De tips en trucs bij kopen keuken

13-04-2016 20:14 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor ons nieuwbouwhuis gaan we dit weekend beginnen met het kijken naar keukens.

Nog nooit eerder een keuken gekocht maar wel begrepen dat het flink onderhandelen is omdat ze altijd veel te veel vragen.



Maar hoe doe je dat nu? Hoe weet ik wat wel een goede prijs is?

En als ze naar je budget vragen, vertel je dan niks?



We willen graag een keuken met goede kastjes , massief werkblad ( bij voorkeur geen hout of kunststof )apothekers kast, lades , kookplaat , afzuigkap, vaatwasser, combi oven. Waarschijnlijk losse Amerikaanse koelkast ( die hoeft niet perse binnen het budget )hoge kasten waar oa oven in moet.



Indien budget toelaat een quooker.

Keuken zo'n 3.00 x 2,70.

Hoek of parallel zijn we nog niet uit.



Tips wat we zeker wel en wat beslist niet moeten nemen zijn ook welkom.

Hebben nu een onhandige keuken die er al in zat toen wij kwamen wonen dus alles lijkt mij al vooruit gang
Alle reacties Link kopieren
Budget kan je beter niet zeggen. Ik ben gewoon keukenwinkels binnengelopen en dan in een gesprek gezegd wat ik wil hebben en dan maar kijken wat voor bedrag het wordt. Schrappen kan altijd nog.

Tip: le mans hoekkast en 1 grote spoelbak ipv 1,5 vind ik ook heel fijn

Welke omgeving woon je?
De beste tip is je nooit te laten verleiden om NU te tekenen omdat de aanbieding morgen niet meer geldig is, bla bla bla bla bla.

Altijd bij meerdere offertes opvragen en niet maar zo iets ongelezen tekenen.

Onderhandel als je hebt beslist waar je gaat kopen over de betaalvoorwaarden. Spreek af dat je van te voren niet alles al aanbetaald.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn oriëntatie vroegen ze steeds meteen mijn budget. ....lijkt mij wel moeilijk om dan niks te zeggen?



Wonen in buurt van Duitsland dus daar gaan we ook kijken. Moet je daar ook zo erg onderhandelen?



Le mans hoekkast wat is dat?
https://www.youtube.com/watch?v=EYH01cBjXuc



Dit is een Le Mans hoekkast. Vernoemd naar het Franse racecircuit.
Open deur, maar toch wordt er vaak ingetrapt: teken niets op de eerste dag. Die aanbieding "die alleen vandaag geldt" geldt volgende week ook nog wel. En zo niet, dan zijn er nog 10 andere winkels waar je een keuken kan kopen.
apothekerskast !!!
Alle reacties Link kopieren
Hier goede ervaring met Superkeukens. Daar geen spelletjes, maar redelijke prijzen waar je vervolgens nog eindeloos over kunt gaan onderhandelen. Ook goede service.

Als je dat wel leuk vindt: veel keukens worden in Duitsland gemaakt. Een kennis had de prijzen van daar aan een verkoper hier voorgelegd en kreeg toen fikse korting. Maar hoe dar precies zat weet ik niet want ik houd niet zo van die spelletjes.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Plaats je koelkast links of rechts van de aanrechtblad, dan kun je direct de gepakte spullen op het aanrechtblad zitten.

Doe de besteklade niet onder de kookplaat. Als persoon 1 dan aan het koken is, kan persoon 2 er niet goed bij als hij ondertussen de tafel wil dekken.

Neem lades.
quote:jua schreef op 13 april 2016 @ 20:20:

Bij mijn oriëntatie vroegen ze steeds meteen mijn budget. ....lijkt mij wel moeilijk om dan niks te zeggen?



Wonen in buurt van Duitsland dus daar gaan we ook kijken. Moet je daar ook zo erg onderhandelen?



Le mans hoekkast wat is dat?Hoezo moeilijk? Gewoon niet zeggen. En er kan altijd heel veel geld af, wij hebben uiteindelijk 40% eraf gepraat.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet je budget zeggen.

Gewoon kiezen wat je mooi vind, en bij bv Mandenmakers groep , kun je dan rustig 50% eraf trekken.

Als je dan nog boven je budget zit dan schrappen.
Alle reacties Link kopieren
Bizar he hoeveel er af kan. Dat calculeren ze gewoon al in in de prijs

Oplichters
quote:Rubber_Ducky schreef op 13 april 2016 @ 20:24:

Plaats je koelkast links of rechts van de aanrechtblad, dan kun je direct de gepakte spullen op het aanrechtblad zitten.

Doe de besteklade niet onder de kookplaat. Als persoon 1 dan aan het koken is, kan persoon 2 er niet goed bij als hij ondertussen de tafel wil dekken.

Neem lades.



Ik heb dat wel en ik vind het juist heel handig. Alles onder handbereik.



Wat ik ook handig vind is dat de vaatwasser rechts naast de spoelbak zit. Afspoelen en in de vaatwasser zetten gaat in één moeite door.
Alle reacties Link kopieren
Als je een budget noemt, noem dan een prijs die ruim onder je budget zit. Dit bied je meer ruimte tijdens het onderhandelen. Nadat de verkoper zijn beginprijs heeft benoemd 'moet hij meestal even weg'. En vraag inderdaad bij meerdere zaken offertes op. De prijs voor zo goed als dezelfde keuken kan flink verschillen per zaak.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Goede tips.

Sommige dingen zelf al ondervonden.

Nu idd lades onder kookplaat en dat is onhandig. Vaatwasser rechts naast spoelbak bevalt ons ook goed.

Die Le mans hoekkast lijkt mij ideaal als we voor hoekopstelling kiezen.



Wat is handiger een parallel opstelling of hoek ( dat hebben we nu maar missen wel kastruimte )



Echt achtelijk dat ze zo veel te veel vragen. Als iedereen dat nu toch weet? Of trappen daar echt veel mensen in?



Meteen tekenen sowieso niet, grote uitgaven doe ik nooit in 1 keer. Ik vergelijk en check graag altijd dubbel. Zeker in dit geval ????
Er zijn ook keukenzaken die wel transparant over de prijs zijn en waarbij je dus niet hoeft af te dingen.
Als ze vragen naar je budget, kun je gewoon zeggen; dat weet ik nog niet precies. Of; daar denk ik nog even over na. Of; het hogere/ midden/ lagere segment, als je toch een indicatie wilt geven.
quote:Rubber_Ducky schreef op 13 april 2016 @ 20:35:

Er zijn ook keukenzaken die wel transparant over de prijs zijn en waarbij je dus niet hoeft af te dingen.

Eens.

Teken NOOIT dezelfde dag. En trap niet in verkooppraatjes. Denk en kijk ook zelf na of je de kwaliteit en oplossingen ziet zitten.
Alle reacties Link kopieren
De 'offerte' met die 'speciale prijs' die ze bieden, daar kan 50% vanaf. Echt waar. Ik heb het met eigen ogen gezien.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
En zorg ervoor dat de kasten helemaal tot andere het plafond komen. Niets is zo moeilijk schoonmaken als de bovenkant van de keuken. Ik heb zo'n 10 cm nutteloze ruimte tussen plafond en keuken en dat wordt zo vet.



Verder zou ik persoonlijk kiezen voor een oven ipv combi.een echte oven is groter en heeft meer kracht.



En vandaag tekenen morgen aanbod weg klopt niet. Ze willen over een week ook nog verkopen hoor.
Ohja, vraag altijd naar wat ze te bieden hebben qua montage, stucwerk, tegels plaatsen, loodgieterswerk. Anders kom je alles zelf aan het regelen.
Alle reacties Link kopieren
@jua: van mij weet je het al . Wij zijn echt fijn geholpen bij Meda Kuechen in Kleve. Ik kan je aanraden om daar sowieso naartoe te gaan om vrijblijvend een tekening te laten maken. Ze vragen inderdaad ook naar je budget en ik snap dat ook wel. De 1 kan 5000 uitgeven aan een keuken, de ander 20000. Dus een indicatie geven is wel handig, dan weten ze ook wat ze je kunnen laten zien voor je budget. Noem inderdaad wel je laagste prijs, want gegarandeerd dat ze daar minstens op uit komen
Alle reacties Link kopieren
Een vaatwasser op werkhoogte vind ik heel handig, een vriendin van me heeft dat gehad.

En de beste indeling schijnt een driehoek te zijn. Dus koken-spoelen-koelkast moet in een driehoek van elkaar liggen, dat schijnt het prettigst te werken.
De beste aanschaf van onze keuken is de zelfreinigende combi oven
quote:ri88 schreef op 13 april 2016 @ 21:04:

De beste aanschaf van onze keuken is de zelfreinigende combi oven Ah, goed om te weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven