de wijk Haagse Beemden in Breda
zaterdag 16 oktober 2010 om 11:13
Dat is vooral een hele grote wijk, sommige delen/straten zijn goed, andere zijn ronduit slecht, wat kitty elastic ook schrijft. Wel heb je alle voorzieningen redelijk bij de hand. Afstand tot het centrum is groot en je hebt (vind ik) echt wel een auto nodig als je daar woont.
Breda is trouwens een hele leuke stad om te wonen!
Breda is trouwens een hele leuke stad om te wonen!
zaterdag 16 oktober 2010 om 11:36
Qua bevolking niks is te kort door de bocht. Dat ligt aan de straat/het deel. Het is wel een troosteloze wijk, ik zou er depressief worden. Pluspunt is het vele groen in de wijk.
Ik woon er niet, heb er wel professioneel mee te maken, misschien hoor ik alleen de slechte verhalen, kan ook. Maar er zijn echt leukere wijken in Breda hoor. Zeker als je wilt kopen.
Natuurlijk hangt dat ook af van wat je zelf zoekt.
Als je daar woont, heb je niet het gevoel in Breda te wonen, dat sowieso niet. Het is echt een hele grote, troosteloze buitenwijk van de stad.
Ik woon er niet, heb er wel professioneel mee te maken, misschien hoor ik alleen de slechte verhalen, kan ook. Maar er zijn echt leukere wijken in Breda hoor. Zeker als je wilt kopen.
Als je daar woont, heb je niet het gevoel in Breda te wonen, dat sowieso niet. Het is echt een hele grote, troosteloze buitenwijk van de stad.
zaterdag 16 oktober 2010 om 11:40
quote:Marahbloem schreef op 16 oktober 2010 @ 11:36:
Qua bevolking niks is te kort door de bocht. Dat ligt aan de straat/het deel. Het is wel een troosteloze wijk, ik zou er depressief worden. Pluspunt is het vele groen in de wijk.
Als je daar woont, heb je niet het gevoel in Breda te wonen, dat sowieso niet. Het is echt een hele grote, troosteloze buitenwijk van de stad.Eensch. Ik woon er ook niet uiteraard maar ken Breda wel goed.
Als je daar woont, heb je niet het gevoel in Breda te wonen, dat sowieso niet. Het is echt een hele grote, troosteloze buitenwijk van de stad.Eensch. Ik woon er ook niet uiteraard maar ken Breda wel goed.
zaterdag 16 oktober 2010 om 11:47
Als ik het goed onthouden heb straalt de straat die jij op het oog hebt wel iets van rust uit. Huizen en tuinen helemaal niks op aan te merken. Op loopafstand van het station. Alleen is het waar dat de buurt geen goede naam heeft binnen Breda zelf, slecht bereikbaar met OV, eigenlijk een dorp op zich.
Volgens mij is het de enige, of één van de weinige woonervenbuurten in Breda dus als woonerf is wat je zoekt, onafhankelijk van wie er met je woont, is Haagse Beemden the place to be.
Volgens mij is het de enige, of één van de weinige woonervenbuurten in Breda dus als woonerf is wat je zoekt, onafhankelijk van wie er met je woont, is Haagse Beemden the place to be.
zaterdag 16 oktober 2010 om 11:57
Wij zijn jong en willen ons eerste huis kopen. We wonen nu in Rotterdam en mijn partner wil graag in Breda wonen. Ook ik vind het een gezellige stad. Nu willen we wel een woonhuis en geen appartement. Daarnaast hebben we ook een budget dus is de keuze niet reuze. Ik zit hier op Funda te kijken er zijn een aantal huizen te koop in de wijk Tuinzicht. Hoe is deze wijk?
zaterdag 16 oktober 2010 om 12:10
Tuinzicht is een echte volksbuurt met slechte maar ook betere straten.
Ligt dichtbij het centrum en voelt veel gezelliger aan dan de HB.
Misschien moet je eens kijken in de wijk Belcrum, die wijk ligt achter het station en daar zijn de komende jaren behoorlijk plannen met die wijk. Het is nu al een gedeelte waar veel starters naartoe trekken dus veel jonge mensen. De huizenprijzen zijn daar ook nog goed te doen.
Ligt dichtbij het centrum en voelt veel gezelliger aan dan de HB.
Misschien moet je eens kijken in de wijk Belcrum, die wijk ligt achter het station en daar zijn de komende jaren behoorlijk plannen met die wijk. Het is nu al een gedeelte waar veel starters naartoe trekken dus veel jonge mensen. De huizenprijzen zijn daar ook nog goed te doen.
zaterdag 16 oktober 2010 om 12:30
Zonder zorgen zou ik kopen in Boeimeer, Princenhage, Brabantpark, Heusdenhout, IJpelaar. Maar hoe dan ook, echt vreselijk slechte wijken zijn er maar één of twee in Breda, en dan hangt het nog van de straat af of je slecht woont of dat het wel gaat. Geeren Zuid is me in het verleden afgeraden.
Gewoon rondje stad doen dus en dan kijken of de buurt je aantrekkelijk lijkt of niet, als je een huis specifiek wilt gaan bekijken dan ook op meerdere momenten van de dag buurtsnuffelen. Op die manier kun je zelfs Haagse Beemden zelf nog heel aantrekkelijk vinden (als ik er een huis aangeboden zou krijgen zou ik balen van de infrastructuur, maar het zeker wel een kans geven door er te gaan kijken).
Gewoon rondje stad doen dus en dan kijken of de buurt je aantrekkelijk lijkt of niet, als je een huis specifiek wilt gaan bekijken dan ook op meerdere momenten van de dag buurtsnuffelen. Op die manier kun je zelfs Haagse Beemden zelf nog heel aantrekkelijk vinden (als ik er een huis aangeboden zou krijgen zou ik balen van de infrastructuur, maar het zeker wel een kans geven door er te gaan kijken).
zaterdag 16 oktober 2010 om 12:45
Eensch met Mamzelle. Alles onder het spoor is oké wat mij betreft maar je hebt natuurlijk altijd mindere straten/stukjes. Heuvel staat ook niet geweldig aangeschreven. Toen ik er woonde was het ook niet zo prettig (maar goed, student en het was goedkoop) maar nu hebben ze die halve wijk platgegooid en is er veel nieuwbouw.
Haagse Beemden heeft best mooie huizen maar ik vind het zó sfeerloos.
Haagse Beemden heeft best mooie huizen maar ik vind het zó sfeerloos.
zaterdag 16 oktober 2010 om 13:04