De tuin stofzuigen

21-11-2010 03:37 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze overbuurvrouw stofzuigt haar tuin regelmatig. Met zo'n ronde stofzuiger zoals de schoonmaker bij bouwwinkels gebruikt, niet zo'n kleine thuisstofzuiger. Op haar hurken want ze gebruikt alleen de slang. En dan de hele tuin door, tussen de struiken, rond de bomen, hele grasveld en natuurlijk de veranda. Leukste is als er een blaadje van de boom valt nadat de stofzuiger al opgeboren is want ze haalt de stofzuiger weer te voorschijn en zuigt dan dat ene blaadje op.

Nu sneeuwt het en ik vroeg me ineens af of het mogelijk is om sneeuw te verwijderen met een stofzuiger?

Maar wat is erger, op je hurken de hele oprit en de hele stoep over of toch maar ouderwets met de schep?

Sorry, beetje onzinnig topic maar ik heb weer eens geen zin om aan m'n huiswerk te beginnen.
Ik zoek al een foto van Ben Kramer!
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 21 november 2010 @ 05:19:

Nou das net zoiets als een nachtdienst toch?Verbaast me sowieso hoe weinig nachtdienstpersoneel hier post.
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 21 november 2010 @ 05:23:

Ik zoek al een foto van Ben Kramer!Die is op zich wel gooooooeeeeed......Zat ook te denken aan Ernst van Doe Maar.
Optimist tot in de kist!
Ik ben begonnen met posten toen ik bij de crisislijn werkte in de nachtdienst. Dus prima tijdsverdrijf voor een rustige nacht!
Optimist tot in de kist!
Zou hier niet met 'n stofzuiger m'n tuin kunnen doen. Heb gisteren al 1 kliko + 17 vuilniszakken gevuld met blad en ben nu ongeveer op 1/4 van mijn tuin. Als er niet zoveel ligt 'stofzuig' ik ook wel 'ns met de grasmaaier. Maar nu zou je om de 2 minuten die zak leeg moeten maken dus dat schiet ook niet op.
Daar komt bij: hier in NL wordt het de komende week ook koud.
Oke, on topic: TO wil je het woord sneeuw niet meer gebruiken? Ik heb zo'n ontzettende hekel aan de winter en aan sneeuw. Brrr....het idee alleen al.

Wat de stofzuiger betreft, nooit van gehoord.
Mijn vriendin stofzuigt haar tuin ook hoor. Ze heeft kunstgras.
Het sneeuwt nog steeds en er ligt al 10 inches, da's 25 cm! Door de hele straat hoor je buurmannen zuchten, steunen en vloeken want op zondag mag je de snowblowers niet gebruiken en die opritten moeten toch schoon zodat ze naar de kerk kunnen. Eigenlijk mag je ook niet in de tuin werken en sneeuwruimen kan je zien als in de tuin werken maar wat is erger? Kerk missen of sneeuw ruimen?

Af en toe ontsnapt er een kind en duikt in de sneeuw en dan gaat moeder de vrouw er vloekend achteraan want de nette kleding moet wel droog en schoon blijven.

Elninjoo, in ons vorige land hadden we ook een gigantische tuin met heel veel bomen. Hier hebben we maar 8 bomen in de achtertuin en 3 in de voortuin. En de stofzuigende buurvrouw heeft helemaal geen bomen in de achtertuin en maar 2 in de voortuin.
Het sneeuwt nog steeds en er ligt al 10 inches, da's 25 cm! Door de hele straat hoor je buurmannen zuchten, steunen en vloeken want op zondag mag je de snowblowers niet gebruiken en die opritten moeten toch schoon zodat ze naar de kerk kunnen. Eigenlijk mag je ook niet in de tuin werken en sneeuwruimen kan je zien als in de tuin werken maar wat is erger? Kerk missen of sneeuw ruimen?

Af en toe ontsnapt er een kind en duikt in de sneeuw en dan gaat moeder de vrouw er vloekend achteraan want de nette kleding moet wel droog en schoon blijven.

Elninjoo, in ons vorige land hadden we ook een gigantische tuin met heel veel bomen. Hier hebben we maar 8 bomen in de achtertuin en 3 in de voortuin. En de stofzuigende buurvrouw heeft helemaal geen bomen in de achtertuin en maar 2 in de voortuin.
Hoi Cowgirl,

Ik geloof dat we elkaar al eens eerder ergens op dit forum zijn tegen gekomen.

Dat niet werken op zondag komt dat door de grote "hoeveelheid" Mormonen bij jullie in de buurt. Ik ben deze zomer even in Salt Lake City geweest en was verbaasd over hoe groot die kerk eigenlijk wel niet is. Het voelde een beetje als een variant op Vaticaanstad, overal gebouwen die gerelateerd zijn aan de kerk. Alleen dan wel veel moderner natuurlijk.

Welk land hebben jullie hiervoor gewoond? Wonen jullie hier blijvend?
Optimist tot in de kist!
Yep, komt door de Mormonen alleen noemen ze zichzelf hier LDS (Church of Jesus Christ of the Latter Day Saints). Big business hier.

Voor we hierheen verhuisden woonden we in het zuiden van Duistland. Prachtig land om te wonen al sneeuwt het daar ook flink.

Nee, we wonen hier niet blijvend. M'n man werkt voor de US Army en we hopen over niet al te lange tijd weer te kunnen PCSen (Permanent Change of Station). Naar een andere staat of een ander land.
Toen wij dit huis kochten, bood de eigenaar ons ook de bladzuiger te koop aan.

Belachelijk, een decadent iets, vonden wij het, en we hebben dat ding niet gekocht. Om een half jaar later toch maar één nieuw te kopen bij de bouwmarkt, want blaadjes harken dat gáát niet tussen je kiezelsteentjes.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven