen. Liever zelfs want het gebeurt wel eens dat als ik mijn pakketje niet wil halen de buren weer niet thuis zijn oid.

Tegenwoordig plak ik dus ook een papiertje op de deur als ik de postbode verwacht of ze het niet bij de buren willen brengen maar rechtstreeks naar het postkantoor, maar alsnog gebeurt het wel eens dat ze het dan tóch bij de buren afleveren.
Ik zou niet vragen of ze minder bestelt, dat vind ik wel erg ver gaan. Je kunt hooguit die pakjes weigeren of niet meer opendoen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik snap niet dat pakjes uberhaupt bij de buren bezorgd mogen worden tenzij van te voren afgesproken! Je zult een buurman hebben die je spullen inpikt en de postbode stopt ook niet altijd zo'n briefje door de brievenbus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven